jag har en 17,5mm men antar att det är likadant. Töm på bensinen i flottörskålen genom att skruva ut skruven längst ner lite, skruva ur de två skruvarna till flottörskolen, plocka bort flottörskålen, skruva ur huvudmunstycke, byt munstycke, skruva tillbaka flottörskålen löst, justera flottörskålen så den sitter bra och skruva sedan dit den hårt och KLART.Harrre skrev:Kan någon förklara EXAKT hur man byter huvudmunstycke på Dellorto PHVA 14mm? Jag vill göra det rätt första gången. Har inte hittat något när jag sökt :/ Tack på förhand!
Nej det hoppas jag verkligen inte. Har dock kört fast exakt på detta moment just nu. Får inte loss metallböjen och flottörlocket på gasvajern från gamla Keihin 12 mm förgasaren...krillepille skrev:Måsta man byta gas vajer och ta bort strykningen på gas vajern när man Säter ditt större förgasare
Tack som fan!koppelikopp skrev:jag har en 17,5mm men antar att det är likadant. Töm på bensinen i flottörskålen genom att skruva ut skruven längst ner lite, skruva ur de två skruvarna till flottörskolen, plocka bort flottörskålen, skruva ur huvudmunstycke, byt munstycke, skruva tillbaka flottörskålen löst, justera flottörskålen så den sitter bra och skruva sedan dit den hårt och KLART.Harrre skrev:Kan någon förklara EXAKT hur man byter huvudmunstycke på Dellorto PHVA 14mm? Jag vill göra det rätt första gången. Har inte hittat något när jag sökt :/ Tack på förhand!
OBS se till att du skruvat in skruven längst ner så den inte läcker bensin och kolla så flottörskålen är tät.