Am kortet- svårt att klara?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dillpojken »

Betamekk skrev:Satte provet idag;) 61/65 Skit lätt ju!
GRATTZ!
Användarens profilbild
Jonsson98
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jonsson98 »

Någon som vet hur man blir medlem i elevcentralen? Jag har inte fått några uppgifter ifrån min trafikskola iallafall :shock:
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dillpojken »

WilliamJonsson skrev:Någon som vet hur man blir medlem i elevcentralen? Jag har inte fått några uppgifter ifrån min trafikskola iallafall :shock:
hör med trafikskolan, det är dom som ger ut det.
Användarens profilbild
Jonsson98
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jonsson98 »

Dillpojken skrev:
WilliamJonsson skrev:Någon som vet hur man blir medlem i elevcentralen? Jag har inte fått några uppgifter ifrån min trafikskola iallafall :shock:
hör med trafikskolan, det är dom som ger ut det.
okej då ska jag göra det :roll: Har bara kunnat gjort på deras dator förut och dom hade något program i datorn
Senast redigerad av Jonsson98 den 4 april 2013, 13:43, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Tycker de där moppekortet är så överskattat. Har ju en kompis han är som kör utan kort och han är ju fan så mycket bättre i trafiken än alla som bor här i orten. Jag pluggade inte alls mycket. Gick en intensivkurs på 3 dagar sen var jag inte så himla intresserad av att plugga faktiskt. Fick 53 poäng och sen kommer ju alla andra som skryter om sina 60 poäng fast knappt kan hantera sig själv på moppen i trafiken. Plugga kan vem som helst göra och vem som helst kan få fullpott men frågan är om varje person verkligen är tillräckligt mogen att veta hur det verkligen fungerar när man är ute i trafiken.

Har alltid varit emot AM-kortet och kommer alltid vara. Tycker inte man märker att någon lärt sig någonting från den där skiten.
Senast redigerad av rasmusborg den 4 april 2013, 13:57, redigerad totalt 1 gånger.
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
LillaNissen
Svårstartad skrothög

Inlägg av LillaNissen »

Fick 49/65 första gången,
Fick 64/65 andra gången.

Gjorde provet på datorn kanske totalt 15 gånger, boken rörde jag inte.
Känner en som gjorde provet på datorn typ 120 gånger eller nåt och läste boken, Han tog det på första men fick bara typ 54 poäng, så provet är ju rätt riggat. Vissa får ju sånt dem inte läst på alls och ändå har de pluggat satan, och sen dem som får typ exakt som på datorn.
rasmusborg skrev:Tycker de där moppekortet är så överskattat. Har ju en kompis han är ju fan så mycket bättre i trafiken än alla som bor här i orten. Jag pluggade inte alls mycket. Gick en intensivkurs på 3 dagar sen var jag inte så himla intresserad av att plugga faktiskt. Fick 53 poäng och sen kommer ju alla andra som skryter om sina 60 poäng fast knappt kan hantera sig själv på moppen i trafiken. Plugga kan vem som helst göra och vem som helst kan få fullpott men frågan är om varje person verkligen är tillräckligt mogen att veta hur det verkligen fungerar när man är ute i trafiken.

Har alltid varit emot AM-kortet och kommer alltid vara. Tycker inte man märker att någon lärt sig någonting från den där skiten.
Sant de du säger, Finns ju dem i skolan som kör utan kort som har mycket bättre trafikvett än han som gjorde 120 test på datorn. Och sen det här att man får köra A-Traktor och Epa genom att bara köra lite vespa i stan är ju bara riggat...
Bild
Klicka för att komma till mitt Puch Maxi projekt.
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

LillaNissen skrev:Och sen det här att man får köra A-Traktor och Epa genom att bara köra lite vespa i stan är ju bara riggat...
Jo de där är bara sjukt, samma de som ska ha en sån här moppebil. De går ju i 45 och så sätter sig kanske en dum blondin i den som vi har här där jag bor. Hon är ju helt jävla flippad i huvudet alltså. Borde fan vara uppkörning på när man ska köra moppebil eller epa/a-traktor för då blir det ju helt plötsligt att du sitter i ett fordon som då väger 1 ton ifall du kör en vanlig 740 a-traktor så blir ju skadorna lite större ifall de skulle hända något. Men i mitt fall så har jag aldrig sett en dålig a-traktor/epa förare men kan hålla med dig om att de är lite sjukt efter att ha kört lite moppe så får du sen då tillåtelsen att sätta dig i en moppebil eller a-traktor/epa som du inte enligt lag ens behöver träna på att köra, du kan ju i stort sätt bara ta kortet sen utan uppkörning eller något bara dra ut och köra.

Men i alla fall den där blondinen här alltså, så fort man ska köra om henne så åker hon ut i filen alltså hon är ju total blåst och ligger fullt med den där jävla bilen på 30 vägar och allt. Hon är en person jag skulle vilja sätta dit och få bort från vägarna. Och hon är ju en som har körkort och det men hon tror väll hon sitter och kör GTA eller något.

Tycker bara att om de nu är så viktigt att ha uppkörning på ALLA andra fordon så kan man väll lika gärna ha uppkörning för trafikverket med moppen med för de gnäller på att de är så mycket olyckor för ungdomar trimmar mopparna men i själva verket är ju problemet att säkert ändå 40% av alla som kör moppe inte ens vet vad de håller på med. Fan läskigt alltså och synd om dom ifall de skulle hända något.
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd

Re: Am kortet- svårt att klara?

Inlägg av Granberg »

Linusen skrev:
Alyzzzer skrev:Hej!

Nu på fredag är det dags att göra teoriprovet på trafikverket och jag tänkte bara kolla om någon har något tips. Jag har gjort allt på elevcentralen och har gått igenom frågorna men är frågorna där på ett ungefär likadana? Och 20% är ju rätt många man kan ha fel på!:)

Mvh
Dom är typ likadana.
Du klarar det nog om du kan höger regeln + lite sunt förnuft. Väldigt lätt .
Lycka till! :)
det är raka motsatsen dom kan ju va hur olika som helst, första gången fick jag 48, 2 dagar efter skrev jag igen utan att plugga på och fick 64 tycker dom är helt anorlunda
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Kan hålla med er, aldrig tagit kortet till varken 30 eller 45 moped och kör bättre än många här runt med kort. Har alltid kört trimmat med och det har inte gjort att jag har suttit i några sittser där jag på något sett skulle kunna skada någon annan men det kan ju helt enkelt bero på att jag är intresserad av det jag gör och vet därav vad som händer när jag till exempel kopplar, bromsar, gasar och växlar till skillnad mot de andra som bara vet att det går saktare när man bromsar, fortare när man gasar och att man ska koppla medans man växlar vilket gör att det går fortare.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dillpojken »

Granberg skrev:
Linusen skrev:
Alyzzzer skrev:Hej!

Nu på fredag är det dags att göra teoriprovet på trafikverket och jag tänkte bara kolla om någon har något tips. Jag har gjort allt på elevcentralen och har gått igenom frågorna men är frågorna där på ett ungefär likadana? Och 20% är ju rätt många man kan ha fel på!:)

Mvh
Dom är typ likadana.
det är raka motsatsen dom kan ju va hur olika som helst, första gången fick jag 48, 2 dagar efter skrev jag igen utan att plugga på och fick 64 tycker dom är helt anorlunda
får man verkligen göra provet 2 dar efteråt? Min körkortskola sa att det måste gå minst en vecka innan man får gör det igen..
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Dillpojken skrev:får man värkligen göra provet 2 dar efteråt? Min körkortskola sa att det måste gå minst en vecka innan man gör det igen..
Om de finns tider så får du ju skriva så klart, de är mest de som är svårt att få en tid att skriva upp på
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd

Inlägg av Granberg »

Dillpojken skrev:
Granberg skrev:
Linusen skrev: Dom är typ likadana.
får man verkligen göra provet 2 dar efteråt? Min körkortskola sa att det måste gå minst en vecka innan man får gör det igen..
jaa fick först en tid av körskolelärarn sen gick jag in och boka själv
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tetesnubben »

Som vissa andra skrev så tycker jag också AM-kortet är skit... Konstigt som ni sa med A-traktor etc och dessutom att de är så hårda på moped i trafiken när man kan cykla 60kmh i trafiken utan något kort.. Dessutom så kan jag lika mycket innan provet som efter :roll:

On topic

Provet är ganska lätt men se det inte som det, för det är då man misslyckas.. Jag låg i en friggebod på landet och läste AM-boken 2 gr ;) Det räckte med en gr men ville vara helt säker :lol:
Mina kompisar som inte plugga tog det 2 eller 3 gr för.. Så mitt tips är att plugga mucket även om det suger p*ng så kommer det gå bra ;)
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

tetesnubben skrev:Som vissa andra skrev så tycker jag också AM-kortet är skit... Konstigt som ni sa med A-traktor etc och dessutom att de är så hårda på moped i trafiken när man kan cykla 60kmh i trafiken utan något kort.. Dessutom så kan jag lika mycket innan provet som efter :roll:

On topic

Provet är ganska lätt men se det inte som det, för det är då man misslyckas.. Jag låg i en friggebod på landet och läste AM-boken 2 gr ;) Det räckte med en gr men ville vara helt säker :lol:
Mina kompisar som inte plugga tog det 2 eller 3 gr för.. Så mitt tips är att plugga mucket även om det suger p*ng så kommer det gå bra ;)
Du vet väl att du kan få böter om du cyklar mer än 30 på en 30 väg? xD
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tetesnubben »

men de får man ju med moped också ;) Dessutom kan man ju cykla på en 50 väg..

Edit: Man kan ju bli av med kortet om man kör typ 32 på en 30 väg utanför en skola om de har kontroll :roll:
KeeZZee
Elmoped

Inlägg av KeeZZee »

54/65 fick jag, min kompis klara provet på 6:e gången :P 1980kr kostade bara omproven :P
To make the imossible, possible you have to live your life at 100%
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dillpojken »

Klarade du det?
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Ska ha mitt prov imorgon, är nervös som fan :S har pluggat mycket och det känns som jag kan det mesta men ändå som att det kommer att vara helt andra frågor/grejer.

Någon som har något tips som jag verkligen ska tänka på?

/Agge
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dillpojken »

Därbiii skrev:Ska ha mitt prov imorgon, är nervös som fan :S har pluggat mycket och det känns som jag kan det mesta men ändå som att det kommer att vara helt andra frågor/grejer.

/Agge
ta det lungt och tänk efter noga på varje fråga så ska det gå bra :P
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

De va så jävla svårt! Sjukt asså!!!

Na jk pisslätt.
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Dillpojken skrev:
Därbiii skrev:Ska ha mitt prov imorgon, är nervös som fan :S har pluggat mycket och det känns som jag kan det mesta men ändå som att det kommer att vara helt andra frågor/grejer.

/Agge
ta det lungt och tänk efter noga på varje fråga så ska det gå bra :P
Mm ska försöka.. :)
Alyzzzer skrev:De va så jävla svårt! Sjukt asså!!!

Na jk pisslätt.
Haaha vart sjukt rädd ett tag där :P
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Ledsen för dubbelpost

Tänkte bara säga att ja klarade provet med 59/65 :)

Tack för tipset dillpojken gjorde som du sa och läste verkligen igenom frågorna
Och svarsalternativen och det räddade mig på några ställen
:oops:
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dillpojken »

gött!
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

Lätt som fan :)
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46
Speedfight 2 09
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

fick mitt kort med 53 poäng :twisted:
Quattro lyfe
Användarens profilbild
Jonsson98
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jonsson98 »

Jag klarade provet idag 59/65 :D
Användarens profilbild
xoldero
Farsans gamla zündapp

Inlägg av xoldero »

Jag fick 63/65 på mitt prov. Och det var bara några frågor som jag var helt säker på :P Man kände sig aldrig helt hundra :)
Skriv svar