Sida 2 av 2
Postat: 19 september 2012, 13:51
av Piitus96
juckeyy skrev:tompa221 skrev:Om du har luftburk prova sätt på den! eller så kan du försöka strypa filtret genom att tejpa för en del av det. Batteri spelar ingen roll!
Okej, men nu när jag har försökt starta den har jag tagit bort luftfiltret. Det är ett HELT NYTT tändstift också.
testa 102 munstycket o org luftburk?
Postat: 19 september 2012, 13:53
av juckeyy
Piitus96 skrev:juckeyy skrev:tompa221 skrev:Om du har luftburk prova sätt på den! eller så kan du försöka strypa filtret genom att tejpa för en del av det. Batteri spelar ingen roll!
Okej, men nu när jag har försökt starta den har jag tagit bort luftfiltret. Det är ett HELT NYTT tändstift också.
testa 102 munstycket o org luftburk?
Har inte org luftburk. Om jag inte redan har sagt det så är vakuumslangen kopplad direkt till insuget. Kanske behöver jag nytt insug+förgasare ifall det drar tjuvluft nånstans?
Postat: 19 september 2012, 13:55
av Piitus96
juckeyy skrev:Piitus96 skrev:juckeyy skrev:
Okej, men nu när jag har försökt starta den har jag tagit bort luftfiltret. Det är ett HELT NYTT tändstift också.
testa 102 munstycket o org luftburk?
Har inte org luftburk. Om jag inte redan har sagt det så är vakuumslangen kopplad direkt till insuget. Kanske behöver jag nytt insug+förgasare ifall det drar tjuvluft nånstans?
spänn åt luftfiltret så hårt du kan på förgasaren, likadant med förgasaren på insuget. OCH insuget när till membranet, spänn åt alla dessa
Postat: 19 september 2012, 13:58
av juckeyy
Piitus96 skrev:juckeyy skrev:Piitus96 skrev:testa 102 munstycket o org luftburk?
Har inte org luftburk. Om jag inte redan har sagt det så är vakuumslangen kopplad direkt till insuget. Kanske behöver jag nytt insug+förgasare ifall det drar tjuvluft nånstans?
spänn åt luftfiltret så hårt du kan på förgasaren, likadant med förgasaren på insuget. OCH insuget när till membranet, spänn åt alla dessa
Aight, ska göra det! Vill verkligen få igång den!

Postat: 19 september 2012, 15:47
av juckeyy
Tja! Tog bort och kolla efter sprickor i insuget men inget där.
Kollade även membranet och det är ett litet mellanrum

imellan reedsen tror jag det kallas har ingen större koll. Ska det vara sådär eller är det bara att byta?
Postat: 19 september 2012, 16:14
av daniel.sjöman
Släng handen så att förgasarn inte får nån luft och kicka.
Postat: 19 september 2012, 16:24
av FetaOsteN
daniel.sjöman skrev:Släng handen så att förgasarn inte får nån luft och kicka.
Hur skulle han på något sätt kunna ''slänga'' sin hand?
Postat: 19 september 2012, 17:38
av juckeyy
Det är när luftfiltret är borta och man har för handen det låter som att den nästan ska starta. Har förövrigt lagt förgasaren i bensinbad och tänker riva bort cylindern nu.
Postat: 19 september 2012, 18:01
av juckeyy
Update: Var en 50cc cylinder så 102 munstycke borde väl va lagom? Den är dessutom helt ren, inte skuren.
Postat: 19 september 2012, 18:05
av Piitus96
juckeyy skrev:Update: Var en 50cc cylinder så 102 munstycke borde väl va lagom? Den är dessutom helt ren, inte skuren.
Du skrev innan att det va 70cc? Vad äre för cylinder, original eller stage6?
Postat: 19 september 2012, 18:20
av juckeyy
Piitus96 skrev:juckeyy skrev:Update: Var en 50cc cylinder så 102 munstycke borde väl va lagom? Den är dessutom helt ren, inte skuren.
Du skrev innan att det va 70cc? Vad äre för cylinder, original eller stage6?
Förra ägarn sa att det var 70cc men fan inte. Det är orginal 50cc, satt heller ingen cylinderfotspacking på kan det vara därför? Eller visst det satt en på som typ var halv och inbränd och allmänt DÅLIG ärligt talat.
Postat: 19 september 2012, 19:03
av juckeyy
Beställde nyss lite packningar. Tror att den kan ha tagit tjuvluft vid cylinderfoten. Det ran även ut bensin från avgasröret när jag vände upp och ner på det.
Postat: 19 september 2012, 20:08
av Piitus96
juckeyy skrev:Beställde nyss lite packningar. Tror att den kan ha tagit tjuvluft vid cylinderfoten. Det ran även ut bensin från avgasröret när jag vände upp och ner på det.
Jadu, du verkar ha funnit felet

Men helt säker på att det inte är 70cc? Finns en stage6 cylinder som det står 49cc på trots att det är 70cc
Postat: 19 september 2012, 20:21
av juckeyy
Piitus96 skrev:juckeyy skrev:Beställde nyss lite packningar. Tror att den kan ha tagit tjuvluft vid cylinderfoten. Det ran även ut bensin från avgasröret när jag vände upp och ner på det.
Jadu, du verkar ha funnit felet

Men helt säker på att det inte är 70cc? Finns en stage6 cylinder som det står 49cc på trots att det är 70cc
Helt 100 på att det är 50cc är denna
http://sgnc.dk/product/cylinderkit-2345/
Om det inte fungerar med nya packningar får jag nog kolla upp tändningen. Visst den har gnista men den är fan inte kartig

nåt tipps på hur man kan "förbättra" den? Har redan bytt tändstift och tändhatt

Postat: 19 september 2012, 21:10
av Piitus96
juckeyy skrev:Piitus96 skrev:juckeyy skrev:Beställde nyss lite packningar. Tror att den kan ha tagit tjuvluft vid cylinderfoten. Det ran även ut bensin från avgasröret när jag vände upp och ner på det.
Jadu, du verkar ha funnit felet

Men helt säker på att det inte är 70cc? Finns en stage6 cylinder som det står 49cc på trots att det är 70cc
Helt 100 på att det är 50cc är denna
http://sgnc.dk/product/cylinderkit-2345/
Om det inte fungerar med nya packningar får jag nog kolla upp tändningen. Visst den har gnista men den är fan inte kartig

nåt tipps på hur man kan "förbättra" den? Har redan bytt tändstift och tändhatt

byt själva kabeln från tändspolen till tändhatten då? Och om nt det hjälper så byt bara själva tändspolen

Postat: 19 september 2012, 21:33
av juckeyy
Piitus96 skrev:juckeyy skrev:Piitus96 skrev:Jadu, du verkar ha funnit felet

Men helt säker på att det inte är 70cc? Finns en stage6 cylinder som det står 49cc på trots att det är 70cc
Helt 100 på att det är 50cc är denna
http://sgnc.dk/product/cylinderkit-2345/
Om det inte fungerar med nya packningar får jag nog kolla upp tändningen. Visst den har gnista men den är fan inte kartig

nåt tipps på hur man kan "förbättra" den? Har redan bytt tändstift och tändhatt

byt själva kabeln från tändspolen till tändhatten då? Och om nt det hjälper så byt bara själva tändspolen

Alright my friend! Du får följa mitt projekt på
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=42211 så får du se vad som händer
Postat: 19 september 2012, 21:36
av Piitus96
men du, om det nu va original 50cc på så är 102 munstycke för stort :/
Postat: 19 september 2012, 21:52
av juckeyy
Piitus96 skrev:men du, om det nu va original 50cc på så är 102 munstycke för stort :/
Alright, ska jag kanske byta till 92 nånting?
Postat: 20 september 2012, 06:52
av stalkerr__
juckeyy skrev:Piitus96 skrev:men du, om det nu va original 50cc på så är 102 munstycke för stort :/
Alright, ska jag kanske byta till 92 nånting?
Kring 60 - 70 max räcker

Postat: 20 september 2012, 07:21
av Piitus96
stalkerr__ skrev:juckeyy skrev:Piitus96 skrev:men du, om det nu va original 50cc på så är 102 munstycke för stort :/
Alright, ska jag kanske byta till 92 nånting?
Kring 60 - 70 max räcker

Hög eller? han har ju 78 original? o_O
juckeyy, testa 92 munstycke, lär fungera

annars så går du bara neråt ett snäpp åt tagit
Postat: 20 september 2012, 07:33
av AndreWidestedt
juckeyy skrev:tompa221 skrev:Om du har luftburk prova sätt på den! eller så kan du försöka strypa filtret genom att tejpa för en del av det. Batteri spelar ingen roll!
Okej, men nu när jag har försökt starta den har jag tagit bort luftfiltret. Det är ett HELT NYTT tändstift också.
Håll för luftinsuget och prova starta.
Postat: 20 september 2012, 10:24
av juckeyy
AndreWidestedt skrev:juckeyy skrev:tompa221 skrev:Om du har luftburk prova sätt på den! eller så kan du försöka strypa filtret genom att tejpa för en del av det. Batteri spelar ingen roll!
Okej, men nu när jag har försökt starta den har jag tagit bort luftfiltret. Det är ett HELT NYTT tändstift också.
Håll för luftinsuget och prova starta.
Kan rekommendera att läsa tråden. Får la låna andra munstycken från polarn fast väntar med det tills jag har fått mina packningar.