Motor låter konstigt.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

stunt 4 life skrev:
AxxxeL skrev:
stunt 4 life skrev:ja du är ju dum om du körde fullgas när du precis köpt moppen och den inte va inkörd! normalt kör man med högst 3/4 gas om man förstår det. tycker du det går sakta så dra pluggarna så moppen inte skä! tycker fan synd om din moppe.
Du vet om att "inkörning" är en myt va? :)
ja å du vet att man igentligen ska ta bort oljepumpen och köra diesel va? i hevete heller!
Hepp, tro inte mig då. Eller förklara vad som behövs slitas in i en modern motor? Ifall du skulle behöva köra in en kolv eller liknande, så skulle du plockat av den efter typ 5 mil och slipat ner vassa kanter och grader. Det gör du inte va?
Tänkt på att ett kolv är gjord med extrem precision, ska ge komp direkt vid montering?
Berätta gärna VAD som behövs slitas in på en motor, och varför. Fast vi kan ta det på PM då det går lite ofT !


ON topic - Tycker att du skall åka till åf och be de kolla det, för du måste ha garanti kvar.
bibapeolola
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

hur sa manualen att du skulle köra? :)
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

AxxxeL skrev:
stunt 4 life skrev:
AxxxeL skrev: Du vet om att "inkörning" är en myt va? :)
ja å du vet att man igentligen ska ta bort oljepumpen och köra diesel va? i hevete heller!
Hepp, tro inte mig då. Eller förklara vad som behövs slitas in i en modern motor? Ifall du skulle behöva köra in en kolv eller liknande, så skulle du plockat av den efter typ 5 mil och slipat ner vassa kanter och grader. Det gör du inte va?
Tänkt på att ett kolv är gjord med extrem precision, ska ge komp direkt vid montering?
Berätta gärna VAD som behövs slitas in på en motor, och varför. Fast vi kan ta det på PM då det går lite ofT !


ON topic - Tycker att du skall åka till åf och be de kolla det, för du måste ha garanti kvar.
så du menar att om jag köpte en sprillans ny Rieju på nätet så skulle ja kunna gasa skiten ur direkt på första uppstarten?
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Skriv svar