StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Bigmahn1337 skrev:Okej men va är de för skillnad mellan en 70cc sport och 70cc midrace egentligen? Har aldrig orkat kolla upp de
vissa 70cc är bättre dvs starkare än andra!
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Haha jo så långt fattade jag åxå! men om vi säger att du tar två beta ark o ställer dom bredvid varran o kör ett dragrace kommer ju midracen o vinne men med hur mycket kommer den vinna o varför?
Bigmahn1337 skrev:Haha jo så långt fattade jag åxå! men om vi säger att du tar två beta ark o ställer dom bredvid varran o kör ett dragrace kommer ju midracen o vinne men med hur mycket kommer den vinna o varför?
den kommer nog vinna för den har mycket bättre setup än vad sporten har antagligen tar midracen i både axx och topp ,
yes,
Stage 6 Pro Replica
Stage 6 70cc Streetrace
17.5 mm förgasare
Sportluftvilter
3.5 grams vikter
Vitrryckfjäder
Malossi Reeds
För att vara exakt
Bigmahn1337 skrev:Ofan! De låter som en rätt gosig setup! Va går den i?
har inte maxat den än då jag montera cylindern i slutet av november
Men skulle tippa på 90+
De är ju najs! hur många mil har du kört in cylindern än så länge?
Min neos går nog runt 75-80 har inte heller maxar min ännu, har ungefär kört 25 mil med denna setupen, har 4,2 grams vikter i min och malossi tryckfjäder "gul" behövs mer inställningar på mig förgasare dock
Bigmahn1337 skrev:De är ju najs! hur många mil har du kört in cylindern än så länge?
Min neos går nog runt 75-80 har inte heller maxar min ännu, har ungefär kört 25 mil med denna setupen, har 4,2 grams vikter i min och malossi tryckfjäder "gul" behövs mer inställningar på mig förgasare dock
ska jag va ärlig har jag inte ens kört 1km med den
Bigmahn1337 skrev:Haha! why not? btw ar du original koppling på den?
har inte haft tiden,
Har spenderat mest tid åt förgasarinställningen,
Yes original koppling men skall nog byta till delta Clutch fjädrar på original kopplingen men kanske inför skaffa mig en fly Clutch
Bigmahn1337 skrev:Förgasarinställningar är de tråkigaste i världen..
Är inte 50 mil lite överdrivet för inkörningen? Eller är de jag som inte tänker?
jo , jag tänkte dock köra lugnt 2-3 timmar sen dra på fullt en gång sen låta moppen svalna innan jag kör lugnt i en halvtimme och kör som jag gjorde innan min andra cylinder värmenöp
Jo de är typ så jag kör med min nu, alltså kör inte mycket fullgas o låter den svalna emellan gångerna! Hade en Peugeot som förstamoped som jag satte på 70cc förgasare osvosv.. Hade fått för mig att man skulle bara kunna låte Alu cylindrar stå på tomgång i någon timme sen köra fullgas bara man inte gjorde de för länge.. De gick inte så bra.. Sen var de hyper Roxen.. SOM BLEV STULEN sen nu är de min kära neos som jag bara ska ha som stunt o pendlar moppe!!
På tal om ingenting duger motoforce racing vev sen när min org ska bytas
Bigmahn1337 skrev:Jo de är typ så jag kör med min nu, alltså kör inte mycket fullgas o låter den svalna emellan gångerna! Hade en Peugeot som förstamoped som jag satte på 70cc förgasare osvosv.. Hade fått för mig att man skulle bara kunna låte Alu cylindrar stå på tomgång i någon timme sen köra fullgas bara man inte gjorde de för länge.. De gick inte så bra.. Sen var de hyper Roxen.. SOM BLEV STULEN sen nu är de min kära neos som jag bara ska ha som stunt o pendlar moppe!!
På tal om ingenting duger motoforce racing vev sen när min org ska bytas
ja den är bra. Har den själv
chrillez skrev:Finns ju egentligen inget rör som är "bäst". Men ska du stunta så är Laser Xpro eller Leovince Zx dem mest rekomenderade rören då de är lågvarviga.
Mk prorace tror jag inte blir bra, då det är gjort för Mhr, R/T, Evo, Pata negra,
Tror inte du kommer få upp trycket i det röret med en sport cylinder, Så kör på något Lågvarvigt, Kör själv på Zx. Funkar mycket bra
Lol no offence men mk pr är inte gjort för någon av dessa mhr team/Hebo manston/rt/evo.. Hihi de är gjort för mk pr cylindern, av dom är de bara kanske r/t cylindern som kommer upp i något liknande rpm