Sida 2 av 2

Postat: 9 september 2012, 15:07
av Piitus96
ValoPallo skrev:
Mackan93:an skrev:Jag pratade med min kompis och han sa att det var bara lite sot, att man kunde slipa ner det med våtslipp papper.

Men iallafall, vad tycker du att jag ska ha för munstycke?
ARGH!! Nej nej! Tvätta bort det med avfettning och håll cylindern upp och ner så att så lite som möjligt tar i cylindern, de är väldigt känsliga för repor och att börja slira på med sandpapper kommer högst antagligen att ta död på den.

Ja, munstycke, vettefan, men min kompis körde med 120 på sin Aprilia med endast Arrowrör, så 90 med 70 cc låter skogstokigt. Köp en munstyckessats och prova dig fram.

Och förresten, du skrev att du fick med ett topplock till 70cc men kör med original? Förstår inte ens hur det gick på, kör med 70 toppen istället
TS rekommenderar SJÄLVA att man kör med original topplocket, så klart som fan att man gör det då...

Postat: 9 september 2012, 15:31
av Mackan93:an
ValoPallo skrev:
Mackan93:an skrev:Jag pratade med min kompis och han sa att det var bara lite sot, att man kunde slipa ner det med våtslipp papper.

Men iallafall, vad tycker du att jag ska ha för munstycke?
ARGH!! Nej nej! Tvätta bort det med avfettning och håll cylindern upp och ner så att så lite som möjligt tar i cylindern, de är väldigt känsliga för repor och att börja slira på med sandpapper kommer högst antagligen att ta död på den.

Ja, munstycke, vettefan, men min kompis körde med 120 på sin Aprilia med endast Arrowrör, så 90 med 70 cc låter skogstokigt. Köp en munstyckessats och prova dig fram.

Och förresten, du skrev att du fick med ett topplock till 70cc men kör med original? Förstår inte ens hur det gick på, kör med 70 toppen istället
Jag tog aldrig bort det :)

Jag ska köpa ett munstyckekit när jag får cashen ifrån en retur in på kontot




EDIT:

Jag har kollat choken och den gick inte ens att rubba (när jag försökte göra som hasse666 i filmen: http://www.youtube.com/watch?v=QLxprxrfOik )

Postat: 9 september 2012, 15:59
av Piitus96
Mackan93:an skrev:
ValoPallo skrev:
Mackan93:an skrev:Jag pratade med min kompis och han sa att det var bara lite sot, att man kunde slipa ner det med våtslipp papper.

Men iallafall, vad tycker du att jag ska ha för munstycke?
ARGH!! Nej nej! Tvätta bort det med avfettning och håll cylindern upp och ner så att så lite som möjligt tar i cylindern, de är väldigt känsliga för repor och att börja slira på med sandpapper kommer högst antagligen att ta död på den.

Ja, munstycke, vettefan, men min kompis körde med 120 på sin Aprilia med endast Arrowrör, så 90 med 70 cc låter skogstokigt. Köp en munstyckessats och prova dig fram.

Och förresten, du skrev att du fick med ett topplock till 70cc men kör med original? Förstår inte ens hur det gick på, kör med 70 toppen istället
Jag tog aldrig bort det :)

Jag ska köpa ett munstyckekit när jag får cashen ifrån en retur in på kontot




EDIT:

Jag har kollat choken och den gick inte ens att rubba (när jag försökte göra som hasse666 i filmen: http://www.youtube.com/watch?v=QLxprxrfOik )
Den ska gå o rubba om du skruvar av den...

Postat: 9 september 2012, 16:09
av Mackan93:an
Piitus96 skrev:
Mackan93:an skrev:
ValoPallo skrev: ARGH!! Nej nej! Tvätta bort det med avfettning och håll cylindern upp och ner så att så lite som möjligt tar i cylindern, de är väldigt känsliga för repor och att börja slira på med sandpapper kommer högst antagligen att ta död på den.

Ja, munstycke, vettefan, men min kompis körde med 120 på sin Aprilia med endast Arrowrör, så 90 med 70 cc låter skogstokigt. Köp en munstyckessats och prova dig fram.

Och förresten, du skrev att du fick med ett topplock till 70cc men kör med original? Förstår inte ens hur det gick på, kör med 70 toppen istället
Jag tog aldrig bort det :)

Jag ska köpa ett munstyckekit när jag får cashen ifrån en retur in på kontot




EDIT:

Jag har kollat choken och den gick inte ens att rubba (när jag försökte göra som hasse666 i filmen: http://www.youtube.com/watch?v=QLxprxrfOik )
Den ska gå o rubba om du skruvar av den...
Det var det jag försökte :/
Kanske jag får köpa ny choke

Postat: 9 september 2012, 17:37
av Piitus96
Mackan93:an skrev:
Piitus96 skrev:
Mackan93:an skrev: Jag tog aldrig bort det :)

Jag ska köpa ett munstyckekit när jag får cashen ifrån en retur in på kontot




EDIT:

Jag har kollat choken och den gick inte ens att rubba (när jag försökte göra som hasse666 i filmen: http://www.youtube.com/watch?v=QLxprxrfOik )
Den ska gå o rubba om du skruvar av den...
Det var det jag försökte :/
Kanske jag får köpa ny choke
det tror jag inte ska behövas, tror fortfarande att det är ditt munstycke som är fel, men choken ska du skruva av o sedan VRIDA uppåt

Postat: 9 september 2012, 17:56
av Mackan93:an
Piitus96 skrev:det tror jag inte ska behövas, tror fortfarande att det är ditt munstycke som är fel, men choken ska du skruva av o sedan VRIDA uppåt
Munstycken är påväg :lol:
Fast när jag testade att skruva på av choken gick det inte så bra :x
Det rörde sig inte ett skit, testade till och med en polygrip :(

Postat: 9 september 2012, 18:16
av Piitus96
Mackan93:an skrev:
Piitus96 skrev:det tror jag inte ska behövas, tror fortfarande att det är ditt munstycke som är fel, men choken ska du skruva av o sedan VRIDA uppåt
Munstycken är påväg :lol:
Fast när jag testade att skruva på av choken gick det inte så bra :x
Det rörde sig inte ett skit, testade till och med en polygrip :(
o du e helt 100 på att du skruvat av den?

Postat: 9 september 2012, 18:48
av Mackan93:an
Piitus96 skrev:
Mackan93:an skrev:
Piitus96 skrev:det tror jag inte ska behövas, tror fortfarande att det är ditt munstycke som är fel, men choken ska du skruva av o sedan VRIDA uppåt
Munstycken är påväg :lol:
Fast när jag testade att skruva på av choken gick det inte så bra :x
Det rörde sig inte ett skit, testade till och med en polygrip :(
o du e helt 100 på att du skruvat av den?
eh? Den rör sig inte på ena hållet eller det andra hållet, jag har testat båda.

Postat: 9 september 2012, 18:55
av NOName?
testa ladda betteriet, låter lite som min gräsklippare med slut batteri, måste ha i laddaren varje gång jag ska starta den, låter lite slött i videon

Postat: 9 september 2012, 19:04
av Mackan93:an
NOName? skrev:testa ladda betteriet, låter lite som min gräsklippare med slut batteri, måste ha i laddaren varje gång jag ska starta den, låter lite slött i videon
Har haft problem med batteriet förut så jag vet hur det låter :)
Jag har faktiskt laddat batteriet för att dubbel kolla så det är inte den :)
Tack ändå !

Postat: 9 september 2012, 19:07
av Piitus96
Mackan93:an skrev:
Piitus96 skrev:
Mackan93:an skrev: Munstycken är påväg :lol:
Fast när jag testade att skruva på av choken gick det inte så bra :x
Det rörde sig inte ett skit, testade till och med en polygrip :(
o du e helt 100 på att du skruvat av den?
eh? Den rör sig inte på ena hållet eller det andra hållet, jag har testat båda.
med skruva så menade jag skruven som håller den på plats

Postat: 9 september 2012, 19:08
av Mackan93:an
Piitus96 skrev:
Mackan93:an skrev:
Piitus96 skrev:o du e helt 100 på att du skruvat av den?
eh? Den rör sig inte på ena hållet eller det andra hållet, jag har testat båda.
med skruva så menade jag skruven som håller den på plats
Jasså :)
Jo jag skruva loss den ifrån förgasaren, jag är ju inte dum

Postat: 9 september 2012, 19:22
av Piitus96
Mackan93:an skrev:
Piitus96 skrev:
Mackan93:an skrev: eh? Den rör sig inte på ena hållet eller det andra hållet, jag har testat båda.
med skruva så menade jag skruven som håller den på plats
Jasså :)
Jo jag skruva loss den ifrån förgasaren, jag är ju inte dum
Nä, bara påpeakde då du skrev lite som om du inte fattade innan vad jag menade med "skruva" kan gissa att du trodde jag menade skruva ut choken från förgasaren? :D

Postat: 12 september 2012, 18:36
av Mackan93:an
Nu har jag varit ute och provat 6 olika munstycken till förgasaren, inga funkar :(

Testade storlekar:

79
88
90
94
96
100

Borde den inte ändå funka även om den inte får exakt så mycket bensin den behöver?
Jag kommer ihåg när testade moppen första gången efter jag byte till 72cc cylinder då jag hade 79 i munstycke och inget luftfilter, men det funkar skit bra att starta den ändå.

Någon som kan hjälpa mig? Något som jag har missat när jag har felsökt moppen? :(

Postat: 12 september 2012, 18:42
av Piitus96
Mackan93:an skrev:Nu har jag varit ute och provat 6 olika munstycken till förgasaren, inga funkar :(

Testade storlekar:

79
88
90
94
96
100

Borde den inte ändå funka även om den inte får exakt så mycket bensin den behöver?
Jag kommer ihåg när testade moppen första gången efter jag byte till 72cc cylinder då jag hade 79 i munstycke och inget luftfilter, men det funkar skit bra att starta den ändå.

Någon som kan hjälpa mig? Något som jag har missat när jag har felsökt moppen? :(
Vad hade du nu för munstycke original?

Postat: 12 september 2012, 18:43
av KoNG
Mackan93:an skrev:Nu har jag varit ute och provat 6 olika munstycken till förgasaren, inga funkar :(

Testade storlekar:

79
88
90
94
96
100

Borde den inte ändå funka även om den inte får exakt så mycket bensin den behöver?
Jag kommer ihåg när testade moppen första gången efter jag byte till 72cc cylinder då jag hade 79 i munstycke och inget luftfilter, men det funkar skit bra att starta den ändå.

Någon som kan hjälpa mig? Något som jag har missat när jag har felsökt moppen? :(
Detta har absolut inget med dina munstycken att göra!! Stoppa tillbaka det ursprungliga då allt fungerar

Bor du runt västra götaland?

Postat: 12 september 2012, 18:48
av Mackan93:an
KoNG skrev:
Mackan93:an skrev: -zip
Detta har absolut inget med dina munstycken att göra!! Stoppa tillbaka det ursprungliga då allt fungerar

Bor du runt västra götaland?
Tyvärr inte :/ Bor i stockholm :)
Men har du någon aning vad det kan vara?
Piitus96 skrev:
Mackan93:an skrev: -zip
Vad hade du nu för munstycke original?
79

Postat: 12 september 2012, 18:59
av floydei
Lol att byta topplock är inte alls svårt!? är 4 bultar bara..

Postat: 12 september 2012, 19:01
av Piitus96
floydei skrev:Lol att byta topplock är inte alls svårt!? är 4 bultar bara..
han ska fortfarande inte behöva byta topplock...

Postat: 13 september 2012, 11:06
av Mackan93:an
Någon som har en idé :( ?

Postat: 13 september 2012, 12:35
av Piitus96
Mackan93:an skrev:Någon som har en idé :( ?
testa om du får igång den med ditt originalmunstycke o din original luftburk?

Postat: 13 september 2012, 16:57
av Mackan93:an
Piitus96 skrev:
Mackan93:an skrev:Någon som har en idé :( ?
testa om du får igång den med ditt originalmunstycke o din original luftburk?
Nää, det lär det ju inte va, har kört med storlek 90 o sportluftfilter i 4månader nu, lite väl långsökt.




Imorgron har jag tänkt att testa att byta till den andra toppen.

Vet inte rikigt annars vad felet kan vara,
Toppen är lite svart utavför, så jag får väl testa det. Ingen annan verkar ha någon annan vettig ide.





Till de som tycker att byta topp/cylinder är lätt borde tänka om.
Det är inte fyra bultar utan:

* Montera av avgasröret.
* Montera av ramen från motorn
* Montera av kåpan från fläkten
* Montera av kamen
* Montera av kam kejdan

Lite annat kul också...

Postat: 15 september 2012, 16:51
av Mackan93:an
jaha, byte toppen som man fick med :/
Vad händer då? Ingen kompression, svagare än en asiat..

Den gamla toppen var inte direkt fräsch här är en liten bild.
Någon idé? Ska jag rengöra den gamla och byta till den?
Ska jag försöka höja kompressionen?


Bild

Postat: 16 september 2012, 14:57
av Mackan93:an
Jaha, inget svar ? -.-

Jag har funderat på om det är för att jag har för hög kompression?
Jag uppskattar om någon kan svara på min fråga.

Nu när jag har min original topp fin och ren så tänkte jag om jag skulle slipa ner den lite för att sänka kompressionen?

Kan det vara felet för att inte den startar?
Att den har för hög kompression alltså :)