tackar tackarSickRazer skrev:Fett fräscht! Vad använde du för att polera? Bara vanligt sandpapper och autosol eller?


tackar tackarSickRazer skrev:Fett fräscht! Vad använde du för att polera? Bara vanligt sandpapper och autosol eller?
Najs, kommer polera en jävla massa på min sen så behöver inspirationNiclas_Lundström skrev:tackar tackarSickRazer skrev:Fett fräscht! Vad använde du för att polera? Bara vanligt sandpapper och autosol eller?nej tog poleringsmaskinen hemma (kan lägga bild upp på den sen) och sen lite autosol
okejSickRazer skrev:Najs, kommer polera en jävla massa på min sen så behöver inspirationNiclas_Lundström skrev:tackar tackarSickRazer skrev:Fett fräscht! Vad använde du för att polera? Bara vanligt sandpapper och autosol eller?nej tog poleringsmaskinen hemma (kan lägga bild upp på den sen) och sen lite autosol
Är inte riktigt säker på det, för den andra flottörn for mycket längre ner änn orginalaSickRazer skrev:Annars var det väl bara att pilla lite med tomgången och luftskruven för att få upp varven utan choken?
Ah, bäst att vara på den säkra sidanNiclas_Lundström skrev:Är inte riktigt säker på det, för den andra flottörn for mycket längre ner änn orginalaSickRazer skrev:Annars var det väl bara att pilla lite med tomgången och luftskruven för att få upp varven utan choken?det är nog bäst med orginal delar bara
exaktSickRazer skrev:Ah, bäst att vara på den säkra sidanNiclas_Lundström skrev:Är inte riktigt säker på det, för den andra flottörn for mycket längre ner änn orginalaSickRazer skrev:Annars var det väl bara att pilla lite med tomgången och luftskruven för att få upp varven utan choken?det är nog bäst med orginal delar bara
låter lite konstigt :S du kan ju kolla fögasarn ett varv om den har hängt upp sig, men jag vet inte riktigt skall tänka lite. röret har också smält till 2 gånger i en kant och nu så hakar den ibland det börjar på 3ans växel, 1an och 2an kan ja varva ut men sen börjar de haka på ca 9000 på 3an å mindre varv på högre växlar :S men ibland går den fintSickRazer skrev:[spoiler]Jo du förresten. Min NSR har helt plötsligt börjat vara jävligt segt på högre varv, tar fan typ 7-8 sek att komma upp i 100 km/h.. Vid ungefär 8000rpm så låter det som att den varvar upp ännu mer men den axxar inte alls som den gjorde innan och kommer knappt upp i 10000rpm.. Det händer ibland att den fungerar som den ska men de senaste dagarna har den strulat som fan, går typ som den ska göra original.. Vad tror du att det skulle kunna vara? Det började hända någon gång efter att röret slog i ett gupp men det hände ingenting med det, det blev ingen buckla eller något men det var ungefär efter det som den började strula..[/spoiler]
När du säger hackar så menar du blöddrar va? I så fall är det något typiskt förgasarfel, och i så fall att den antingen får för mycket bensin eller för lite luft, eller att den misständer på grund av typ tändstiftet/tändhatten/tändningen. Låter i alla fall inte som något allvarligt felNiclas_Lundström skrev:låter lite konstigt :S du kan ju kolla fögasarn ett varv om den har hängt upp sig, men jag vet inte riktigt skall tänka lite. röret har också smält till 2 gånger i en kant och nu så hakar den ibland det börjar på 3ans växel, 1an och 2an kan ja varva ut men sen börjar de haka på ca 9000 på 3an å mindre varv på högre växlar :S men ibland går den fintSickRazer skrev:[spoiler]Jo du förresten. Min NSR har helt plötsligt börjat vara jävligt segt på högre varv, tar fan typ 7-8 sek att komma upp i 100 km/h.. Vid ungefär 8000rpm så låter det som att den varvar upp ännu mer men den axxar inte alls som den gjorde innan och kommer knappt upp i 10000rpm.. Det händer ibland att den fungerar som den ska men de senaste dagarna har den strulat som fan, går typ som den ska göra original.. Vad tror du att det skulle kunna vara? Det började hända någon gång efter att röret slog i ett gupp men det hände ingenting med det, det blev ingen buckla eller något men det var ungefär efter det som den började strula..[/spoiler]kanske det är för att kolven är så sliten bara för den är ganska mycket körd och ska på service i vinter eller får den för lite bensin kanske?
Gör så, har haft alla möjliga problem med min gamla Rieju och detta låter inte som något som var ett ovanligt problem på moppetiden, ska inte vara så svårt att lösaNiclas_Lundström skrev:alltså det typ e att du lägger i full gas å sen slår den imot å går vanligt å imot typ så snabbt hela tiden :S jag kan försöka fara ut och ta en film på det
okej far kanske ännu ut å filma annars imorgon, hoppas bara att man hör det för har inte så värst bra kameraSickRazer skrev:Gör så, har haft alla möjliga problem med min gamla Rieju och detta låter inte som något som var ett ovanligt problem på moppetiden, ska inte vara så svårt att lösaNiclas_Lundström skrev:alltså det typ e att du lägger i full gas å sen slår den imot å går vanligt å imot typ så snabbt hela tiden :S jag kan försöka fara ut och ta en film på det
Kom och tänka på att det inte är någonting inne i röret som har lossnat och blockerar lite att den därför är seg ? :S är inte säker men en gissningSickRazer skrev:Jo du förresten. Min NSR har helt plötsligt börjat vara jävligt segt på högre varv, tar fan typ 7-8 sek att komma upp i 100 km/h.. Vid ungefär 8000rpm så låter det som att den varvar upp ännu mer men den axxar inte alls som den gjorde innan och kommer knappt upp i 10000rpm.. Det händer ibland att den fungerar som den ska men de senaste dagarna har den strulat som fan, går typ som den ska göra original.. Vad tror du att det skulle kunna vara? Det började hända någon gång efter att röret slog i ett gupp men det hände ingenting med det, det blev ingen buckla eller något men det var ungefär efter det som den började strula..
hehe okejSickRazer skrev:Skulle kunna vara, glömde säga att ljudet blev en liten aning högre och ihåligare efteråt också^^
Kollade det förut och röret såg precis ut som innan. Ska testa byta tändstift och sånt, kan ju vara kolven som är sliten också då den var körd med samma kolv hela förra säsongen och vem vet hur hårt han körde med den då :pNiclas_Lundström skrev:hehe okejSickRazer skrev:Skulle kunna vara, glömde säga att ljudet blev en liten aning högre och ihåligare efteråt också^^kanske det har blivit ett litet håll?
och nu skall jag fixa filmen och lägga upp den
fick inte så mycket bättre filmat tyvärr :/ okej men fögasarn har varit i bensabad men jag har glömt bort att kolla luftfiltre så det ska jag ta upp och putsa ett varvSickRazer skrev:Hm.. man här det inte speciellt tydligt men ja det låter som att den blöddrar.. Kan i princip vara vad som helst men det är nog bara att försöka ställa in den lite med munstycken och skruva på förgasaren, kan vara att den får för lite luft, kanske skit i förgasaren eller luftburken
Låter som en planNiclas_Lundström skrev:fick inte så mycket bättre filmat tyvärr :/ okej men fögasarn har varit i bensabad men jag har glömt bort att kolla luftfiltre så det ska jag ta upp och putsa ett varvSickRazer skrev:Hm.. man här det inte speciellt tydligt men ja det låter som att den blöddrar.. Kan i princip vara vad som helst men det är nog bara att försöka ställa in den lite med munstycken och skruva på förgasaren, kan vara att den får för lite luft, kanske skit i förgasaren eller luftburken
Ända gången jag fått den till mitten var när jag börnade, varvade som fan med den då, men så länge du inte ligger på höga varv länge så blir den inte alls varm, min brukar också ligga lite över den blåa baraNiclas_Lundström skrev:jeppoch förresten så hur brukar din temperatur mätare vissa ? den borde ju vissa i mitten när den är varm, men fast jag kör 20km å gasar och allt så kommer är den bara lite över den blåa fyrkanten :S men om det är en varm dag (+30grader) så då kan den vara i mitten :/ att inte de kanske har någonting med saken att göra ?
tack tackDerbi_MackaN skrev:Snyggt niclas!
tack16rieju16 skrev:Fin!
tackarYzf4t skrev:Jevlar va snygg! Jag ville ochså ha en Nsr, men hitta ingen bra, så det blev Yamahan istället