floydei skrev:Frag0 skrev:orion håller, jag har kört på min i fyra år, dock efter senaste terrängkörningen gick alla ekrarna av på bakhjulet, men den höll i fyra år, och jag har ändå kört rätt hårt. och aldrig direkt uppehållt den, har bara kört å inte brytt mig
Hahahahahhaha max. Nice steal från mig där

Dock inte en orion jag har
Köp inte orion. Värsta i ditt liv du kommer att ångra det så jävla hårt.
Håller inte med dig alls, min första 110cc Orion har jag kört en bra bit med, blev nog rätt många mil i slutänden. Har aldrig riktigt servat den, tvättat den inför varje sommar kanske men inte mer (Bytt olja 1 gång).
Fungerat skitbra för mig, startar ALLTID men förra sommarn så rasade växellådan men det är åtgärdat å nu går den som förr igen.
Som jag sagt tidigare, kör man lungt är det ett väldigt bra köp. Till skillnad från en märkeshojj som du måste serva efter varje körning och byta kolv var 30:e timma eller vad det nu är. Kör flera hundra timmar med min och när vi tog isär motorn så var det repor på insidan av cylindern (Dioganala) vilket kommer från tillverkningen. Det betyder att cylindern (och kolven) är långt ifrån utnött.
Skulle du ha sådan otur att du får totalhaveri så kan du köpa en komplett 125cc 4vxl manuell motor för 1900kr på Motorhandel.se.