kannebanne skrev:Jag förstår dig att du vill ha något som drar mindre och du får köra snabbare med... Men om du nu hade tänkt efter riktigt och brytt dig om ditt liv, så kan jag säga att en epa e 100 procent säkrare, du vill köra snabbare än 30? köp en äkta epa, dom toppar en över 100, en vanlig får max gå i 30 ( tror jag? ) Tycker du ska tänka om...
En såkallad "äkta epa" får gå hur snabbt som helst (det ska dock bara finnas 1, 2 + back), så dra upp den i 100 på 2ans växel så ska du få se på både ryggskador och växellådsras. Man får dock inte köra snabbare än 30.
kannebanne skrev:Jag förstår dig att du vill ha något som drar mindre och du får köra snabbare med... Men om du nu hade tänkt efter riktigt och brytt dig om ditt liv, så kan jag säga att en epa e 100 procent säkrare, du vill köra snabbare än 30? köp en äkta epa, dom toppar en över 100, en vanlig får max gå i 30 ( tror jag? ) Tycker du ska tänka om...
En såkallad "äkta epa" får gå hur snabbt som helst (det ska dock bara finnas 1, 2 + back), så dra upp den i 100 på 2ans växel så ska du få se på både ryggskador och växellådsras. Man får dock inte köra snabbare än 30.
E de sant? e där sånt drag i den i tvåan i 100 så att man får ryggskador och lådras? lite häftigt att dom har så mycket kraft
kannebanne skrev:Jag förstår dig att du vill ha något som drar mindre och du får köra snabbare med... Men om du nu hade tänkt efter riktigt och brytt dig om ditt liv, så kan jag säga att en epa e 100 procent säkrare, du vill köra snabbare än 30? köp en äkta epa, dom toppar en över 100, en vanlig får max gå i 30 ( tror jag? ) Tycker du ska tänka om...
En såkallad "äkta epa" får gå hur snabbt som helst (det ska dock bara finnas 1, 2 + back), så dra upp den i 100 på 2ans växel så ska du få se på både ryggskador och växellådsras. Man får dock inte köra snabbare än 30.
E de sant? e där sånt drag i den i tvåan i 100 så att man får ryggskador och lådras? lite häftigt att dom har så mycket kraft
Tänk själv, kör du 100km/h i 2ans växel så varvar den som fan, sen ang. ryggskador, hade du velat åka 100km/h med en stel bakaxel på bilen? Skulle inte tro det va
will3 skrev:
En såkallad "äkta epa" får gå hur snabbt som helst (det ska dock bara finnas 1, 2 + back), så dra upp den i 100 på 2ans växel så ska du få se på både ryggskador och växellådsras. Man får dock inte köra snabbare än 30.
E de sant? e där sånt drag i den i tvåan i 100 så att man får ryggskador och lådras? lite häftigt att dom har så mycket kraft
Tänk själv, kör du 100km/h i 2ans växel så varvar den som fan, sen ang. ryggskador, hade du velat åka 100km/h med en stel bakaxel på bilen? Skulle inte tro det va
aldrig gjort de, vet inte ens vad de e, ok, sorry, kan inte så mycket om a traktorer men vet att dom får gå hur snabbt som helst, eller äkta epor x)
kannebanne skrev:Jag förstår dig att du vill ha något som drar mindre och du får köra snabbare med... Men om du nu hade tänkt efter riktigt och brytt dig om ditt liv, så kan jag säga att en epa e 100 procent säkrare, du vill köra snabbare än 30? köp en äkta epa, dom toppar en över 100, en vanlig får max gå i 30 ( tror jag? ) Tycker du ska tänka om...
En såkallad "äkta epa" får gå hur snabbt som helst (det ska dock bara finnas 1, 2 + back), så dra upp den i 100 på 2ans växel så ska du få se på både ryggskador och växellådsras. Man får dock inte köra snabbare än 30.
Men hallå vill jag veta om epor så skriver jag väl inte mopedbil som rubrik så ni kan sluta tjata om era epor och hur mycket bättre ni tycker dom är men i mitt fall så kommer den mest ekonomiska lösningen bli att köpa en mopedbil. Säg va ni vill men ska ni snacka i tråden så får ni prata om mopedbilar som jag undrar om och INTE epor.
kannebanne skrev:Jag förstår dig att du vill ha något som drar mindre och du får köra snabbare med... Men om du nu hade tänkt efter riktigt och brytt dig om ditt liv, så kan jag säga att en epa e 100 procent säkrare, du vill köra snabbare än 30? köp en äkta epa, dom toppar en över 100, en vanlig får max gå i 30 ( tror jag? ) Tycker du ska tänka om...
En såkallad "äkta epa" får gå hur snabbt som helst (det ska dock bara finnas 1, 2 + back), så dra upp den i 100 på 2ans växel så ska du få se på både ryggskador och växellådsras. Man får dock inte köra snabbare än 30.
Nu får en äkta epa faktiskt ha fler än två växlar, så länge utväxlingen stämmer.
Så det spelar egentligen roll om man har (te.x) 2 eller 3 växlar, då utväxlingen är densamma
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!
_________________
19 Seriesegrare, 14 cupguld, 1 europacupfinal - 1a i maratontabellen!
SKÅNES ENDA STOLTHET - MALMØ FF!
EmilÅkerström skrev:skitsnack att dom inte håller!
vi åkte en sån i vintras, tycker den håller sig på vägen bra? och killen som hade den har haft den i 2 år utan problem
egen erfarenhet så alla mina kompisar mopedbilar har haft problem har varit både nya och gammla :/
(eller kåpor spruckit för minsta lilla!)
bara för att dina kompisar har haft problem med sina moppebilar så betyder inte de att alla är skit