Rieju mrt sm, vart fan sitter strypningarna?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
liljegrenarN
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av liljegrenarN »

alltså hur fort vill du att den ska gå...? siktar du på 70-75 eller 75-85? eller ännu högre?
NO-name
Elmoped

Inlägg av NO-name »

zeek453 skrev:
NO-name skrev:Din moped kommer max gå 5 kmh snabbare om du tar bort pluggen och inte drevar om den. Du kan också borra ecu boxen men om du har sönder den så kostar en ny runt 4000 (värt att tänka på innan man borrar)
stor risk att man borrar fel?
Nej inte om du hittar korrekta guider eller frågar nån som gjort det förr och vet exakt vart du ska borra :lol:
Wheelyz95 skrev:asså han som sa det hans bror aerox går i 140 tror han vet vad han snackar om tönt
Bellmaan
Elmoped

Inlägg av Bellmaan »

strypningen itter längst fram på röret,som går in i cylinern.
en fast svetsad plugg.
vi fick borra upp pluggen så gott det går :) det ökade från 52 till 72 för min :) med bytt munstcke, byt till 102
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

zeek453 skrev:
NO-name skrev:Din moped kommer max gå 5 kmh snabbare om du tar bort pluggen och inte drevar om den. Du kan också borra ecu boxen men om du har sönder den så kostar en ny runt 4000 (värt att tänka på innan man borrar)
stor risk att man borrar fel?
Från vad jag har hört, nej.

Det du ska komma ihåg är att du måste fylla igen hålet med sillicon annars kan ECU,n ta skada .
Helt Räser
Dawidd
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dawidd »

min rrx med ecu strypning gjorde 75 som max på mätarn med 13-60 drevning, 11-60 orginal. Fanns mer o hämta, tyngre drevning så kommer du över 75.

Satt 88 i orginal, 100 va lite för litet så slängde i ett 105 & det var bra
Skriv svar