Alyzzzer skrev:jag e 162 och väger cirka 50 kg så de e därför jag e lite orolig om den blir för stor och man låter bli och köra den pga den anledningen.
du gör ju som du vill, men jag skulle rekommendera en 125a! har en KTM 125sx -03 själv och den är inte så speciellt hög, jag är ungefär 1,70 och väger 60 kg
Alyzzzer skrev:jag e 162 och väger cirka 50 kg så de e därför jag e lite orolig om den blir för stor och man låter bli och köra den pga den anledningen.
aa då är nog inte 250 att fundera på :/
men en 125a med FMX sadel (urgröpt) och sänkta dämpare bör funka bra
(har kört om en 2st 80cc crossar med hyper med så han ljuger inte)
Med det ville jag säga att dom inte går på mer än en moppe= Inte så mycket kräm i dom.
Finns något som heter läsa mellan raderna.
jo dom har mykt mera kräm än i en moppe ju, min 80a e helt sjuk
Sa dom han drog om sina 80cc (läs 80cc nu och inte 85 för det är skillnad.) men jag tyckte fan inte det var mycket att hurra över. Fick ju sitta på bakskärmen om man ville resa dom typ.
DiNozzan skrev:
Med det ville jag säga att dom inte går på mer än en moppe= Inte så mycket kräm i dom.
Finns något som heter läsa mellan raderna.
jo dom har mykt mera kräm än i en moppe ju, min 80a e helt sjuk
Sa dom han drog om sina 80cc (läs 80cc nu och inte 85 för det är skillnad.) men jag tyckte fan inte det var mycket att hurra över. Fick ju sitta på bakskärmen om man ville resa dom typ.
85:or måste du varva så jävla mycke för att ha nån effekt.
Annars får man en 85cc års modell -06-08 för 10-15k.
Maxeffekten på en suzuki 85 ligger runt 11500rpm. Så inte så värst mycket.
Kolvbulten sluta trolla nu.
e det inga mera? :O tycker nästan synd om motorerna när man kör me dom ju...
kolvbulten: jo en 85cc cross har mera hk än dinozzans moppe men en cross är lu fan inga drevad för fart, så jag tror utan tvivel på att han har dragit 2 crossar...
kolvbulten: jo en 85cc cross har mera hk än dinozzans moppe men en cross är lu fan inga drevad för fart, så jag tror utan tvivel på att han har dragit 2 crossar...
True dat
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
köp en 250 direkt, du kommer tröttna på 125a, har haft 80cc, men trötna skitfort, testade en kompis kx125 men va inge vidare kul, så köpte en Honda cr250, bästa hojjen ja haft!
Leta efter en honda cr250, bästa crossen tycker jag, tål nästan vadsomhällst och startar i ur och skur! så leta efter CR250 typ 90-97 årsm
Du måste tokvarva en 125a också om du vill komma nånstans.
bonnaracing skrev:köp en 250 direkt, du kommer tröttna på 125a, har haft 80cc, men trötna skitfort, testade en kompis kx125 men va inge vidare kul, så köpte en Honda cr250, bästa hojjen ja haft!
Leta efter en honda cr250, bästa crossen tycker jag, tål nästan vadsomhällst och startar i ur och skur! så leta efter CR250 typ 90-97 årsm
grabben är 160 lång och väger 50 kilo, jag skulle INTE rekommendera en 250 2t åt han.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
DiNozzan skrev:
jo så e de
Crew har redan skrivit sluta med oft, nu drog han dom ju inte i topp utan på 200m. Och nej det var inget pucko som körde och nej han trollar inte. Var nämligen jag som körde crossen och dom är inte byggda för max effekt som ni tror utan max körbarheten på bana för ett långt register hade lätt gått att få ut mer pulver ur en 85cc.
jo så e de
Crew har redan skrivit sluta med oft, nu drog han dom ju inte i topp utan på 200m. Och nej det var inget pucko som körde och nej han trollar inte. Var nämligen jag som körde crossen och dom är inte byggda för max effekt som ni tror utan max körbarheten på bana för ett långt register hade lätt gått att få ut mer pulver ur en 85cc.
crossar e bygna för maxeffekt, enduro för max körbarhet.