Spruta startgas runt insuget och se om den går upp i varv medans du håller in elstarten..
Isånnafall så har du hål i gummit (cirka 250kr), det finns även en chans att den har värmenypt, då det hände samma sak för mig..
Kolven och cylindern for helt åt helvete, men den gick fortfarande runt hade låg gnista och lyset lös LITE.. Det är bara av med toppen och cylindern och kolla isånnafall, tar cirka 5 min om allt är fint var bara försiktig när du ska tillbaks med det. Vålda inte för mycket och smörj gärna in kolven så den glider lätt (haha..) Sen se till att inge smuts är i närheten så det faller ner i vevhuset alt fastnar på kolven!
gilera runner skrev:startgas har jag provat ingen skillnad,
men om det inte kolven eller cylindern vad kan det vara då?
Du har en annan CDI hemma som du kan testa eller? Kan ju vara den också, själva problemet med gnistan då. Så va min o då bytte jag^^
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
gilera runner skrev:har köpt en ny cdi samma problem med den!
Då har du nästintill kollat allting som kan vara fel :/ Du får helt enkelt kolla cylindern. Har du komp på den? Kan du trycka ner kicken lätt med foten/handen? Sedan kan du ta av tändstiftet, o hålla tummen för hålet till cylindern o be någon kicka. Du ska inte kunna hålla kvar tummen
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Tackar så otroligt mycket för att du vill försöka att hjälpa mig!
min förra toppackning var dålig å läckte vatten, har bytt nu men kan det finnas vatten kvar som släcker gnistan?
om den finns det hur tömmer man det lättast?
gilera runner skrev:Tackar så otroligt mycket för att du vill försöka att hjälpa mig!
min förra toppackning var dålig å läckte vatten, har bytt nu men kan det finnas vatten kvar som släcker gnistan?
om den finns det hur tömmer man det lättast?
när jag har vatten där inne, så tar jag av tändstiftet o kickar några gånger
skall prova det utan tändstift!
sist igår när jag hade bytt packningen så borde det inte läcka men stiftet blev lite blött ändå!
är det bensin eller vatten?
gilera runner skrev:skall prova det utan tändstift!
sist igår när jag hade bytt packningen så borde det inte läcka men stiftet blev lite blött ändå!
är det bensin eller vatten?
Torka av tändstiftet, sätt i det o kicka, sen så känner du ju på lukten om det är bensin eller vatten, eller om du tar det på fingrarna så känner du det då också
blir den svår startad om man har vatten i avgasröret?
min topp packning gick förut tänkte på om det kunde vara det som gör den så sur å grini å inte vill starta?
gilera runner skrev:blir den svår startad om man har vatten i avgasröret?
min topp packning gick förut tänkte på om det kunde vara det som gör den så sur å grini å inte vill starta?
Nja det har nog åkt ut när du körde Du kan ha dragit åt för lite så kompen sticker ut vid topplocket
grejen är det det om du har läst hela tråden så har jag inte fått igång min moppe för den dog under en körning.
har bytt packningarna nu men innan när jag felsökte och tog av toppen så var det dyngsurt och packningen helt slut.
Gjorde en koll i dag och fick se att ena membranet var trasigt, gjorde ett provisoriskt membran av ett bladmått men skiten gick ju inte igång för det!
blir galen, vad fan kan det vara som gör att skiten inte startar, den tänder ju inte ens!
Kolla efter sprickor på förgasaren eller gummit från luftfiltret Därikring! Nån kan gärna ge ett mer utvecklat svar än mig då mest vet innebörden av det och inte orsaken
Snart dax att köpa ny kolv och nytt membra.
Finns det någon verkstadshandbok att läsa på nätet till Gilera runner eller piaggio lc motor och se att man stoppar saker och ting tillbaka rätt?
Blev lite flummigt.vad jag fråga va om vevhuset är fyllt med bensin även avgasröret isf så flödar det för mycket bensin antingen från vaccumklockan eller förgasaren.har hänt på en av mina gilera bytte vaccumkran tömde vevhuset på bensin sen starta den på 2 kick.skam den som ger sig åka kommunalt e inget alternativ=)
Du kan se om det är vacuumet som bråkar ganska lätt annars.ta bort vacuum slangen från förgasaren,kicka o se om det slutar flöda från bränsle slangen.va det fyllt med soppa i vevhuset eller?