Sida 2 av 2
Postat: 29 juni 2012, 17:17
av Ockle96
some guy skrev:ena gasvajern går till oljepumpen andra till FÖRGASAREN! men det sitter en gummi skydds kåpa på förgasaren så det kanske ser ut som det är en luftmassemätare eller spjäll.
har själv haft en typhoon, mannen så jag vet att det sitter en dellorto 17.5mm förgasare på alla typhoons förutom kanske dem nyaste modellerna. hade en 00 eller 99.
ja det sitter ett gummiskydd, under den går gasvajern ner i motorn och bensinen går ner bredvid, men kan ta bort pottan o filma så får ni se.
Postat: 29 juni 2012, 17:19
av mrderbiguy
SOM FÖRGÅENDE HAR SAGT INGEN KICK=INSPRUT , DU HAR JU EN KICK , SER DU DÅLIGT ELLE?
``?
`!`!`!`!
Postat: 29 juni 2012, 17:19
av some guy
Ockle96 skrev:some guy skrev:ena gasvajern går till oljepumpen andra till FÖRGASAREN! men det sitter en gummi skydds kåpa på förgasaren så det kanske ser ut som det är en luftmassemätare eller spjäll.
har själv haft en typhoon, mannen så jag vet att det sitter en dellorto 17.5mm förgasare på alla typhoons förutom kanske dem nyaste modellerna. hade en 00 eller 99.
ja det sitter ett gummiskydd, under den går gasvajern ner i motorn och bensinen går ner bredvid, men kan ta bort pottan o filma så får ni se.
vad bytte du för munstycke då?? wheelie-button munstcket eller? ^^
men visst ner o filma! du kanske har en ny aprillia motor på din typhoon eller nå sånt shit, jag vet inte
Postat: 29 juni 2012, 17:33
av Eric_01
Kom på en till sak, har du inget batteri så bör den inte starta. Jag är rätt så säker på att det är kopplat så att ett batteri behövs för bränslepump m.m på mopeder med insprut
Och en motor med insprut kan kickas igång...
Postat: 29 juni 2012, 19:29
av Robbe
some guy skrev:ena gasvajern går till oljepumpen andra till FÖRGASAREN! men det sitter en gummi skydds kåpa på förgasaren så det kanske ser ut som det är en luftmassemätare eller spjäll.
har själv haft en typhoon, mannen så jag vet att det sitter en dellorto 17.5mm förgasare på alla typhoons förutom kanske dem nyaste modellerna. hade en 00 eller 99.
dme gamla typhoonerna har 12 mm weber förgasare, men jag alla här har rätt, grabben har ingen jävla insprutar typhoon!
Postat: 29 juni 2012, 23:42
av Ockle96
Robbe skrev:
dme gamla typhoonerna har 12 mm weber förgasare, men jag alla här har rätt, grabben har ingen jävla insprutar typhoon!
Ok, men skitsamma om jag har insprut eller icke, förra ägaren sade det, men tillbaka till topic.. hur kan jag fixa varvstoppet...
Postat: 30 juni 2012, 12:18
av Ockle96
-
Postat: 30 juni 2012, 14:07
av Ockle96
Föresten det sitter 8.5g vikter på, och jag har riktigt bra axx, så är det värt att byta ner till 5-6g?
Postat: 30 juni 2012, 14:36
av some guy
trippelpost,mannen! :C
men om den axxar bra och inte varvar sönder så behöver du inte byta vikterna

Postat: 30 juni 2012, 18:19
av Ockle96
some guy skrev:trippelpost,mannen! :C
men om den axxar bra och inte varvar sönder så behöver du inte byta vikterna

ja jag fick ju aldrig svar

men som sagt, jag såg en sak i papprerna, det fanns ett kvitto att det är en 45 moppe dom strypt till 30moppe, jag ringde verkstaden men dom vägrade säga hur dom strypt den, den är strypt för 750kr. Någon som vet var denna/dessa kan sitta?

Postat: 18 september 2012, 04:56
av Ockle96
Bumpar då jag behöver svar på min senaste fråga
Postat: 18 september 2012, 06:09
av Ezkils
Ge dom lite cash så säger dom nog vart strypningen sitter

Postat: 18 september 2012, 06:40
av TheGrimReaper
mrderbiguy skrev:ÅÅÅÅH , DU HAR EN FÖRGASARE OCH INGET INSPRUT, DÄRFÖR ATT DE E SÅ PÅ SÅNNA MOPEDER......... APRILIA t.ex har insprut och inte en enda av dom har kick när det är insprut så lär dig!
Skulle man inte kunna få en bättre förklaring? blev lite intresserad....
Postat: 18 september 2012, 16:51
av Ockle96
Kan jag få svar på min senaste fråga istället? =)
Postat: 18 september 2012, 17:00
av Piitus96
Ockle96 skrev:Kan jag få svar på min senaste fråga istället? =)
Du sa att du hade 2 v-ringar, vilka menar du, v-ring eller v-brickor?
Postat: 18 september 2012, 17:42
av Ockle96
Piitus96 skrev:Ockle96 skrev:Kan jag få svar på min senaste fråga istället? =)
Du sa att du hade 2 v-ringar, vilka menar du, v-ring eller v-brickor?
hade 2 variator ringar ja. och dom är orginal
Postat: 18 september 2012, 17:44
av Piitus96
Sedan när har en scooter 2 v-ringar? o_O Säker på att du nt tog bort hylsan också?
Postat: 18 september 2012, 17:52
av Ockle96
Piitus96 skrev:Sedan när har en scooter 2 v-ringar? o_O Säker på att du nt tog bort hylsan också?
jaa, haha, jag är ingen idiot
det är 2 variator ringar, testade med 1 ring, då toppade den 45 som en EU-moppe och helt utan ca 60
den långa hylsan sitter kvar vid vikthuset, och jag har inte tagit bort instansen bakom vikthuset, för då blir det kaos!

Postat: 18 september 2012, 17:54
av Piitus96
du va ju det förmodligen 1 utav strypningarna för 750kr

Postat: 18 september 2012, 18:08
av Ockle96
Piitus96 skrev:du va ju det förmodligen 1 utav strypningarna för 750kr

nej men altså, alla typhoon som jag har sätt som är 30 moppar har haft 2-vringar
.. men den måste vara strypt någonstans, för med pro replica, vikter, fjädrar, munstycke, inställningar, så toppar den bara 60. och det är exakt vad den gjorde med orginalrör (halvt urpluggat) och dragna vringar, (cdi boxen är ostrypt)
EDIT: skumma är ju att min är en föredetta 45 moppe. men tror knappast en verstad tar 750 för 1 vring, måste vara något mer
Postat: 18 september 2012, 18:12
av Piitus96
jo, men därför jag skrev 1 utav strypningarna för 750kr

Postat: 18 september 2012, 18:13
av Ockle96
Piitus96 skrev:jo, men därför jag skrev 1 utav strypningarna för 750kr

men den måste ju ha någon mer strypning en mer en dom jag tagit bort, för har sätt dom som har dragit vring med orgrör som toppar 70 eller mer :S
Postat: 18 september 2012, 18:16
av Ekman
Jes, Stänger av dig nu p.g.a. 100 dubbelposter, dålig rubrik och personangrepp.
Postat: 18 september 2012, 18:16
av Piitus96
Där vi ingen v-bricka då? om de nu satt dit det med?