Problem med min AM6:a

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Moppekillen1
Elmoped

Inlägg av Moppekillen1 »

Ch-racer skrev:kanske läste fel men trodde du skulle ha bort bultarna på kughjulen
Ja det skulle jag gra oxå men det är fiat nu, men tack fr hjälpen. nu återstår bara klyvningen
Moppekillen1
Elmoped

Inlägg av Moppekillen1 »

Rieju david skrev:
Moppekillen1 skrev:
Rieju david skrev:ja du måste ta bort svänghjulet på vänstersidan (behöver en avdragare) sen tar du bort den runda grejen innanför (sitter med 3 skruvar, var försiktig dåliga skruvar orginal) sen sitter det sex skruvar eller nått de tar du bort sen tar du lägger motorn på sidan (vänstersidan neråt) sen tar du och delar motorn, får du se upp för det ligger en kula och en fjäder innanför till växlarna
Ok, tack för svaret. Ramlar bara fjädern och kulan ut lr, kan man ta det lungt så att dom sitter kvar?
kulan ligger på växelväljaren (massor av "halva hål" 6 st mer exakt) kulan ligger i en av de hålen sen ligger fjädern över kulan
kulan ligger i mitten av de tre hålen som ligger nära varandra
ta det försiktigt var på en öppen yta så att de blir lättare ifall han vill i vägmen det är bara till att ta det lungt den kan fastna på blocket som du tar bort ( men då trillar den ner i andra blocket men den är änkel att hitta isånna fall) men sen kan du ha sån otur att att den trillar utanför och då får du vara på en öppen yta :x och hoppas på att hitta den
Man kan ju ta morsans gamla lakan och lägga under motorn så hittar man den lätt om det skulle trilla ur;)
Moppekillen1
Elmoped

Inlägg av Moppekillen1 »

MRX_Stefan skrev:kassa ramlager :S ?
Jag vet inte vad det kan vara, men det kan vara det. Men skue det gra så att 5:an och 6:ans växlar inte skulle fungera?
Moppekillen1
Elmoped

Inlägg av Moppekillen1 »

Tja!
Nu har jag kluvit min motor, och det var inte som jag hade trott. Det var nån "stång" om var sne som f*n såg min kompis. Nu undrar jag om man kan räta ut denna stången lr om man ska köpa en ny. Det är den som sitter mellan det "lilla" drevet , och den till höger om det (växelförare kanske det heter). Dålig förklaring men hoppas ni förstår.
Bild:Bild
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Växelföraren kolla till den ;)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Moppekillen1
Elmoped

Inlägg av Moppekillen1 »

KoNG skrev:Växelföraren kolla till den ;)
Jag vet vad felet e bara undra om man kan räta ut den lr om jag ska köpa en ny ?
Låst