Sida 2 av 3
Postat: 9 november 2012, 17:43
av saile96
Victorh skrev:ValoPallo skrev:Far till Ljungdahls och bänka så är det lätt att veta vem som snackar skit eller inte.
då vill jag ha bild, film bevis och papper på att den är kalibrerad.
men saile är du säker du har org cylinder? och sedan så låter ktmen mera än yz:n så säkert därför du tycker det
dt skall du få beroande på vad det kostar har väldigt knapert me pengar för tillfället så
ja e ganska säker på att det e orginalcylinder. nej den har mera fräss i sig
[spoiler]avunsjuka komentarer har jag iaf lyckas jävligt bra me [/spoiler]
Postat: 9 november 2012, 18:07
av ValoPallo
saile96 skrev:har ljungen en bänk? vet du va det kostar att bänka den?
Har blivit ditkommenderad på mappning och det lär gå på 70 €, så mer än så kan det väl knappast bli
Postat: 9 november 2012, 18:12
av saile96
ValoPallo skrev:saile96 skrev:har ljungen en bänk? vet du va det kostar att bänka den?
Har blivit ditkommenderad på mappning och det lär gå på 70 , så mer än så kan det väl knappast bli
fuck också... skall ringa och höra me han va han tar men går det på 70€ så tror jag ni får tro och tycka va ni vill för tänker inte lägga iväg sånna summor för att bevisa något...

Postat: 9 november 2012, 19:17
av saile96
uppdate

kommentarer?
Postat: 9 november 2012, 20:08
av Victorh
saile96 skrev:ValoPallo skrev:saile96 skrev:har ljungen en bänk? vet du va det kostar att bänka den?
Har blivit ditkommenderad på mappning och det lär gå på 70 , så mer än så kan det väl knappast bli
fuck också... skall ringa och höra me han va han tar men går det på 70€ så tror jag ni får tro och tycka va ni vill för tänker inte lägga iväg sånna summor för att bevisa något...

70e är rimligt...
sedan så dumm föklarar du dig bara om du inte bevisar för nu har jag inte internet fakta har kompisar som haft flera ktmar och kompis med yz så vet bara

Postat: 9 november 2012, 20:15
av saile96
Victorh skrev:saile96 skrev:ValoPallo skrev:
Har blivit ditkommenderad på mappning och det lär gå på 70 , så mer än så kan det väl knappast bli
fuck också... skall ringa och höra me han va han tar men går det på 70€ så tror jag ni får tro och tycka va ni vill för tänker inte lägga iväg sånna summor för att bevisa något...

70e är rimligt...
sedan så dumm föklarar du dig bara om du inte bevisar för nu har jag inte internet fakta har kompisar som haft flera ktmar och kompis med yz så vet bara

men jag skiter fullständigt i va du tycker JAG TÄNKER INTE LÄGGA 70 E PÅ ATT BEVISA NÅGOT FÖR NÅGRA HK KÅTA MOPPEPOJKAR
edit jävlar va du e cool

jag har en kompis som har e traktor

Postat: 10 november 2012, 01:12
av robb4n
Schysst med bilder, men skulle må bra av en tvätt

Den verkar jävligt fräsch ändå!
Postat: 10 november 2012, 09:33
av saile96
ROBBAN_Derbi skrev:Schysst med bilder, men skulle må bra av en tvätt

Den verkar jävligt fräsch ändå!
tack

första vettiga kommentaren på jävligt länge

hahah jo men det jobbiga me domhär hojarna är att hjulet släper på gas så fort man kommer utanför asfaltskanten... nog e den helt fräch ändå för att ha körts cross me en gång i tiden

Postat: 10 november 2012, 10:55
av Victorh
kåtamoppe pojkar? nu är det du som är kåt och tror direkt du fått en ktm på lån att den axxar förbi åorschen och går hårdare än 300cc:na....
Postat: 10 november 2012, 11:08
av saile96
Victorh skrev:kåtamoppe pojkar? nu är det du som är kåt och tror direkt du fått en ktm på lån att den axxar förbi åorschen och går hårdare än 300cc:na....
brorsan köpte min srurra i pant för att jag skulle få pengar till att köpa den ja, men säljer moppen den 25 november och då har jag pengar till att köpa tillbaka snurran och ktmen e min. det e inte jag som e så otroligt kåt i att tracka ner på andra om saker du tydligen inte vet någonting om. ditt jävla fucko har du änns kört en? nej antagligen inte! kommer film idag på axxet om jag får någon att filma.
nej jag vill inte se mera komentarer av dig i den här projekttråden om inte du har nått vättigt att säga 
Postat: 10 november 2012, 13:23
av Victorh
så du vet bara på körkänslan hur många hästar den har? Fråga gammel lennart så får du fan bekräftelse på att du har fel.. han kan och har erfarenhet och hans ciao lämna en exc med rör bytt osv så fan heller att den går sådär bra... nog vet jag axxet är bra och mina kompisars har gasres på 3:an ännu lätt och på 4:an men de går en 130 max för att få det axxet måste du ha drevat... INSE fucking fakta att din JÄVLA ktm inte axxar förbi porschen... +är inte avonsjuk eller nått rättar till dig.. skulle få vilken som helsst 125cc om jag vill av pappa men nope tackade nej moppe går bra det räcker fin fint...
Postat: 10 november 2012, 17:05
av DiNozzan
När folk säger att Ktm har över 30hk. Så menar man i motorn, och inte på bakhjulet. Sen är dom gamla drac/tk fuckon som säger om att dom har 40hk. Skitsnack att den gör 150 och har det acc:et. Visst det är ju crossdäck så med en riktigt hög drevning och lite trimm så kanske du får upp den i 160, ENLIGT MÄTAREN. Men då har du ju heller inte det acc:et.
Postat: 10 november 2012, 18:02
av saile96
DiNozzan skrev:När folk säger att Ktm har över 30hk. Så menar man i motorn, och inte på bakhjulet. Sen är dom gamla drac/tk fuckon som säger om att dom har 40hk. Skitsnack att den gör 150 och har det acc:et. Visst det är ju crossdäck så med en riktigt hög drevning och lite trimm så kanske du får upp den i 160, ENLIGT MÄTAREN. Men då har du ju heller inte det acc:et.
har sakt det förut och säger det igen har ingen jävla aning hur många hk den har då jag inte ha bänka den och tänker inte göra det heller.
men att den går upp i 100 på 5 sec gör den och runt 150 iaf enligt metaren och metaren går jävligt exakt
men vist tro va satan ni vill då jag inte bryr mig ett skit va vi tror.
nu sätter vi pungt för denhär diskusionen om hk och toppfart.
tack
Postat: 10 november 2012, 18:34
av saile96
uppdate
Postat: 10 november 2012, 18:59
av FreZz
vad är den stora som hänger ut på vänster sida?
Postat: 10 november 2012, 19:24
av saile96
FreZz skrev:vad är den stora som hänger ut på vänster sida?
vaa? vilken bild?

Postat: 10 november 2012, 20:04
av Baszs
Den ser redigt fin ut!
Postat: 10 november 2012, 20:07
av saile96
Baszs skrev:Den ser redigt fin ut!
tack

men kommer bli finare

Postat: 11 november 2012, 11:43
av saile96
uppdajjjjt

Postat: 11 november 2012, 11:57
av Victorh
tycker själv dina.vita kåpor är jävla fina kör med de?
sedan påminning att tanken håller tyvärr inte att målas eller färgen flagnar och lossnar, erfarenhet då jag var dumm och prövade

Postat: 11 november 2012, 12:40
av robb4n
Nu börjar det hända grejjer. Schysst

Postat: 11 november 2012, 12:47
av Robeee
Nice med ktm projekt, hoppas du får den jävlit fräsch oså, nice också att du ska skaffa sm kit, passar mycket bättre om du har den för vägkörning
Btw, hur mycke va den körde då du köpte den och hur mycke är den körd nu?

Postat: 11 november 2012, 13:09
av p0d1
Skit fint Saile, mycket bilder och text som jag sa, fick mig genast att bli intresserad, att kolla igenom alla bilder noga och det du hade skrivit, fortsätt så!
Till att tvätta så skulle jag rekommendera högtryckstvätt som inte är allt för stark, seriöst bästa skitet som finns när det kommer till att tvätta, så lätt och smidigt, även den grovaste smutsen som suttit fast i flera år försvinner lätt!
Var bara försiktig på känsliga delar med den så du inte skadar något, tex kedjan eller lager osv.
Vet inte vad du tvättade kedjan med men kan rekommendera lampolja för att göra den rent ordentligt, kombinera det med en tand/diskborste då jävlar!
Annars så är vinylglans prima att få plastdelar att se nya ut och skina, finns på Biltema, som en svamp är det ungefär, eller silikonspray och en trasa.
/En tvättkåt jävel.
Edit : Den nya framskärmen vart (Y), sen kör på svartvitt tema som du var inne på ifall du hittar en ny tank bara, att lacka plasttankar brukar inte sluta så bra då bensinångorna tränger ut genom plasten eller något(vad jag har läst).
Postat: 11 november 2012, 16:41
av saile96
Victorh skrev:tycker själv dina.vita kåpor är jävla fina kör med de?
sedan påminning att tanken håller tyvärr inte att målas eller färgen flagnar och lossnar, erfarenhet då jag var dumm och prövade

jo dom e helt ok men dekalerna är jävligt slitna fast det inte syns på bilderna
haha jo jag har me varit dum nog att göra det
ROBBAN_Derbi skrev:Nu börjar det hända grejjer. Schysst

tack
Robeee skrev:Nice med ktm projekt, hoppas du får den jävlit fräsch oså, nice också att du ska skaffa sm kit, passar mycket bättre om du har den för vägkörning
Btw, hur mycke va den körde då du köpte den och hur mycke är den körd nu?

idag har jag tex hållit på att polera skruvhuven och andra prylar hela dan

jo sm kitt kommer fast det kan ta ett tag då jag inte har så fet plonka
15000 km prick när den rulla in i garaget nu 1550 km (nej jag har inte kort )
p0d1 skrev:Skit fint Saile, mycket bilder och text som jag sa, fick mig genast att bli intresserad, att kolla igenom alla bilder noga och det du hade skrivit, fortsätt så!
Till att tvätta så skulle jag rekommendera högtryckstvätt som inte är allt för stark, seriöst bästa skitet som finns när det kommer till att tvätta, så lätt och smidigt, även den grovaste smutsen som suttit fast i flera år försvinner lätt!
Var bara försiktig på känsliga delar med den så du inte skadar något, tex kedjan eller lager osv.
Vet inte vad du tvättade kedjan med men kan rekommendera lampolja för att göra den rent ordentligt, kombinera det med en tand/diskborste då jävlar!
Annars så är vinylglans prima att få plastdelar att se nya ut och skina, finns på Biltema, som en svamp är det ungefär, eller silikonspray och en trasa.
/En tvättkåt jävel.
Edit : Den nya framskärmen vart (Y), sen kör på svartvitt tema som du var inne på ifall du hittar en ny tank bara, att lacka plasttankar brukar inte sluta så bra då bensinångorna tränger ut genom plasten eller något(vad jag har läst).
tack
jo högtryckstvätt är skitbra

körde av all grov smutts me den och till rästen så använde jag min fd flickväns tandborste som hon glömde hos mig
jag kasta keden i ett bad me avfättning och efter det skrubba jag av den me tandborste
jag har satt båtvax på kåporna och gnugga
tack tycker me den blev nice

ser bara lite rolit ut me så stort däck fram och sm skärm
det går ja att köpa en ny tank men aja
fan va kul me komentarer

Postat: 11 november 2012, 17:27
av p0d1
saile96 skrev:
tack
jo högtryckstvätt är skitbra

körde av all grov smutts me den och till rästen så använde jag min fd flickväns tandborste som hon glömde hos mig
jag kasta keden i ett bad me avfättning och efter det skrubba jag av den me tandborste
jag har satt båtvax på kåporna och gnugga
tack tycker me den blev nice

ser bara lite rolit ut me så stort däck fram och sm skärm
det går ja att köpa en ny tank men aja
Ajabaja till avfettning på kedjan, du torkar ut o-ringarna då, därför är lampolja att föredra för bra tvätt eftersom den rengör effektivt och lämnar som en oljig hinna som fungerar som smörjning.
Se till att smörja kedjan ordentligt nu efter avfettningen, bara spruta på massa och torka av ordentligt, för att undvika extra klet så kan du lägga papper eller dylikt på svingen så den inte kladdar ner det.
Har också som dig, SM-stänka med 21" hjuls ala offroad-mönster och gatdäck bak, fick lite kommentarer om det från instruktörerna och andra deltagare på en knix-kurs att jag skulle ha dåligt grepp, men ser man på, drog varenda jävel i kurvorna
Edit : Att vaxa kylarvingarna och tanken brukar inte vara så smart då man får nada med grepp i kurvorm när man bromsar eller accelerar, visst det är snyggt som fan, men ganska opraktiskt då man måste hålla i sig med händerna bara och inte knäna :/
Postat: 11 november 2012, 17:44
av Victorh
gissar på att robbe undrade hur många h den är körd
km brukar vara skitsamma oftast räknar man h på större

Postat: 11 november 2012, 19:08
av saile96
p0d1 skrev:saile96 skrev:
tack
jo högtryckstvätt är skitbra

körde av all grov smutts me den och till rästen så använde jag min fd flickväns tandborste som hon glömde hos mig
jag kasta keden i ett bad me avfättning och efter det skrubba jag av den me tandborste
jag har satt båtvax på kåporna och gnugga
tack tycker me den blev nice

ser bara lite rolit ut me så stort däck fram och sm skärm
det går ja att köpa en ny tank men aja
Ajabaja till avfettning på kedjan, du torkar ut o-ringarna då, därför är lampolja att föredra för bra tvätt eftersom den rengör effektivt och lämnar som en oljig hinna som fungerar som smörjning.
Se till att smörja kedjan ordentligt nu efter avfettningen, bara spruta på massa och torka av ordentligt, för att undvika extra klet så kan du lägga papper eller dylikt på svingen så den inte kladdar ner det.
Har också som dig, SM-stänka med 21" hjuls ala offroad-mönster och gatdäck bak, fick lite kommentarer om det från instruktörerna och andra deltagare på en knix-kurs att jag skulle ha dåligt grepp, men ser man på, drog varenda jävel i kurvorna
Edit : Att vaxa kylarvingarna och tanken brukar inte vara så smart då man får nada med grepp i kurvorm när man bromsar eller accelerar, visst det är snyggt som fan, men ganska opraktiskt då man måste hålla i sig med händerna bara och inte knäna :/
e det så

men jag smörjde ordentligt me kedolja så det borde va lungt?
haha

e van me att måsta hålla i mig me händerna så det e lungt
Victorh skrev:gissar på att robbe undrade hur många h den är körd
km brukar vara skitsamma oftast räknar man h på större

haha läste lite fel där ^^ vet faktiskt inte då jag inte förstår mig på instrumentpanelen xD
hann tyvär inte me en uppdate ikväll då brorsan har kalas så fick inte skruva då

så nästa uppdate kommer på torsdag nästa vecka

Postat: 11 november 2012, 19:10
av YamahaMarcus
Jaa lacka den vit så hade nog blivit riktigt snyggt

Postat: 11 november 2012, 19:12
av saile96
YamahaMarcus skrev:Jaa lacka den vit så hade nog blivit riktigt snyggt

ehhh den e vit... XD
Postat: 11 november 2012, 20:03
av saile96
uppdate
Postat: 11 november 2012, 20:50
av Seenz
Fixa tanken svart, så blir den jävligt snygg

Postat: 11 november 2012, 21:00
av saile96
Seenz skrev:Fixa tanken svart, så blir den jävligt snygg

e inte riktigt bara att måla... måst isf ha ny tank 4000 kr
Postat: 14 november 2012, 10:20
av Robeee
Nice och så att du polerar o grejjar med at styla
Det där med att buckla ut röret är nog onödigt eftersom röret är det som tar i först om du faller på dessa, dessutom så hör det ju till med lite racing-bucklor
Sen vill jag bara tipsa dig om att tänka på annat också än styling, det är inte nån moppe detta, det är dessutom en ktm med crossmaskin, att serva den är viktigt annars lär det sluta i ett motorras som inte lär bli billigt.. du borde därför hålla lite koll på timmarna du kör (skaffa en timmmätare typ) eftersom det är enligt timmarna man brukar göra servicarna/underhållen, visst det går med km mätare men.. dessutom finns det inte km mätare på dessa som original så den måste va bytt?

Postat: 14 november 2012, 14:03
av saile96
Robeee skrev:Nice och så att du polerar o grejjar med at styla
Det där med att buckla ut röret är nog onödigt eftersom röret är det som tar i först om du faller på dessa, dessutom så hör det ju till med lite racing-bucklor
Sen vill jag bara tipsa dig om att tänka på annat också än styling, det är inte nån moppe detta, det är dessutom en ktm med crossmaskin, att serva den är viktigt annars lär det sluta i ett motorras som inte lär bli billigt.. du borde därför hålla lite koll på timmarna du kör (skaffa en timmmätare typ) eftersom det är enligt timmarna man brukar göra servicarna/underhållen, visst det går med km mätare men.. dessutom finns det inte km mätare på dessa som original så den måste va bytt?

hehe har man inget liv så
du att jag är ganska säker på att den får tillräkligt me service så att du behöver inte oroa dig

har inte lakt upp bilder när jag byter olja och rengör luftfilter då jag inte tror att folk tycker det är så roligt
en tim mätare kommer nog snart om jag inte hittar någon mätare på instrumentpanelen så, stod något om det i manualen

Postat: 14 november 2012, 14:18
av Victorh
Olja och öuftfilter är inget svårt men kolvbytena varenda 80h vevaxelns byte minns inte exakt men de höll inte så länge så det blir jävla dyrt..