Honda NSR 125/180cc malossi ny medlem 1.7-13

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Vilken färg på ramen & fälgarna ?

Omröstningen slutade 27 februari 2013, 18:01

låta ramen vara den färg den är, fälgarna svarta
4
19%
Ramen metallic svart & fälgarna metallic orange
7
33%
Ramen metallic svart & fälgarna svarta
6
29%
Ramen i någon silver färg & svarta fälgar
1
5%
Polera ramen & förslag på fälgarna
3
14%
Något annat kommentera då gärna :D
0
Inga röster

Antal röster: 21

Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

Inlägg av Niclas_Lundström »

SickRazer skrev:Fett fräscht! Vad använde du för att polera? Bara vanligt sandpapper och autosol eller?
tackar tackar :D nej tog poleringsmaskinen hemma (kan lägga bild upp på den sen) och sen lite autosol :)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Niclas_Lundström skrev:
SickRazer skrev:Fett fräscht! Vad använde du för att polera? Bara vanligt sandpapper och autosol eller?
tackar tackar :D nej tog poleringsmaskinen hemma (kan lägga bild upp på den sen) och sen lite autosol :)
Najs, kommer polera en jävla massa på min sen så behöver inspiration :)
Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

SickRazer skrev:
Niclas_Lundström skrev:
Najs, kommer polera en jävla massa på min sen så behöver inspiration :)
okej :) skall nog polera lite mer detaljer på min ännu ;)
Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

update igen :)
Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

update kommentera tack :D
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Annars var det väl bara att pilla lite med tomgången och luftskruven för att få upp varven utan choken? :P
Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

SickRazer skrev:Annars var det väl bara att pilla lite med tomgången och luftskruven för att få upp varven utan choken? :P
Är inte riktigt säker på det, för den andra flottörn for mycket längre ner änn orginala :P det är nog bäst med orginal delar bara ;)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Niclas_Lundström skrev:
SickRazer skrev:Annars var det väl bara att pilla lite med tomgången och luftskruven för att få upp varven utan choken? :P
Är inte riktigt säker på det, för den andra flottörn for mycket längre ner änn orginala :P det är nog bäst med orginal delar bara ;)
Ah, bäst att vara på den säkra sidan :)
Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

SickRazer skrev:
Niclas_Lundström skrev:
Ah, bäst att vara på den säkra sidan :)
exakt :D
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Jo du förresten. Min NSR har helt plötsligt börjat vara jävligt segt på högre varv, tar fan typ 7-8 sek att komma upp i 100 km/h.. Vid ungefär 8000rpm så låter det som att den varvar upp ännu mer men den axxar inte alls som den gjorde innan och kommer knappt upp i 10000rpm.. Det händer ibland att den fungerar som den ska men de senaste dagarna har den strulat som fan, går typ som den ska göra original.. Vad tror du att det skulle kunna vara? Det började hända någon gång efter att röret slog i ett gupp men det hände ingenting med det, det blev ingen buckla eller något men det var ungefär efter det som den började strula..
Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

SickRazer skrev:[spoiler]Jo du förresten. Min NSR har helt plötsligt börjat vara jävligt segt på högre varv, tar fan typ 7-8 sek att komma upp i 100 km/h.. Vid ungefär 8000rpm så låter det som att den varvar upp ännu mer men den axxar inte alls som den gjorde innan och kommer knappt upp i 10000rpm.. Det händer ibland att den fungerar som den ska men de senaste dagarna har den strulat som fan, går typ som den ska göra original.. Vad tror du att det skulle kunna vara? Det började hända någon gång efter att röret slog i ett gupp men det hände ingenting med det, det blev ingen buckla eller något men det var ungefär efter det som den började strula..[/spoiler]
låter lite konstigt :S du kan ju kolla fögasarn ett varv om den har hängt upp sig, men jag vet inte riktigt skall tänka lite. röret har också smält till 2 gånger i en kant och nu så hakar den ibland det börjar på 3ans växel, 1an och 2an kan ja varva ut men sen börjar de haka på ca 9000 på 3an å mindre varv på högre växlar :S men ibland går den fint :P kanske det är för att kolven är så sliten bara för den är ganska mycket körd och ska på service i vinter eller får den för lite bensin kanske? :)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Niclas_Lundström skrev:
SickRazer skrev:[spoiler]Jo du förresten. Min NSR har helt plötsligt börjat vara jävligt segt på högre varv, tar fan typ 7-8 sek att komma upp i 100 km/h.. Vid ungefär 8000rpm så låter det som att den varvar upp ännu mer men den axxar inte alls som den gjorde innan och kommer knappt upp i 10000rpm.. Det händer ibland att den fungerar som den ska men de senaste dagarna har den strulat som fan, går typ som den ska göra original.. Vad tror du att det skulle kunna vara? Det började hända någon gång efter att röret slog i ett gupp men det hände ingenting med det, det blev ingen buckla eller något men det var ungefär efter det som den började strula..[/spoiler]
låter lite konstigt :S du kan ju kolla fögasarn ett varv om den har hängt upp sig, men jag vet inte riktigt skall tänka lite. röret har också smält till 2 gånger i en kant och nu så hakar den ibland det börjar på 3ans växel, 1an och 2an kan ja varva ut men sen börjar de haka på ca 9000 på 3an å mindre varv på högre växlar :S men ibland går den fint :P kanske det är för att kolven är så sliten bara för den är ganska mycket körd och ska på service i vinter eller får den för lite bensin kanske? :)
När du säger hackar så menar du blöddrar va? I så fall är det något typiskt förgasarfel, och i så fall att den antingen får för mycket bensin eller för lite luft, eller att den misständer på grund av typ tändstiftet/tändhatten/tändningen. Låter i alla fall inte som något allvarligt fel ;)
Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

alltså det typ e att du lägger i full gas å sen slår den imot å går vanligt å imot typ så snabbt hela tiden :S jag kan försöka fara ut och ta en film på det :P
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Niclas_Lundström skrev:alltså det typ e att du lägger i full gas å sen slår den imot å går vanligt å imot typ så snabbt hela tiden :S jag kan försöka fara ut och ta en film på det :P
Gör så, har haft alla möjliga problem med min gamla Rieju och detta låter inte som något som var ett ovanligt problem på moppetiden, ska inte vara så svårt att lösa ;)
Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

SickRazer skrev:
Niclas_Lundström skrev:alltså det typ e att du lägger i full gas å sen slår den imot å går vanligt å imot typ så snabbt hela tiden :S jag kan försöka fara ut och ta en film på det :P
Gör så, har haft alla möjliga problem med min gamla Rieju och detta låter inte som något som var ett ovanligt problem på moppetiden, ska inte vara så svårt att lösa ;)
okej far kanske ännu ut å filma annars imorgon, hoppas bara att man hör det för har inte så värst bra kamera :)
Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

SickRazer skrev:Jo du förresten. Min NSR har helt plötsligt börjat vara jävligt segt på högre varv, tar fan typ 7-8 sek att komma upp i 100 km/h.. Vid ungefär 8000rpm så låter det som att den varvar upp ännu mer men den axxar inte alls som den gjorde innan och kommer knappt upp i 10000rpm.. Det händer ibland att den fungerar som den ska men de senaste dagarna har den strulat som fan, går typ som den ska göra original.. Vad tror du att det skulle kunna vara? Det började hända någon gång efter att röret slog i ett gupp men det hände ingenting med det, det blev ingen buckla eller något men det var ungefär efter det som den började strula..
Kom och tänka på att det inte är någonting inne i röret som har lossnat och blockerar lite att den därför är seg ? :S är inte säker men en gissning :)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Skulle kunna vara, glömde säga att ljudet blev en liten aning högre och ihåligare efteråt också^^
Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

SickRazer skrev:Skulle kunna vara, glömde säga att ljudet blev en liten aning högre och ihåligare efteråt också^^
hehe okej :P kanske det har blivit ett litet håll? :)
och nu skall jag fixa filmen och lägga upp den :D
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Niclas_Lundström skrev:
SickRazer skrev:Skulle kunna vara, glömde säga att ljudet blev en liten aning högre och ihåligare efteråt också^^
hehe okej :P kanske det har blivit ett litet håll? :)
och nu skall jag fixa filmen och lägga upp den :D
Kollade det förut och röret såg precis ut som innan. Ska testa byta tändstift och sånt, kan ju vara kolven som är sliten också då den var körd med samma kolv hela förra säsongen och vem vet hur hårt han körde med den då :p
Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

okej det kan också bra hända jo :D men nu har jag lagt fram filmen så ta och kolla och hör noga :)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Hm.. man här det inte speciellt tydligt men ja det låter som att den blöddrar.. Kan i princip vara vad som helst men det är nog bara att försöka ställa in den lite med munstycken och skruva på förgasaren, kan vara att den får för lite luft, kanske skit i förgasaren eller luftburken
Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

SickRazer skrev:Hm.. man här det inte speciellt tydligt men ja det låter som att den blöddrar.. Kan i princip vara vad som helst men det är nog bara att försöka ställa in den lite med munstycken och skruva på förgasaren, kan vara att den får för lite luft, kanske skit i förgasaren eller luftburken
fick inte så mycket bättre filmat tyvärr :/ okej men fögasarn har varit i bensabad men jag har glömt bort att kolla luftfiltre så det ska jag ta upp och putsa ett varv :)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Niclas_Lundström skrev:
SickRazer skrev:Hm.. man här det inte speciellt tydligt men ja det låter som att den blöddrar.. Kan i princip vara vad som helst men det är nog bara att försöka ställa in den lite med munstycken och skruva på förgasaren, kan vara att den får för lite luft, kanske skit i förgasaren eller luftburken
fick inte så mycket bättre filmat tyvärr :/ okej men fögasarn har varit i bensabad men jag har glömt bort att kolla luftfiltre så det ska jag ta upp och putsa ett varv :)
Låter som en plan :)
Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

jepp :) och förresten så hur brukar din temperatur mätare vissa ? den borde ju vissa i mitten när den är varm, men fast jag kör 20km å gasar och allt så kommer är den bara lite över den blåa fyrkanten :S men om det är en varm dag (+30grader) så då kan den vara i mitten :/ att inte de kanske har någonting med saken att göra ? :)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Niclas_Lundström skrev:jepp :) och förresten så hur brukar din temperatur mätare vissa ? den borde ju vissa i mitten när den är varm, men fast jag kör 20km å gasar och allt så kommer är den bara lite över den blåa fyrkanten :S men om det är en varm dag (+30grader) så då kan den vara i mitten :/ att inte de kanske har någonting med saken att göra ? :)
Ända gången jag fått den till mitten var när jag börnade, varvade som fan med den då, men så länge du inte ligger på höga varv länge så blir den inte alls varm, min brukar också ligga lite över den blåa bara :)
Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

aa okej :) bra bra tänkte bara att det inte var något fel :D
Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

stor update :)
Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

update ^^
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Derbi_MackaN »

Snyggt niclas! :D
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

Derbi_MackaN skrev:Snyggt niclas! :D
tack tack :D
16rieju16
Elmoped

Inlägg av 16rieju16 »

Fin!
Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

16rieju16 skrev:Fin!
tack :)
Yzf4t
Elmoped

Re: Niclas Honda NSR 125 projekt update 14/8:2012 styling

Inlägg av Yzf4t »

Jevlar va snygg! Jag ville ochså ha en Nsr, men hitta ingen bra, så det blev Yamahan istället 8)
Minarelli
Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

Re: Niclas Honda NSR 125 projekt update 14/8:2012 styling

Yzf4t skrev:Jevlar va snygg! Jag ville ochså ha en Nsr, men hitta ingen bra, så det blev Yamahan istället 8)
tackar :D
Användarens profilbild
Niclas_Lundström
Svårstartad skrothög

update :D å lite hjälp tack :)
Skriv svar