Hur är det med gemenskapen på tsr nu?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres

Inlägg av Riejuman »

PK skrev:
Riejuman skrev:Tyckete det var på något märkligt sett bättre samanhållning då ktm var här och styrde massa trådar mm. Nu är det liksom nya medlemar som man knappt känner elr vet vem dem är som är aktiva här. Detta tror jag beroro på just att vi 96`or har vuxit lite ifrn moppeåldern...
ni 96:or är inte ens 17 än! sluta säg att ni inte är i moppeåldern! :D
Haha nå talar lite för mig iaf att fokuserar inte på moppen något mera utan tänker i princip bara på bil :D
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Den jag har mest kontakt med är Pekå men visst chattar man lite med Axel , Mrandersson , victorh osv men inte lika mycket som förr.

Visst är det inte tsrs fel utan att man tröttnar på mopeder är väl bara en tidsfråga och då har folk ramlat ut. Jag själv har tröttnat helt på mopeder faktiskt.
Användarens profilbild
Kiesler
Avstängd

Inlägg av Kiesler »

Buhuhuhuhu... People grow up?
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

PK skrev:
Riejuman skrev:Tyckete det var på något märkligt sett bättre samanhållning då ktm var här och styrde massa trådar mm. Nu är det liksom nya medlemar som man knappt känner elr vet vem dem är som är aktiva här. Detta tror jag beroro på just att vi 96`or har vuxit lite ifrn moppeåldern...
moppeåldern slutar när man börjar gymnasiet, ju. ;)
bibapeolola
Användarens profilbild
Henke
Thug life aint easy

Inlägg av Henke »

Macko96 skrev:Men Derbi_gut: om du då hade varit här så länge... vad hette PK på sidan innan? Eller jag eller axel?
Vemfan är du?

OnT:
PK skrev:Sha!

BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA
Har snackat med endel i skype, de enda jag kommer ihåg är Vicke, PK, Joar och såklart min käraste vapendragare Axel. Även Muras söta nuna har brännt sig fast på min stackars näthinna.

Inte för att jag någonsin har varit särskillt aktiv i forumdelen, då jag kan väldigt lite om allting, jag har mest lökat i chatten så om någon skulle känna igen mitt namn så är det antagligen därför, eller för att den 31 december 2005 fanns det totalt 63 260 personer i Sverige med samma namn. (Henric/Henrik), MEN jag kan säga att stämningen har blivit sämre/tråkigare, och folket här har blivit trögare.

Hoppas att du har fått dina frågor besvarade kära PoWeRKinG, annars har du mitt nummer.

Peace.
Knallhatt.

"MoppeKillen97: men om man kör 30 moppe utan regskylt då går dom på det eller?"
Mura skrev:jag får rännskita av päron cider :D <3
Bild
Användarens profilbild
Henke
Thug life aint easy

Inlägg av Henke »

Den var bra den.
Knallhatt.

Bild
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

Henke:

1. dubbelpost
2. Vem jag är... hm... jag går på gymnasiet med inriktning Natur... kör en Dt125r-01 på min fritid.. spelar en del musik också. var det nåt mer du ville veta?
btw så har jag varit här ett år mer än dig så tänk lite innan du skriver nåt ;)
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Henke
Thug life aint easy

Inlägg av Henke »

Macko96 skrev:Henke:

1. dubbelpost
2. Vem jag är... hm... jag går på gymnasiet med inriktning Natur... kör en Dt125r-01 på min fritid.. spelar en del musik också. var det nåt mer du ville veta?
Omg dubbelpost, vad ska du göra?

Okej, oj jävlar ja du har ju varit här sen 2010, du är ju verkligen legend. :O
Macko96 skrev:läste ett inlägg för ett tag sedan där det var en som skrev, "till och med legenderna här på tsr säger det"... då kände man sig träffad :mrgreen:
Knallhatt.

Bild
Användarens profilbild
Macko96

Inlägg av Macko96 »

Henke skrev:

1. dubbelpost

Macko96 skrev:läste ett inlägg för ett tag sedan där det var en som skrev, "till och med legenderna här på tsr säger det"... då kände man sig träffad :mrgreen:
men ta det lugnt för fan... varför blev du så j*vla sur helt plötsligt?

inte för att va sån men det är sånna som du som drar ner på stämningen här på forumet enligt min åsikt
Senast redigerad av Macko96 den 14 november 2012, 17:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Henke
Thug life aint easy

Inlägg av Henke »

Macko96 skrev:
Henke skrev:

1. dubbelpost

Kan inte bli annat än sur på dig.
Knallhatt.

Bild
Användarens profilbild
Macko96

Inlägg av Macko96 »

Henke skrev:
Macko96 skrev:
Henke skrev: Omg dubbelpost, vad ska du göra?

nä... orkar inte diskutera detta med ett moppefucko... om det är nåt så ta't i pm istället för att förstöra trådar

Edit: kom på att det var i en passade tråd du bestämde dig för att bli sur i :mrgreen:
Användarens profilbild
Henke
Thug life aint easy

Inlägg av Henke »

Macko96 skrev:
Henke skrev:
Macko96 skrev: men ta det lugnt för fan... varför blev du så j*vla sur helt plötsligt?
nä... orkar inte diskutera detta med ett moppefucko... om det är nåt så ta't i pm istället för att förstöra trådar
Förlåt för att jag inte är lika cool som dig och köra 125:a :(.
Om jag skickar PM, kan du berätta hur du har gått tillväga för att uppnå legendarstatus efter två års från/till aktivitet på forumet?
Knallhatt.

Bild
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

Henke skrev:
Macko96 skrev:
Henke skrev: Kan inte bli annat än sur på dig.
Förlåt för att jag inte är lika cool som dig och köra 125:a :(.
Om jag skickar PM, kan du berätta hur du har gått tillväga för att uppnå legendarstatus efter två års från/till aktivitet på forumet?

Cool för att köra 125:a? :shock: AS COOLT!!!

Macko är ju fan en av de mest aktiva här och har varit det en tid.

Man ser ju bara på antal inlägg
Du: 84st
Macko: 1064st

Lägg ner att förstöra tråden nu och skriv i ett Pm istället om du vill vara kaxig :wink:

OnT: Jo gemenskapen har ju sjunkit lite men folk blir ju äldre och slutar köra. men det kommer förstås nytt folk
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Stämmer inte till hundra att alla -96 är försvunna! Sitter tyvärr här hela dagarna när man hade kunnat hafa slynor, kanske bara svarar på mindre än jag gjorde förr då jag låter småbarnen svara på det man redan svarat på 2000 gånger och låter orken att göra ett inlägg sparas till en tråd då man har lite mer att säga till om. Visst är jag lika cool som alla andra -96 or på hela forumet och har skaffat bil men att lägga de få pengarna man har nu på något som är så dyrt blir bara halvdant enligt mig och då blir det lätt så att du kör en rostig Golf eller en -90 tals japsare precis som alla babbar i hela sverige drömmer om. Då kan jag lika gärna lägga mina futtiga kronor på något jag faktiskt kan åka runt o ragga småbrudar med de närmsta 2 åren. Att säga att man har vuxit ur moppeålder när man är 16 är enligt mig lite konstigt om man nu inte: skaffar epa, 125a, eller kör acab o kränger runt med crossar, bilar och sådant utan körkort. för att ha ägt en moped mellan 15-16 och sedan känna att nä jag är för gammal nu och gå överallt blir ju bara jävligt jobbigt i onödan.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
rrxen
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrxen »

PK skrev:
Det är väl en del som har tagit lätt mc istället också vad jag vet inkl mig! :)
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres

Inlägg av Riejuman »

k-skåpet skrev:Stämmer inte till hundra att alla -96 är försvunna! Sitter tyvärr här hela dagarna när man hade kunnat hafa slynor, kanske bara svarar på mindre än jag gjorde förr då jag låter småbarnen svara på det man redan svarat på 2000 gånger och låter orken att göra ett inlägg sparas till en tråd då man har lite mer att säga till om. Visst är jag lika cool som alla andra -96 or på hela forumet och har skaffat bil men att lägga de få pengarna man har nu på något som är så dyrt blir bara halvdant enligt mig och då blir det lätt så att du kör en rostig Golf eller en -90 tals japsare precis som alla babbar i hela sverige drömmer om. Då kan jag lika gärna lägga mina futtiga kronor på något jag faktiskt kan åka runt o ragga småbrudar med de närmsta 2 åren. Att säga att man har vuxit ur moppeålder när man är 16 är enligt mig lite konstigt om man nu inte: skaffar epa, 125a, eller kör acab o kränger runt med crossar, bilar och sådant utan körkort. för att ha ägt en moped mellan 15-16 och sedan känna att nä jag är för gammal nu och gå överallt blir ju bara jävligt jobbigt i onödan.
Ofc man kör moppe ännu tills an blir 18år och får bil men menade mera på det sättet att förr då man var lite yngre så skruvade man jämt, medan nu så skruvar man bara då det är nödvändigt och kör ist med den så mycket det går. Tror du missuppfattade min mening i posten lite :)
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Derbi_MackaN »

Har la pratat med pk.axel,dea ja de flesta och stämningen var bättre när jag gjorde kontot här :)
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

när jag regga mig här så tycker jag att stämningen var mycket bättre :cry: nu har alla som man vet lite mera om dragit sig tillbaka och lämnat moppetiden :? så även jag... moppeder börjar bli extremt segt och kostar skjortan utn att man får nå mycket mera pulver mellan benen. gissar att det e ganska många som har tänkt som jag och sälja moppen och köpt 125a och sökt sig till sidor som sh.

dock kommer jag finnas kvar här ett bra tag tilll och hjälpa nyblivna moppedister me deras problem :D
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draken »

jesper9o bara, Emil åkerström å dannestriid
HanMedHondan
Elmoped

Inlägg av HanMedHondan »

PK skrev:
k-skåpet skrev: Alla verkar vara enorma puckon, fuckos o allmänt kaxiga.
Säger den som har "TSR Fuckoteam" under sin avatar :lol:
Hahahah! +1
Jag HATAR förgasare! -JohnJarnedal
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken

Inlägg av YamahaMarcus »

Tycker att stämningen på TSR är ganska bra nu :)
Kan möjligtvis hända att någon är otrevlig på chatten ibland eller några trolls på forumet men de kan man väll leva med!
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Inlägg av suzukiwheelier »

YamahaMarcus skrev:Tycker att stämningen på TSR är ganska bra nu :)
Kan möjligtvis hända att någon är otrevlig på chatten ibland eller några trolls på forumet men de kan man väll leva med!
håller me, är rätt så bra stämmning här ;)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

suzukiwheelier skrev:
YamahaMarcus skrev:Tycker att stämningen på TSR är ganska bra nu :)
håller me, är rätt så bra stämmning här ;)
Fortsätt med det! Det är ni som gör det till en bra stämning.
Årets Styrelsemedlem 2013
Skriv svar