Köpråd: förstabil

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

stunt 4 life skrev:volvo 360 GLS med förgasarmotorn ska de va! startade min i helgen som hadde stått i 10 år. bara i med nytt batteri å en sup i förgasaren så startade den å gick lika som när vi stälde undan den!

Haha, han ska ju inte skämmas över att köra bilen.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

stunt 4 life skrev:volvo 360 GLS med förgasarmotorn ska de va! startade min i helgen som hadde stått i 10 år. bara i med nytt batteri å en sup i förgasaren så startade den å gick lika som när vi stälde undan den!
Med andra ord inte så mycket vrid, och toppfart strax under en bmw från samma tid ;)
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

Tycker att du ska köpa volvo 240, dom går i alla väder serru :)
Bmw lägger bara av mitt i korsningen inne i stan hahaha.
Första gången ja åkte bmw då gick de piss och bränsletanken gick sönder men hade de vart volvo då hade man tagit en bit silvertejp och forsatt ;) nu blev de bogsering :twisted:
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

JagHarEnDerbi skrev:
stunt 4 life skrev:volvo 360 GLS med förgasarmotorn ska de va! startade min i helgen som hadde stått i 10 år. bara i med nytt batteri å en sup i förgasaren så startade den å gick lika som när vi stälde undan den!

Haha, han ska ju inte skämmas över att köra bilen.
om han skämms över att köra en volvo så borde du skämmas över att köra din Derbi..
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

Jetforce_Dahlin skrev:
stunt 4 life skrev:volvo 360 GLS med förgasarmotorn ska de va! startade min i helgen som hadde stått i 10 år. bara i med nytt batteri å en sup i förgasaren så startade den å gick lika som när vi stälde undan den!
Med andra ord inte så mycket vrid, och toppfart strax under en bmw från samma tid ;)
klara iaf å göra en burnout på torr asfalt å drifta :roll:
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

stunt 4 life skrev:
Jetforce_Dahlin skrev:
stunt 4 life skrev:volvo 360 GLS med förgasarmotorn ska de va! startade min i helgen som hadde stått i 10 år. bara i med nytt batteri å en sup i förgasaren så startade den å gick lika som när vi stälde undan den!
Med andra ord inte så mycket vrid, och toppfart strax under en bmw från samma tid ;)
klara iaf å göra en burnout på torr asfalt å drifta :roll:
Det säger jag verkligen inte emot. Men PK skrev att han gillar att köra snabbt. Då är det ju bra om det inte tar så lång tid innan bilen börjar gå snabbt ;) Vilket you gotta' admit, Volvo är sega iväg, speciellt de äldre modellerna ;)
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
moppepojk26
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 477
Blev medlem: 13 mars 2010, 20:43
Ort: motorer

Inlägg av moppepojk26 »

inte läst allt nu men skriver endå :)
jag skulle valt en e36 eller e30 med en sexa i lagom kraft vrid och så:)
kollade försäkring på en bme e36 325i 1800 om året halv försäkring på mig :)
en polare har en e36 323 cupe 170häst och den rör sig bra :) han planerade turbo bygge men sålde i förmån till en bil till :) 350 häst med 0.8 bar räknade han :) delar kan man hitta billigare om man letar :)
jag själv ska köpa en bmw e36 touring 323a :) av min flickväns far :) fin bil och mycket kraft :) sen ommna byter insug till 325an ska man ha 190 häst ist för 170 :) sitter nån strypning där eller var det bara storleken :)
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen :)

gamlas vivaroxxen.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23893
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

moppepojk26 skrev:inte läst allt nu men skriver endå :)
jag skulle valt en e36 eller e30 med en sexa i lagom kraft vrid och så:)
kollade försäkring på en bme e36 325i 1800 om året halv försäkring på mig :)
en polare har en e36 323 cupe 170häst och den rör sig bra :) han planerade turbo bygge men sålde i förmån till en bil till :) 350 häst med 0.8 bar räknade han :) delar kan man hitta billigare om man letar :)
jag själv ska köpa en bmw e36 touring 323a :) av min flickväns far :) fin bil och mycket kraft :) sen ommna byter insug till 325an ska man ha 190 häst ist för 170 :) sitter nån strypning där eller var det bara storleken :)
du var då mej en glad jävel! :D
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

många bra svar!

så det som gäller är att jag funderar vidare på vad det blir.


men en sak:


Om jag trimmar en bil till låt säga 800 häst men ordentligt med grejjer i en e30, hur funkar det då?


kan jag köra den när den är besiktigad för 120 häst? kan ju defeniitivt inte besiktiga om den, men hur funkar det att köra på vägen?


blir man stannad av snuten, vad gör dom? vilka kan göra något åt att man kör med den och vad gör dom?
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

stunt 4 life skrev:
JagHarEnDerbi skrev:
stunt 4 life skrev:volvo 360 GLS med förgasarmotorn ska de va! startade min i helgen som hadde stått i 10 år. bara i med nytt batteri å en sup i förgasaren så startade den å gick lika som när vi stälde undan den!

Haha, han ska ju inte skämmas över att köra bilen.
om han skämms över att köra en volvo så borde du skämmas över att köra din Derbi..
Derbin är såld för länge sedan, kör nu 940. Det jag menade var att 300-serien är fruktansvärt ful.
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

JagHarEnDerbi skrev:
stunt 4 life skrev:
JagHarEnDerbi skrev:
Haha, han ska ju inte skämmas över att köra bilen.
om han skämms över att köra en volvo så borde du skämmas över att köra din Derbi..
Derbin är såld för länge sedan, kör nu 940. Det jag menade var att 300-serien är fruktansvärt ful.
men min har inte kort röv... min har en mer utdragen. påminner om 740 fast den är med rund är 740n.
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

stunt 4 life skrev:
JagHarEnDerbi skrev:
stunt 4 life skrev: om han skämms över att köra en volvo så borde du skämmas över att köra din Derbi..
Derbin är såld för länge sedan, kör nu 940. Det jag menade var att 300-serien är fruktansvärt ful.
men min har inte kort röv... min har en mer utdragen. påminner om 740 fast den är med rund är 740n.
Haha, du kan predika bäst du vill, kommer aldrig tycka den är snygg :)
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Inlägg av joar »

Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

PK skrev:många bra svar!

så det som gäller är att jag funderar vidare på vad det blir.


men en sak:


Om jag trimmar en bil till låt säga 800 häst men ordentligt med grejjer i en e30, hur funkar det då?


kan jag köra den när den är besiktigad för 120 häst? kan ju defeniitivt inte besiktiga om den, men hur funkar det att köra på vägen?


blir man stannad av snuten, vad gör dom? vilka kan göra något åt att man kör med den och vad gör dom?
Går eventuellt att mygla bort. Du kan som sagt inte besikta bilen så, men blir du stoppad får du i värsta fall körförbud på bilen, ev. miljöböter och vanlig böter p.g.a. bilens skick.

Men egentligen ska man få köra 1månad från det att man gjort ändringar på bilen, sedan inträder körförbud. Alltså kan du åka hur länge som helst tills du blir stoppad, då säger du att du byggde om bilen "igår" och har då en månad kvar innan bilen måste vara besiktad. Sen hur de skulle fungera i praktiken är en annan sak, och vilka ändringar man får göra dessutom.

Men att ge sig in på sånt här är EXTREMT onödigt, särskilt för dig när du letar förstabil. Köp dig en bil som fungerar och är lagom skoj och tänk på det här i framtiden istället. Att bygga om bilar så här är jävligt dyrt
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

JagHarEnDerbi skrev:
stunt 4 life skrev:
JagHarEnDerbi skrev: Derbin är såld för länge sedan, kör nu 940. Det jag menade var att 300-serien är fruktansvärt ful.
men min har inte kort röv... min har en mer utdragen. påminner om 740 fast den är med rund är 740n.
Haha, du kan predika bäst du vill, kommer aldrig tycka den är snygg :)
http://www.jagrullar.se/forum/album_pic ... _id=78[img][/img] lite skabbigare men annars likadan
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
ralmer
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 7 mars 2012, 20:40

Re: Köpråd: förstabil

Inlägg av ralmer »

PK skrev:Shenare!

till hösten säljs moppen nyrennoverad och första bilen införskaffas. Har dock stött på lite problem då jag funderar på vad det blir för någon.

lite fakta är en helt vanlig 95a som ska köpa förstabil. redigt motorintresserad och vill köra riktigt fort men fortfarande ha stilen kvar. gärna lättpillad motor då jag inte varit i just bilmotor förut men motorn ska ha god för trimmning och eventuellt turbobygge så småningom.


MAX 20 000kr. helst lägre än det.


bmw E30: Gillar den. riktigt snygga och sportiga om man stylar rätt och cleant. oftast dåligt skick då dom är rätt gammla.

bmw e36: snyggaste bilen av dom jag väljer mellan. med m3 kit och ny lack så blir den riktigt fräsh. problemet är att detta kostar redigt med pengar och dom billiga har oftast dom sämre motorerna.

volvo 240: är ingen volvoraggare men gillar bilen rent allmänt. billiga och lätta att hitta grejjer till. inte dom snyggaste och oftast rätt sunkiga.



Vilken tycker ni är en lämplig bil?
vilken motor skulle ni valt om ni skulle trimma lätt och meka med och få ut bra med hästar? vilken motor för turbobygge?

motorn ska kunna gå att få tag i lätt i en fräsh bil under 20000.


http://www.blocket.se/skaraborg/Bmw_e30 ... w=1&last=1
stor motor med bra kräm i. bra för turbobygge senare och rätt fin bil i övrigt.



http://www.blocket.se/orebro/Tillfalle_ ... ?ca=13&w=2
ser lite sunkigare ut, men med lite fix och ny lack så blir den riktigt fräsh.



andra tips?
jag tycker du ska skaffa dig en fård cosworth! väldigt trimvänlig tål upp till 600 hk. så du kan lägga all din tid och pengar under huven:)
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

stunt 4 life skrev:
JagHarEnDerbi skrev:
stunt 4 life skrev: men min har inte kort röv... min har en mer utdragen. påminner om 740 fast den är med rund är 740n.
Haha, du kan predika bäst du vill, kommer aldrig tycka den är snygg :)
http://www.jagrullar.se/forum/album_pic ... _id=78[img][/img] lite skabbigare men annars likadan
http://bit.ly/MOAb1I min om du tar bort vingen och lägger till mörkblå färg
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

JagHarEnDerbi skrev:
stunt 4 life skrev:
JagHarEnDerbi skrev: Haha, du kan predika bäst du vill, kommer aldrig tycka den är snygg :)
http://www.jagrullar.se/forum/album_pic ... _id=78[img][/img] lite skabbigare men annars likadan
http://bit.ly/MOAb1I min om du tar bort vingen och lägger till mörkblå färg
drar dej som skit ja! ;)
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
moppepojk26
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 477
Blev medlem: 13 mars 2010, 20:43
Ort: motorer

Inlägg av moppepojk26 »

stunt 4 life skrev:
moppepojk26 skrev:inte läst allt nu men skriver endå :)
jag skulle valt en e36 eller e30 med en sexa i lagom kraft vrid och så:)
kollade försäkring på en bme e36 325i 1800 om året halv försäkring på mig :)
en polare har en e36 323 cupe 170häst och den rör sig bra :) han planerade turbo bygge men sålde i förmån till en bil till :) 350 häst med 0.8 bar räknade han :) delar kan man hitta billigare om man letar :)
jag själv ska köpa en bmw e36 touring 323a :) av min flickväns far :) fin bil och mycket kraft :) sen ommna byter insug till 325an ska man ha 190 häst ist för 170 :) sitter nån strypning där eller var det bara storleken :)
du var då mej en glad jävel! :D
haha ja det blev lite mycket smilysar :)
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen :)

gamlas vivaroxxen.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23893
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

stunt 4 life skrev:
JagHarEnDerbi skrev:
stunt 4 life skrev: http://www.jagrullar.se/forum/album_pic ... _id=78[img][/img] lite skabbigare men annars likadan
http://bit.ly/MOAb1I min om du tar bort vingen och lägger till mörkblå färg
drar dej som skit ja! ;)
haha, du ska få se när den kommer tillbaka från lackeringen, då ska jag göra en film på hur fort den går haha.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

bensinskalle skrev:
PK skrev:många bra svar!

så det som gäller är att jag funderar vidare på vad det blir.


men en sak:


Om jag trimmar en bil till låt säga 800 häst men ordentligt med grejjer i en e30, hur funkar det då?


kan jag köra den när den är besiktigad för 120 häst? kan ju defeniitivt inte besiktiga om den, men hur funkar det att köra på vägen?


blir man stannad av snuten, vad gör dom? vilka kan göra något åt att man kör med den och vad gör dom?
Går eventuellt att mygla bort. Du kan som sagt inte besikta bilen så, men blir du stoppad får du i värsta fall körförbud på bilen, ev. miljöböter och vanlig böter p.g.a. bilens skick.

Men egentligen ska man få köra 1månad från det att man gjort ändringar på bilen, sedan inträder körförbud. Alltså kan du åka hur länge som helst tills du blir stoppad, då säger du att du byggde om bilen "igår" och har då en månad kvar innan bilen måste vara besiktad. Sen hur de skulle fungera i praktiken är en annan sak, och vilka ändringar man får göra dessutom.

Men att ge sig in på sånt här är EXTREMT onödigt, särskilt för dig när du letar förstabil. Köp dig en bil som fungerar och är lagom skoj och tänk på det här i framtiden istället. Att bygga om bilar så här är jävligt dyrt

aha.

men dom som trimmar bilar. 90% av alla killar i min sits trimmar ju bilarna?


dom som kör runt med e30 med 600 häst. hur gör dom?



hur kan snuten ta en? dom kan väll inte veta om bilen som har 200 häst original har trimmats upp till 300?
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

PK skrev:
bensinskalle skrev:
PK skrev:många bra svar!

så det som gäller är att jag funderar vidare på vad det blir.


men en sak:


Om jag trimmar en bil till låt säga 800 häst men ordentligt med grejjer i en e30, hur funkar det då?


kan jag köra den när den är besiktigad för 120 häst? kan ju defeniitivt inte besiktiga om den, men hur funkar det att köra på vägen?


blir man stannad av snuten, vad gör dom? vilka kan göra något åt att man kör med den och vad gör dom?
Går eventuellt att mygla bort. Du kan som sagt inte besikta bilen så, men blir du stoppad får du i värsta fall körförbud på bilen, ev. miljöböter och vanlig böter p.g.a. bilens skick.

Men egentligen ska man få köra 1månad från det att man gjort ändringar på bilen, sedan inträder körförbud. Alltså kan du åka hur länge som helst tills du blir stoppad, då säger du att du byggde om bilen "igår" och har då en månad kvar innan bilen måste vara besiktad. Sen hur de skulle fungera i praktiken är en annan sak, och vilka ändringar man får göra dessutom.

Men att ge sig in på sånt här är EXTREMT onödigt, särskilt för dig när du letar förstabil. Köp dig en bil som fungerar och är lagom skoj och tänk på det här i framtiden istället. Att bygga om bilar så här är jävligt dyrt

aha.

men dom som trimmar bilar. 90% av alla killar i min sits trimmar ju bilarna?


dom som kör runt med e30 med 600 häst. hur gör dom?



hur kan snuten ta en? dom kan väll inte veta om bilen som har 200 häst original har trimmats upp till 300?
Det är din första bil. Den ska du inte trimma, den ska du åka runt med tills du är säker nog på att köra!
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

JagHarEnDerbi skrev:
PK skrev:
bensinskalle skrev: Går eventuellt att mygla bort. Du kan som sagt inte besikta bilen så, men blir du stoppad får du i värsta fall körförbud på bilen, ev. miljöböter och vanlig böter p.g.a. bilens skick.

Men egentligen ska man få köra 1månad från det att man gjort ändringar på bilen, sedan inträder körförbud. Alltså kan du åka hur länge som helst tills du blir stoppad, då säger du att du byggde om bilen "igår" och har då en månad kvar innan bilen måste vara besiktad. Sen hur de skulle fungera i praktiken är en annan sak, och vilka ändringar man får göra dessutom.

Men att ge sig in på sånt här är EXTREMT onödigt, särskilt för dig när du letar förstabil. Köp dig en bil som fungerar och är lagom skoj och tänk på det här i framtiden istället. Att bygga om bilar så här är jävligt dyrt

aha.

men dom som trimmar bilar. 90% av alla killar i min sits trimmar ju bilarna?


dom som kör runt med e30 med 600 häst. hur gör dom?



hur kan snuten ta en? dom kan väll inte veta om bilen som har 200 häst original har trimmats upp till 300?
Det är din första bil. Den ska du inte trimma, den ska du åka runt med tills du är säker nog på att köra!
Precis! Äntligen nån som fattar
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

vill fortfarande trimma. man behöver inte köra fort för det :) mest att jag vill pilla :D
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

PK skrev:vill fortfarande trimma. man behöver inte köra fort för det :) mest att jag vill pilla :D
Turbokonventera. Be någon kul snubbe fixa grenrör, skaffa topplocksspacers så du får lite sämre komp och skaffa ett turboaggregat och allt som hör dit. Kolla på www.savarturbo.se , sjukt mycke inspiration där. Sen nästa år det är Emmaboda så kommer du o tittar, så satans mycket kul e30's där :D :D.

Ifall du ska sughästtrimma så är det ju 1000kr hästkraften, o det suger ju i längden. Turbohäst ligger väl på typ 250kr hästkraften har jag för mig.
bibapeolola
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

Säger det igen ^
Golf 4 gti/vr6 är en fin första bil :-D
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Axel skrev:
PK skrev:vill fortfarande trimma. man behöver inte köra fort för det :) mest att jag vill pilla :D
Turbokonventera. Be någon kul snubbe fixa grenrör, skaffa topplocksspacers så du får lite sämre komp och skaffa ett turboaggregat och allt som hör dit. Kolla på www.savarturbo.se , sjukt mycke inspiration där. Sen nästa år det är Emmaboda så kommer du o tittar, så satans mycket kul e30's där :D :D.

Ifall du ska sughästtrimma så är det ju 1000kr hästkraften, o det suger ju i längden. Turbohäst ligger väl på typ 250kr hästkraften har jag för mig.
Hahaha, behöver inte köra fort? Har du en snabb bil så har du något fel i huvet om du kan hålla foten från gasen. :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

det är inte så svårt. finns ju dock undantag :D

har heldre en motor på 500 häst i bilen än en som har 150 häst. det säger ju sig självt. rolgt att dra en däckslitare eller dra på nån gång ibland :D

vad jag vill jobba med i framtiden är just att bygga bilar, trimma bilar och dylikt. alltså är det ju alltid kul att göra det även om man inte behöver det ;) sen åker man ju på bilträffar och visar upp bygget och eventuellt drar till mantorp!


trimma är ju ett måste. men nej, det är inte det första jag kommer göra när jag köper bil, men vill kunna göra det i bilen senare och då kan det va bra att ha rätt bil för det :D


men denna http://www.blocket.se/skaraborg/Bmw_318 ... ?ca=13&w=3

så kan jag köpa den NU och sen kan jag pilla på den och i motorn och lära mig. har ju måttligt med stålar över då att fixa den med ;)


kan åka och kolla på den imorgon.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

nu buggar min ändraknapp igen så får bli en dubbel...

Om jag köper den med trasig 318-motor, kan jag slänga i en tex 320 utan vidare och gå igenom bess smärtfritt? det är ju ett alternativ om den är allt för skadater.

vad jag har förstått så får man byta om den kar katalysator och motorn är original?

är skatten och försäkringen fortfarande samma på dom? 318 är väldigt billiga med det.
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

PK skrev:det är inte så svårt. finns ju dock undantag :D

har heldre en motor på 500 häst i bilen än en som har 150 häst. det säger ju sig självt. rolgt att dra en däckslitare eller dra på nån gång ibland :D

vad jag vill jobba med i framtiden är just att bygga bilar, trimma bilar och dylikt. alltså är det ju alltid kul att göra det även om man inte behöver det ;) sen åker man ju på bilträffar och visar upp bygget och eventuellt drar till mantorp!


trimma är ju ett måste. men nej, det är inte det första jag kommer göra när jag köper bil, men vill kunna göra det i bilen senare och då kan det va bra att ha rätt bil för det :D


men denna http://www.blocket.se/skaraborg/Bmw_318 ... ?ca=13&w=3

så kan jag köpa den NU och sen kan jag pilla på den och i motorn och lära mig. har ju måttligt med stålar över då att fixa den med ;)


kan åka och kolla på den imorgon.
Nej du ska köpa 940! Mycket lättare och billigare att få ut hästar där! :)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

PK skrev:nu buggar min ändraknapp igen så får bli en dubbel...

Om jag köper den med trasig 318-motor, kan jag slänga i en tex 320 utan vidare och gå igenom bess smärtfritt? det är ju ett alternativ om den är allt för skadater.

vad jag har förstått så får man byta om den kar katalysator och motorn är original?

är skatten och försäkringen fortfarande samma på dom? 318 är väldigt billiga med det.

http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden


läs allt där innan du åker o kollar på nåt, så du e beredd på vad du ska kolla upp.
bibapeolola
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Axel skrev:
PK skrev:nu buggar min ändraknapp igen så får bli en dubbel...

Om jag köper den med trasig 318-motor, kan jag slänga i en tex 320 utan vidare och gå igenom bess smärtfritt? det är ju ett alternativ om den är allt för skadater.

vad jag har förstått så får man byta om den kar katalysator och motorn är original?

är skatten och försäkringen fortfarande samma på dom? 318 är väldigt billiga med det.

http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden


läs allt där innan du åker o kollar på nåt, så du e beredd på vad du ska kolla upp.
ja, men jag kan en del om just e36. det var speciellt en motor som hade feldesignade toppar(?) och en kamkedja som inte ville va med som sprängde de flesta motorerna.

tror det var 93? kommer dock inte ihåg vad motrn heter.

sen är govlet och vissa balkar ofta rostiga samt skärmkanter.
Användarens profilbild
Zkiller
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 18 augusti 2009, 08:09

Inlägg av Zkiller »

Köp en remjohan :) Helt klockrent ju går lika fort bakot som frammot :lol:

http://www.flickr.com/photos/per-barbro/6159668658/
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

PK skrev:det är inte så svårt. finns ju dock undantag :D

har heldre en motor på 500 häst i bilen än en som har 150 häst. det säger ju sig självt. rolgt att dra en däckslitare eller dra på nån gång ibland :D

vad jag vill jobba med i framtiden är just att bygga bilar, trimma bilar och dylikt. alltså är det ju alltid kul att göra det även om man inte behöver det ;) sen åker man ju på bilträffar och visar upp bygget och eventuellt drar till mantorp!


trimma är ju ett måste. men nej, det är inte det första jag kommer göra när jag köper bil, men vill kunna göra det i bilen senare och då kan det va bra att ha rätt bil för det :D


men denna http://www.blocket.se/skaraborg/Bmw_318 ... ?ca=13&w=3

så kan jag köpa den NU och sen kan jag pilla på den och i motorn och lära mig. har ju måttligt med stålar över då att fixa den med ;)


kan åka och kolla på den imorgon.

Dock är det ju en 1.8L rak fyra, och 320 motorn är en sexa på 2 liter = en om byggnation kan tillkomma :)

Jag skulle nog sattsa på en e34 525 eller 325 med m50 motorn, håller riktigt bra. 535 finns ju också med sin 3,5L dock 12 ventiler jämfört med m50 som har 24. Sen så har vissa modeller a 525 Vanos, även på viss årsm. dubbel vanos, alltså variabel styrning på kamaxeln, både på avgassidan och insugsidan, vilket ger ett bättre vrid på lågavarv och lägre förbrukning.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

KarlssoN^ skrev:
PK skrev:det är inte så svårt. finns ju dock undantag :D

har heldre en motor på 500 häst i bilen än en som har 150 häst. det säger ju sig självt. rolgt att dra en däckslitare eller dra på nån gång ibland :D

vad jag vill jobba med i framtiden är just att bygga bilar, trimma bilar och dylikt. alltså är det ju alltid kul att göra det även om man inte behöver det ;) sen åker man ju på bilträffar och visar upp bygget och eventuellt drar till mantorp!


trimma är ju ett måste. men nej, det är inte det första jag kommer göra när jag köper bil, men vill kunna göra det i bilen senare och då kan det va bra att ha rätt bil för det :D


men denna http://www.blocket.se/skaraborg/Bmw_318 ... ?ca=13&w=3

så kan jag köpa den NU och sen kan jag pilla på den och i motorn och lära mig. har ju måttligt med stålar över då att fixa den med ;)


kan åka och kolla på den imorgon.

Dock är det ju en 1.8L rak fyra, och 320 motorn är en sexa på 2 liter = en om byggnation kan tillkomma :)

Jag skulle nog sattsa på en e34 525 eller 325 med m50 motorn, håller riktigt bra. 535 finns ju också med sin 3,5L dock 12 ventiler jämfört med m50 som har 24. Sen så har vissa modeller a 525 Vanos, även på viss årsm. dubbel vanos, alltså variabel styrning på kamaxeln, både på avgassidan och insugsidan, vilket ger ett bättre vrid på lågavarv och lägre förbrukning.
japp.

det är ju det att de alra största motorerna i bmw (325 och 328) är REDIGt dyra i både delar och försäkring/skatt.

men liksom en 320 att styla ordentligt och bygga på så den är riktigt fin. sen om man vill a mer kräm i motorn efter allt det är klart kan man slänga i turbokit? :)



antar att om jag vill köra runt med en ordentligt trimmad 325:a med turbo och 500 häst så får jag köpa en extra motor att bygga till ;)



angående ombyggnad från v4 till v6 i bmw så TROR jag att det är samma fästen och allt det :)
Skriv svar