Sida 2 av 2
Postat: 4 februari 2013, 18:19
av GreckE
Alyzzzer skrev:jag e 162 och väger cirka 50 kg så de e därför jag e lite orolig om den blir för stor och man låter bli och köra den pga den anledningen.
du gör ju som du vill, men jag skulle rekommendera en 125a! har en KTM 125sx -03 själv och den är inte så speciellt hög, jag är ungefär 1,70 och väger 60 kg

Postat: 4 februari 2013, 18:37
av Alyzzzer
du kanske körde om en pw80 eller nåt sånt... men e tveksam om du gjorde det med.
okej, men jag drar och testar en 125 då men i fall den skulle va för hög kan jag sänka den på ett bra sett då?
Postat: 4 februari 2013, 18:39
av Mura
Alyzzzer skrev:jag e 162 och väger cirka 50 kg så de e därför jag e lite orolig om den blir för stor och man låter bli och köra den pga den anledningen.
aa då är nog inte 250 att fundera på :/
men en 125a med FMX sadel (urgröpt) och sänkta dämpare bör funka bra
(har kört om en 2st 80cc crossar med hyper med så han ljuger inte)
Postat: 4 februari 2013, 18:43
av Alyzzzer
aa okejdå ni har nog rätt

tack för hjälpen alla som har gett mig alla bra svar.
Postat: 4 februari 2013, 18:51
av DiNozzan
[spoiler]
AndreWidestedt skrev:DiNozzan skrev:KOLVBulten skrev:

Med det ville jag säga att dom inte går på mer än en moppe= Inte så mycket kräm i dom.
Finns något som heter läsa mellan raderna.
är ju ca 28hk i 85:or, ä inte så säker på att dom du körde mot kan växla
[/spoiler]
Han ska ha en i 10k klassen. Inte 20-30k klassen.
Postat: 4 februari 2013, 18:55
av saile96
DiNozzan skrev:[spoiler]
AndreWidestedt skrev:DiNozzan skrev:
Med det ville jag säga att dom inte går på mer än en moppe= Inte så mycket kräm i dom.
Finns något som heter läsa mellan raderna.
är ju ca 28hk i 85:or, ä inte så säker på att dom du körde mot kan växla
[/spoiler]
Han ska ha en i 10k klassen. Inte 20-30k klassen.
ja? har någon sakt nått annat då?
Postat: 4 februari 2013, 19:00
av DiNozzan
saile96 skrev:DiNozzan skrev:[spoiler]
AndreWidestedt skrev:
är ju ca 28hk i 85:or, ä inte så säker på att dom du körde mot kan växla
[/spoiler]
Han ska ha en i 10k klassen. Inte 20-30k klassen.
ja? har någon sakt nått annat då?
Facepalm. För 10k får du ingen -08 med trim på. Utan en slutkörd 03 utan trim typ.
Postat: 4 februari 2013, 19:05
av saile96
DiNozzan skrev:saile96 skrev:DiNozzan skrev:[spoiler][/spoiler]
Han ska ha en i 10k klassen. Inte 20-30k klassen.
ja? har någon sakt nått annat då?
Facepalm. För 10k får du ingen -08 med trim på. Utan en slutkörd 03 utan trim typ.
vem har sakt nått om en -08a? man får en suzuki rm -04 me trimm i prima skick för 10k
Postat: 4 februari 2013, 19:07
av Linusen
nu får ni ta och chilla lite
chillaLolChebab
Postat: 5 februari 2013, 15:28
av KOLVBulten
DiNozzan skrev:KOLVBulten skrev:DiNozzan skrev:
Jag har dragit 2 80cc crossar med min moppe...

Med det ville jag säga att dom inte går på mer än en moppe= Inte så mycket kräm i dom.
Finns något som heter läsa mellan raderna.
jo dom har mykt mera kräm än i en moppe ju, min 80a e helt sjuk
Postat: 5 februari 2013, 15:48
av ZX
AndreWidestedt skrev:DiNozzan skrev:KOLVBulten skrev:

Med det ville jag säga att dom inte går på mer än en moppe= Inte så mycket kräm i dom.
Finns något som heter läsa mellan raderna.
är ju ca 28hk i 85:or, ä inte så säker på att dom du körde mot kan växla
Beror mer på utväxlingen än hk
Köp 125
Postat: 5 februari 2013, 16:46
av k-skåpet
KOLVBulten skrev:DiNozzan skrev:KOLVBulten skrev:

Med det ville jag säga att dom inte går på mer än en moppe= Inte så mycket kräm i dom.
Finns något som heter läsa mellan raderna.
jo dom har mykt mera kräm än i en moppe ju, min 80a e helt sjuk
Sa dom han drog om sina 80cc (läs 80cc nu och inte 85 för det är skillnad.) men jag tyckte fan inte det var mycket att hurra över. Fick ju sitta på bakskärmen om man ville resa dom typ.
Postat: 5 februari 2013, 17:15
av AndreWidestedt
Köp en 125, blir bäst så.
85:or måste du varva så jävla mycke för att ha nån effekt.
Annars får man en 85cc års modell -06-08 för 10-15k.
Postat: 5 februari 2013, 17:18
av KOLVBulten
k-skåpet skrev:KOLVBulten skrev:DiNozzan skrev:
Med det ville jag säga att dom inte går på mer än en moppe= Inte så mycket kräm i dom.
Finns något som heter läsa mellan raderna.
jo dom har mykt mera kräm än i en moppe ju, min 80a e helt sjuk
Sa dom han drog om sina 80cc (läs 80cc nu och inte 85 för det är skillnad.) men jag tyckte fan inte det var mycket att hurra över. Fick ju sitta på bakskärmen om man ville resa dom typ.
Kan du köra då ?
Postat: 5 februari 2013, 17:24
av DiNozzan
AndreWidestedt skrev:Köp en 125, blir bäst så.
85:or måste du varva så jävla mycke för att ha nån effekt.
Annars får man en 85cc års modell -06-08 för 10-15k.
Maxeffekten på en suzuki 85 ligger runt 11500rpm. Så inte så värst mycket.
Kolvbulten sluta trolla nu.
Postat: 5 februari 2013, 17:37
av saile96
DiNozzan skrev:AndreWidestedt skrev:Köp en 125, blir bäst så.
85:or måste du varva så jävla mycke för att ha nån effekt.
Annars får man en 85cc års modell -06-08 för 10-15k.
Maxeffekten på en suzuki 85 ligger runt 11500rpm. Så inte så värst mycket.
Kolvbulten sluta trolla nu.
e det inga mera? :O tycker nästan synd om motorerna när man kör me dom ju...
kolvbulten: jo en 85cc cross har mera hk än dinozzans moppe men en cross är lu fan inga drevad för fart, så jag tror utan tvivel på att han har dragit 2 crossar...
Postat: 5 februari 2013, 17:46
av Linusen
saile96 skrev:DiNozzan skrev:AndreWidestedt skrev:Köp en 125, blir bäst så.
85:or måste du varva så jävla mycke för att ha nån effekt.
Annars får man en 85cc års modell -06-08 för 10-15k.
Maxeffekten på en suzuki 85 ligger runt 11500rpm. Så inte så värst mycket.
Kolvbulten sluta trolla nu.
e det inga mera? :O tycker nästan synd om motorerna när man kör me dom ju...
kolvbulten: jo en 85cc cross har mera hk än dinozzans moppe men en cross är lu fan inga drevad för fart, så jag tror utan tvivel på att han har dragit 2 crossar...
True dat

Postat: 5 februari 2013, 17:53
av p0d1
Ge upp, håll tyst och återgå till topic.
Och Linusen, vem är du? Du hoppar hej vilt in i alla diskussioner och gör skitposter, skärpning!!!
Postat: 5 februari 2013, 19:47
av GreckE
AndreWidestedt skrev:Köp en 125, blir bäst så.
85:or måste du varva så jävla mycke för att ha nån effekt.
Annars får man en 85cc års modell -06-08 för 10-15k.
jag skulle gärna vilja se dig köra en 125a utan att varva den!
Postat: 5 februari 2013, 19:50
av bonnaracing
köp en 250 direkt, du kommer tröttna på 125a, har haft 80cc, men trötna skitfort, testade en kompis kx125 men va inge vidare kul, så köpte en Honda cr250, bästa hojjen ja haft!
Leta efter en honda cr250, bästa crossen tycker jag, tål nästan vadsomhällst och startar i ur och skur! så leta efter CR250 typ 90-97 årsm
Postat: 5 februari 2013, 20:56
av CaToXXo
AndreWidestedt skrev:Köp en 125, blir bäst så.
85:or måste du varva så jävla mycke för att ha nån effekt.
Du måste tokvarva en 125a också om du vill komma nånstans.
bonnaracing skrev:köp en 250 direkt, du kommer tröttna på 125a, har haft 80cc, men trötna skitfort, testade en kompis kx125 men va inge vidare kul, så köpte en Honda cr250, bästa hojjen ja haft!
Leta efter en honda cr250, bästa crossen tycker jag, tål nästan vadsomhällst och startar i ur och skur! så leta efter CR250 typ 90-97 årsm
grabben är 160 lång och väger 50 kilo, jag skulle INTE rekommendera en 250 2t åt han.
Postat: 5 februari 2013, 21:05
av SimonBawz
yz 250cc är ju fint
Postat: 5 februari 2013, 21:08
av KOLVBulten
saile96 skrev:DiNozzan skrev:AndreWidestedt skrev:Köp en 125, blir bäst så.
85:or måste du varva så jävla mycke för att ha nån effekt.
Annars får man en 85cc års modell -06-08 för 10-15k.
Maxeffekten på en suzuki 85 ligger runt 11500rpm. Så inte så värst mycket.
Kolvbulten sluta trolla nu.
e det inga mera? :O tycker nästan synd om motorerna när man kör me dom ju...
kolvbulten: jo en 85cc cross har mera hk än dinozzans moppe men en cross är lu fan inga drevad för fart, så jag tror utan tvivel på att han har dragit 2 crossar...
jo så e de

Postat: 5 februari 2013, 21:31
av k-skåpet
KOLVBulten skrev:saile96 skrev:DiNozzan skrev:
Maxeffekten på en suzuki 85 ligger runt 11500rpm. Så inte så värst mycket.
Kolvbulten sluta trolla nu.
e det inga mera? :O tycker nästan synd om motorerna när man kör me dom ju...
kolvbulten: jo en 85cc cross har mera hk än dinozzans moppe men en cross är lu fan inga drevad för fart, så jag tror utan tvivel på att han har dragit 2 crossar...
jo så e de

Crew har redan skrivit sluta med oft, nu drog han dom ju inte i topp utan på 200m. Och nej det var inget pucko som körde och nej han trollar inte. Var nämligen jag som körde crossen och dom är inte byggda för max effekt som ni tror utan max körbarheten på bana för ett långt register hade lätt gått att få ut mer pulver ur en 85cc.
Postat: 5 februari 2013, 21:46
av saile96
k-skåpet skrev:KOLVBulten skrev:saile96 skrev:
e det inga mera? :O tycker nästan synd om motorerna när man kör me dom ju...
kolvbulten: jo en 85cc cross har mera hk än dinozzans moppe men en cross är lu fan inga drevad för fart, så jag tror utan tvivel på att han har dragit 2 crossar...
jo så e de

Crew har redan skrivit sluta med oft, nu drog han dom ju inte i topp utan på 200m. Och nej det var inget pucko som körde och nej han trollar inte. Var nämligen jag som körde crossen och dom är inte byggda för max effekt som ni tror utan max körbarheten på bana för ett långt register hade lätt gått att få ut mer pulver ur en 85cc.
crossar e bygna för maxeffekt, enduro för max körbarhet.