Sida 2 av 2
Postat: 23 mars 2013, 21:39
av 1337_Anton
Törnan skrev:1337_Anton skrev:Törnan skrev:
Ja det funkar bara du inte kör med oljepumpen så
Tycker du ska köra med ett effektrör ist för originalrör

Varför funkar det inte med oljepiumpen? Njaa låter för mycket dem är så jävla på traktorer och moppar här :/
för om du ska köra med 70 cylinder och 21mm fögg så kommer den skära för den får för lite olja.
Ska du köra med pluggat originalrör så får du byta tillbaks till orgcyllen och org förgasaren för annars kommer det inte gå
Precis av denna anledning undrar jag om det funkar att köra urpluggat original rör på 70cc och 21mm.
Man kan väll ha oljepump och behållare som det är original bara att man häller i lite extra direkt i bensintanken när man står på macken? =)
Postat: 23 mars 2013, 21:46
av Dillpojken
det borde säkert funka. men det får ju inte råka bli för lite. det bästa är ju om man har ett en liten mugg med exakt så mkt som behövs hällas i med sig när man ska tanka. om man inte har känsla för sånt att man ser hur mkt man behöver osv.
Postat: 23 mars 2013, 21:46
av Törnan
1337_Anton skrev:Törnan skrev:1337_Anton skrev:
Varför funkar det inte med oljepiumpen? Njaa låter för mycket dem är så jävla på traktorer och moppar här :/
för om du ska köra med 70 cylinder och 21mm fögg så kommer den skära för den får för lite olja.
Ska du köra med pluggat originalrör så får du byta tillbaks till orgcyllen och org förgasaren för annars kommer det inte gå
Precis av denna anledning undrar jag om det funkar att köra urpluggat original rör på 70cc och 21mm.
Man kan väll ha oljepump och behållare som det är original bara att man häller i lite extra direkt i bensintanken när man står på macken? =)
Jaha det va så du mena

det ska väll gå, men du kommer ju inte få ut samma effekt som du fick när du hade metrakittet på
Ja så kan du väll göra, men ja skulle göra så att ha skulle koppla bort pumpen och blanda direkt i tanken

Postat: 23 mars 2013, 21:49
av 1337_Anton
Dillpojken: Joo hade ju en stalker, jag blandade direkt i tanken på ögonmått, det gick rätt bra men det var lite jobbigt haha
Törnan: Jahaa det går alltså med original urpluggat, är väll inte så extremt stor effektskillnad?

Postat: 23 mars 2013, 21:57
av Törnan
1337_Anton skrev:Dillpojken: Joo hade ju en stalker, jag blandade direkt i tanken på ögonmått, det gick rätt bra men det var lite jobbigt haha
Törnan: Jahaa det går alltså med original urpluggat, är väll inte så extremt stor effektskillnad?

om du kapar upp röret och rensar det på allt så får du kanske ut lite mer effekt än vad det är när det bara är urpluggat. Men ja hade kört på metrakittet om ja hade varit dig

Postat: 23 mars 2013, 22:10
av 1337_Anton
Törnan skrev:1337_Anton skrev:Dillpojken: Joo hade ju en stalker, jag blandade direkt i tanken på ögonmått, det gick rätt bra men det var lite jobbigt haha
Törnan: Jahaa det går alltså med original urpluggat, är väll inte så extremt stor effektskillnad?

om du kapar upp röret och rensar det på allt så får du kanske ut lite mer effekt än vad det är när det bara är urpluggat. Men ja hade kört på metrakittet om ja hade varit dig

Vill helst få den att inte låta som nå åkgräsklippare haha, ska nog räcka med pluggen vid delningen, känns lite onödigt när man ändå är osäker på om man ska köra 50cc eller 70cc haha

Postat: 23 mars 2013, 22:25
av Törnan
1337_Anton skrev:Törnan skrev:1337_Anton skrev:Dillpojken: Joo hade ju en stalker, jag blandade direkt i tanken på ögonmått, det gick rätt bra men det var lite jobbigt haha
Törnan: Jahaa det går alltså med original urpluggat, är väll inte så extremt stor effektskillnad?

om du kapar upp röret och rensar det på allt så får du kanske ut lite mer effekt än vad det är när det bara är urpluggat. Men ja hade kört på metrakittet om ja hade varit dig

Vill helst få den att inte låta som nå åkgräsklippare haha, ska nog räcka med pluggen vid delningen, känns lite onödigt när man ändå är osäker på om man ska köra 50cc eller 70cc haha

gör som du vill

Är metrakitett underliggande?

Postat: 23 mars 2013, 22:34
av Törnan
Postat: 23 mars 2013, 23:08
av 1337_Anton
Nee den jag kollat på bor här i närheten, den finns ej på blocket

Metrakitet är underliggande

Postat: 23 mars 2013, 23:10
av Törnan
1337_Anton skrev:Nee den jag kollat på bor här i närheten, den finns ej på blocket

Metrakitet är underliggande

okej

Postat: 30 mars 2013, 20:49
av 1337_Anton
Ska och se på en nå äcklig drac 06a på måndag, han påstår att den är lite borrad i pluggen för axx, vet ej om han bytt munstycke.
Vad sitter i original på en 06a?
Ska man börja med cirka 10strl större från original?
Tänkte ta ur hela pluggen.
Postat: 30 mars 2013, 22:26
av Dillpojken
1337_Anton skrev:Ska och se på en nå äcklig drac 06a på måndag, han påstår att den är lite borrad i pluggen för axx, vet ej om han bytt munstycke.
Vad sitter i original på en 06a?
Ska man börja med cirka 10strl större från original?
Tänkte ta ur hela pluggen.
börja med 10 och gå uppåt

68 tror jag är original.
Postat: 30 mars 2013, 23:31
av vicke1112
man kan köra med oljepumpen. bara skruva upp den så den ger mer olja.
men inte mer ot nu. jag tkr du ska kolla på Derbi
Postat: 31 mars 2013, 00:40
av Persson97
törnan skrev:för om du ska köra med 70 cylinder och 21mm fögg så kommer den skära för den får för lite olja.
Ska du köra med pluggat originalrör så får du byta tillbaks till orgcyllen och org förgasaren för annars kommer det inte gå
Ja? Det var just därför dom snackade om att han skulle ta bort oljepumpen och blanda i tanken, och varför skulle han inte kunna köra med rensat org. Rör till en 70 cc setup?
Inställningar, inställningar och inställningar
Postat: 31 mars 2013, 10:34
av 1337_Anton
Dillpojken: tackar, är det 6mm dellerto munstycken eller är jag helt offside?
Vicke1112: Nja Derbi är inte min grej efter allt jag hört:/, oljepumpen skiter vi i då jag inte köper denna MRX det handlade om, hörde massa negativa grejer om den

Persson97: Det skiter vi i jag köper inte den där MRXen då jag hört massa skit om den.
Postat: 3 april 2013, 00:48
av 1337_Anton
Hittade en fräsch drac som gått 430mil, hämtat den osv nu.
Något kändes skummt när jag kollade på reggnr och internet, gjordes drac 06? står 06 i min papper.
Fordonsår: 2006
I trafik första gången i Sverige: 2006-05-03
Typgodkännandedatum: 2004-03-03 ?
Fabrikat: Rieju RR EU2 (EU2)?
Postat: 3 april 2013, 07:51
av david96
godkändes i sverige 2004 och kördes/registrerades första gången 06 ,står de inte även vilket tillverkas datum stod fabrikat/modell/märke typ så stod de 06 på min men godkändes i sverige 2007
sen kan du ha oljepumpen till 70cc osv man tar av den oftast för den ger upp inte för den ger rätt mängd olja för de kommer den göra om du ställer in den
Postat: 3 april 2013, 11:55
av 1337_Anton
david96 skrev:godkändes i sverige 2004 och kördes/registrerades första gången 06 ,står de inte även vilket tillverkas datum stod fabrikat/modell/märke typ så stod de 06 på min men godkändes i sverige 2007
sen kan du ha oljepumpen till 70cc osv man tar av den oftast för den ger upp inte för den ger rätt mängd olja för de kommer den göra om du ställer in den
Jahaa tack där, är en 04a uttagen 06 eller hur man kan säga?
Köpte inte mrxen med 70cc så det är lugnt

Postat: 3 april 2013, 11:55
av derbeyy
Derbi ftw

Postat: 3 april 2013, 17:14
av 1337_Anton
derbeyy skrev:Derbi ftw

sämst

Postat: 3 april 2013, 18:57
av saile96
köp int Derbi för det är så jäkla vanligt

när du säger du skall köra i skogen så skall du int ha mk trimmrör av 2 anledningar 1 effekten kommer vid så höga varv så det kommer bli gobbigt i längden. 2 sen kommer röret att ta i merk hela tiden. kör me urpluggat oginalrör
Postat: 3 april 2013, 19:13
av 1337_Anton
saile96 skrev:köp int Derbi för det är så jäkla vanligt

när du säger du skall köra i skogen så skall du int ha mk trimmrör av 2 anledningar 1 effekten kommer vid så höga varv så det kommer bli gobbigt i längden. 2 sen kommer röret att ta i merk hela tiden. kör me urpluggat oginalrör
jepp Derbi är rätt tråkigt
