Sida 2 av 3

Postat: 11 juni 2012, 20:51
av tS
UPDATE
kommentera!

Postat: 11 juni 2012, 21:14
av Roxxen96
Fan va nice detta blir! :)

Postat: 11 juni 2012, 21:45
av rasmusborg
Du Tobias!

Har du provat att kolla ifall man kan få upp den där moppen på bakhjulet i original skick? :)

Börjar ju bli lite sugen själv på en likadan ;)

Postat: 11 juni 2012, 22:14
av ET.sm
Galet nice:), lycka till:) ser gött ut;)

Postat: 11 juni 2012, 22:40
av tS
Roxxen96 skrev:Fan va nice detta blir! :)
Roligt att höra! tack :)

rasmusborg skrev:Du Tobias!

Har du provat att kolla ifall man kan få upp den där moppen på bakhjulet i original skick? :)

Börjar ju bli lite sugen själv på en likadan ;)
Nja, hann bara provköra den lite innan jag börja plocka ner den :/
Men ska förhoppningsvis vara körklar imorgon så återkommer! :)
Dock inte helt orginal , vet faktiskt inte vilken setup de är just nu förutom kapad blindrör och urpluggad org rör (ifall de fiinns någon plugg org)
Ska öppna upp variatorn inom kort o se :)
Fick med kopplingsfjädrar (stage 6) och en tryckfjäder som kanske kommer till användning beroende vad som sitter på nu :)
Men iallafall så har dom riktigt bra axx orginal så borde inte vara några problem! :)
Kul! Finns rätt många billiga med endast småfel så kolla runt på blocket :D
ET.sm skrev:Galet nice:), lycka till:) ser gött ut;)
Tack :)
Javisst! ;)

Postat: 12 juni 2012, 14:32
av tS
UPDATE

Postat: 12 juni 2012, 14:35
av Roxxen96
Är dessa lätta att dra upp? :) Syftade vid bakhjulsåkning etc. Du kanske inte testat den än eftersom den är såpass ny köpt..

Postat: 12 juni 2012, 18:15
av rasmusborg
Glöm inte bort att det är en stunt moppe ;)
Snart börjar den bli för fin för det! :D

Postat: 12 juni 2012, 22:15
av tS
Roxxen96 skrev:Är dessa lätta att dra upp? :) Syftade vid bakhjulsåkning etc. Du kanske inte testat den än eftersom den är såpass ny köpt..
Testade bara lite förut och de är väldigt lätt att få upp den!
Känns som den inte väger alls mycket i fronten!
rasmusborg skrev:Glöm inte bort att det är en stunt moppe ;)
Snart börjar den bli för fin för det! :D
Haha nej!
Ibörjan tänkte jag ju så att gött att man inte behöver vara så rädd om den , typ ramla oså men fan , nu kommer jag nog vara försiktig ändå..
haha :)

Postat: 12 juni 2012, 22:15
av tS
UPDATE!
kommentera nu :D

Postat: 12 juni 2012, 22:21
av Erikols
fyfan va snygg den blev! om du ska byta styre tycker jag du ska köpa ett protaper dem är sjukt sköna :)

Postat: 12 juni 2012, 22:30
av tS
Erikols skrev:fyfan va snygg den blev! om du ska byta styre tycker jag du ska köpa ett protaper dem är sjukt sköna :)
Tack!
Ja dom ser så jävla sköna ut men vet inte om jag orkar lägga så mycket pengar på de, för dom kostar väl runt 1000?

Postat: 12 juni 2012, 22:46
av Erikols
tS skrev:
Erikols skrev:fyfan va snygg den blev! om du ska byta styre tycker jag du ska köpa ett protaper dem är sjukt sköna :)
Tack!
Ja dom ser så jävla sköna ut men vet inte om jag orkar lägga så mycket pengar på de, för dom kostar väl runt 1000?
aa ligger runt 1000kr försök hitta ett begagnat, annars kör på biltema dom kostar 290!

Postat: 12 juni 2012, 22:47
av tS
Erikols skrev:
tS skrev:
Erikols skrev:fyfan va snygg den blev! om du ska byta styre tycker jag du ska köpa ett protaper dem är sjukt sköna :)
Tack!
Ja dom ser så jävla sköna ut men vet inte om jag orkar lägga så mycket pengar på de, för dom kostar väl runt 1000?
aa ligger runt 1000kr försök hitta ett begagnat, annars kör på biltema dom kostar 290!
Aha okej, ska kolla runt lite!
Ja , har funderat på biltema men vilket av dom är skönast? länka gärna! :)

Postat: 12 juni 2012, 23:17
av gandih500
Fan vad fräsh den är :D

Postat: 13 juni 2012, 14:24
av tS
tack! :)
UPDATE!
help?

Postat: 13 juni 2012, 22:09
av rexzo
vad har du för huvudmunstycke?

/adrian sundqvist

Postat: 13 juni 2012, 22:13
av rexzo
rasmusborg skrev:
Har du provat att kolla ifall man kan få upp den där moppen på bakhjulet i original skick? :)
jag kan svara på denna fråga eftersom jag har samma moppe:)

Jag kan säga såhär, att jag efter 1 veckas träning från helt nybörjare kunde dra upp moppen helt utan problem i farter upp till 40 kmh

Nu efter cirka 1 månads träniing drar jag upp moppen på bakkan när jag vill fast nu har lite trim åxå, trimrör bytt varre å koppling:)

Postat: 13 juni 2012, 22:56
av sliderjoel
"Luften" från avgassystemet kommer vid cylindermynningen va?
Min gamla snake hade precis samma grej, dock blev det mindre när jag satte på trimrör. Men det ska vara så, antar jag.

Sen kan det vara värt att kolla på kopplingen? Den brukar ju prestera sämre när den är varm.

Postat: 13 juni 2012, 23:45
av gandih500
sliderjoel skrev:"Luften" från avgassystemet kommer vid cylindermynningen va?
Min gamla snake hade precis samma grej, dock blev det mindre när jag satte på trimrör. Men det ska vara så, antar jag.

Sen kan det vara värt att kolla på kopplingen? Den brukar ju prestera sämre när den är varm.
Hahah nej så ska det INTE vara! då ska man kolla så röret sitter okej eller köpa en ny packning. :wink:

Postat: 13 juni 2012, 23:47
av tS
Någon som vet vad de kanvara för fel?

Postat: 13 juni 2012, 23:51
av tS
rexzo skrev:vad har du för huvudmunstycke?

/adrian sundqvist
Det vet jag inte då tidigare ägare har typ slipat ner kanten eller något så man ser inte vilket nr de är, kan man mäta på något sätt?
sliderjoel skrev:"Luften" från avgassystemet kommer vid cylindermynningen va?
Min gamla snake hade precis samma grej, dock blev det mindre när jag satte på trimrör. Men det ska vara så, antar jag.

Sen kan det vara värt att kolla på kopplingen? Den brukar ju prestera sämre när den är varm.
Nej inte mynningen utan sluten på röret, där avgaserna, där sprutar de ut luft så kanske kan va att den får för mycket luft? '
Koppling osånt ska kolla, ska bara tjata lite på farsan så han köper kompressor!
rexzo skrev:
rasmusborg skrev:
Har du provat att kolla ifall man kan få upp den där moppen på bakhjulet i original skick? :)
jag kan svara på denna fråga eftersom jag har samma moppe:)

Jag kan säga såhär, att jag efter 1 veckas träning från helt nybörjare kunde dra upp moppen helt utan problem i farter upp till 40 kmh

Nu efter cirka 1 månads träniing drar jag upp moppen på bakkan när jag vill fast nu har lite trim åxå, trimrör bytt varre å koppling:)
Ja dom verkar vara sjukt lättstuntade!
Gött! :D

Postat: 14 juni 2012, 13:51
av chrillez
min hålde på sådaära med (neos) tills bytte mustycke och köpte alla ny packningar till avgasystemt om det inte funkar kan det nog vara koplingen ;) skulle tippa på det för mmin gick riktigt bra sedan :)

Postat: 14 juni 2012, 14:01
av MxJulle
Riktigt jävla fin!!!!!

Postat: 14 juni 2012, 14:08
av sliderjoel
[quote][quote="sliderjoel"]"Luften" från avgassystemet kommer vid cylindermynningen va?
Min gamla snake hade precis samma grej, dock blev det mindre när jag satte på trimrör. Men det ska vara så, antar jag.

Sen kan det vara värt att kolla på kopplingen? Den brukar ju prestera sämre när den är varm.[/quote]
Nej inte mynningen utan sluten på röret, där avgaserna, där sprutar de ut luft så kanske kan va att den får för mycket luft? '
Koppling osånt ska kolla, ska bara tjata lite på farsan så han köper kompressor! [/quote]


Det kommer luft där avgaserna kommer ut? Det är väl avgaser då?...

Kopplingen kan du kolla på utan att ta väck den främre remskivan, dock underlättar det väldigt om du har en kompressor och tagit bortfrämre remskivan.

Postat: 14 juni 2012, 17:15
av rexzo
Jag vet bara att i min snake behövde jag ha ett ganska stort munstycke när jag körde med sportluftfilter och rör ( str 92)

Det är storlek 54 orginal men testa typ storlek 75-80 skulle jag säga!

Postat: 14 juni 2012, 17:34
av tS
sliderjoel skrev:
sliderjoel skrev:"Luften" från avgassystemet kommer vid cylindermynningen va?
Min gamla snake hade precis samma grej, dock blev det mindre när jag satte på trimrör. Men det ska vara så, antar jag.

Sen kan det vara värt att kolla på kopplingen? Den brukar ju prestera sämre när den är varm.
Nej inte mynningen utan sluten på röret, där avgaserna, där sprutar de ut luft så kanske kan va att den får för mycket luft? '
Koppling osånt ska kolla, ska bara tjata lite på farsan så han köper kompressor!

Det kommer luft där avgaserna kommer ut? Det är väl avgaser då?...

Kopplingen kan du kolla på utan att ta väck den främre remskivan, dock underlättar det väldigt om du har en kompressor och tagit bortfrämre remskivan.

...
Klart jag vet att de kommer ut avgaser/luft men det sprutar verkligen ut luft, ser inte ut o vara så mycket avgaser.. Ser ut som bara luft, ingen rök ellerså. Dock var de rök innan jag tvättade luftfilter. Luftfiltret var gaanska skitigt innan som kanske gjorde att lufttillförsel inte var så hög därmed bra blandning. Men nu när de är rent tar de antagligen in mer luft därav dålig blandning..

Dock är min gasvajer för lång upptäckte jag så throttlen går inte ända upp.. Sen går de inte justera stage 6 gasen mer än vad jag har.. och ingen skruvnippel så vet inte hur jag ska göra, se om kan hitta en passande skruvnippel o sedan kapa. Får ta itu med de först.

Hur man tar av koppling osv vet jag hur man gör då jag haft 2 scootrar innan..
rexzo skrev:Jag vet bara att i min snake behövde jag ha ett ganska stort munstycke när jag körde med sportluftfilter och rör ( str 92)

Det är storlek 54 orginal men testa typ storlek 75-80 skulle jag säga!
Aha okej, jo sportluft kräver ju endel, funderar på dra på luftburken o se.
aa tänkte börja någonstans där!
Men kanske kan vara så enkelt att de är min vajer som spökar och gjort så jag inte kunnat dra fullgas. För när jag bytte vajer och gas kollade jag så throtteln gick upp vilket den gjorde o då gick den bra, sen börja den gå sämre o sämre . Och nu när jag kollade throttlen gick den typ halvvägs..
Så hoppas de är det..

Postat: 14 juni 2012, 19:30
av tS
update

Postat: 14 juni 2012, 23:24
av tS
hahaha, fan va dum man känner sig..
Skruvade av gashandtaget och märker att de finns 3 olika ''hack'' på gasrullen så man kan få den mer spänd..
Kunde ingen sagt de!? haha
Så åkte ut med den ist för Derbin vilket jag kanske inte skulle gjort..
Kom halvvägs till stan tills den började gå saktare o saktare,
Men kom dit o ställde den i stan och satte mig på bk så den kunde kyla sig lite . Sen när man skulle hem gick den i typ 20 km/h.. hahah
Sista 500 metrarna gick den nog fan i 10 km/h.
Fick köra på mindre än halvgas för annars bara böa den o dog.
Pratat lite med en som vart med om samma sak o för han var de förgasarinst. som jag misstänkt , kan ju även vara autochoken men tror jag börjar med förgasaren :)
Liten lägesupdate iaf

Postat: 14 juni 2012, 23:27
av YamahaMarcus
Spelar väll inte så stor roll vilket styre man har :) Original styret ser ju riktigt skönt ut!

Postat: 14 juni 2012, 23:46
av tS
YamahaMarcus skrev:Spelar väll inte så stor roll vilket styre man har :) Original styret ser ju riktigt skönt ut!
Lite smalt kanske :)
Hade ett rätt högt styre på slidern som rätt skönt vid stegring på tolvan oså :)

Postat: 15 juni 2012, 10:37
av YamahaMarcus
tS skrev:
YamahaMarcus skrev:Spelar väll inte så stor roll vilket styre man har :) Original styret ser ju riktigt skönt ut!
Lite smalt kanske :)
Hade ett rätt högt styre på slidern som rätt skönt vid stegring på tolvan oså :)
Aha okej :) Jo då så

Postat: 15 juni 2012, 12:07
av rasmusborg
Riktigt fräsch blev den! :D

Postat: 16 juni 2012, 15:58
av tS
update! skriftlig

Postat: 16 juni 2012, 16:49
av tS
skoja bara den går skit fortfarande när den är varm..
Ska kolla hur menbranen ser ut..