Sida 2 av 2

Postat: 24 februari 2012, 15:10
av Demuz
okej men när uppstog problemet? syftade på vilken färg stiftet har

Postat: 24 februari 2012, 15:13
av D4NI3L
D3nnis skrev:
Fredd_e skrev:kolla förgasaren hade samma problem, va för stor munstycke :)
har prövat massa olika munstycken. Allt från org upp till 92 :(
*Men du ska väll gå NERåt? :S

Postat: 24 februari 2012, 15:20
av Jönköping
Vad är det som låter så
typ tjuter tills han släpper sen när han gasar så tjuter det tills han släpper


EDIT du kan behöva ändra luftskruven^^

Postat: 24 februari 2012, 15:26
av somlow
Nu vet jag inte om någon annan har skrivit det här innan för är ganska stressad just nu så orkar inte läsa allt.

Men kolla så att throtteln åker ända upp när du gasar så det inte har blivit något fel i vajern.

Tar bort inlägget ifall någon har skrivit lika dant.

Postat: 24 februari 2012, 15:34
av D3nnis
somlow skrev:Nu vet jag inte om någon annan har skrivit det här innan för är ganska stressad just nu så orkar inte läsa allt.

Men kolla så att throtteln åker ända upp när du gasar så det inte har blivit något fel i vajern.

Tar bort inlägget ifall någon har skrivit lika dant.
Den rör sig upp och ned som den ska.

Stiftet är Lite för mörkt men de ska ju itne ha sån stor betydelse så den inte vill gå frammåt :)

Postat: 24 februari 2012, 15:51
av jarken
Kan remmen ha fått olja på sig så den inte greppar? Lr remskivorna/variatorn kan fått olja på sig. Rengör med bromsrengörnign! :)

Få den att gå rent innan du oroar dig för att den ej går framåt. Den kan ju fyrtakta innan kopplingen hugger in. Vet inte va du har för kopplingsfjädrar i. Men hur som helst måste den gå rent, fixa de så är de ett problem mindre :roll:

Postat: 24 februari 2012, 16:00
av Victorh
Byt rubrik!

Postat: 24 februari 2012, 16:01
av Felux
För fet blandning, blandar du olja i tanken direkt? Annars se över pumpen. Gå ner i huvudmunstycke och kolla så att tändstiftet är okej.

Postat: 24 februari 2012, 16:05
av gandih500
D3nnis skrev:
somlow skrev:Nu vet jag inte om någon annan har skrivit det här innan för är ganska stressad just nu så orkar inte läsa allt.

Men kolla så att throtteln åker ända upp när du gasar så det inte har blivit något fel i vajern.

Tar bort inlägget ifall någon har skrivit lika dant.
Den rör sig upp och ned som den ska.

Stiftet är Lite för mörkt men de ska ju itne ha sån stor betydelse så den inte vill gå frammåt :)

När jag bytte cylinder gick jag upp skitmycket i munstycke då gick den inte ens frammåt.....

Postat: 24 februari 2012, 16:50
av D3nnis
gandih500 skrev:
D3nnis skrev:
somlow skrev:Nu vet jag inte om någon annan har skrivit det här innan för är ganska stressad just nu så orkar inte läsa allt.

Men kolla så att throtteln åker ända upp när du gasar så det inte har blivit något fel i vajern.

Tar bort inlägget ifall någon har skrivit lika dant.
Den rör sig upp och ned som den ska.

Stiftet är Lite för mörkt men de ska ju itne ha sån stor betydelse så den inte vill gå frammåt :)

När jag bytte cylinder gick jag upp skitmycket i munstycke då gick den inte ens frammåt.....

Men de är org cylinder och allt förutom att pluggarna är borta och annat membran. ;)

Postat: 24 februari 2012, 16:51
av Bjule
Fyrataktar?! Kolla reedsen rengör allt grundligt, Testa med olika varinter på nålen.. Och se över drivningen allt sitter åt osv..

Postat: 24 februari 2012, 17:08
av D3nnis
Bjule skrev:Fyrataktar?! Kolla reedsen rengör allt grundligt, Testa med olika varinter på nålen.. Och se över drivningen allt sitter åt osv..

Håller på rengör förgasaren och så ska kolla upp de där :)

Postat: 24 februari 2012, 17:48
av Victorh
Låser anledningen har ja skrivit 2 gånger läs reglerna så förstår du varför.

Postat: 24 februari 2012, 18:10
av Victorh
Öppnad för han bytte topic

Postat: 25 februari 2012, 02:46
av Piitus96
Som jag har förstått det så är det en fyrtaktare, så vill gärna veta vad du har för storlek på huvudmunstycket just nu :D

Dock kan du ju testa o byta motoroljan också, den stora svarta ventilen ungefär under avgasröret in till motorn, kolla på den hur mycket där e kvar, det är en lång sticka på den, så ska inet vara så svårt att se.

Postat: 25 februari 2012, 10:29
av Felux
Säger de en gång till du har för fet blanding, den får för mycket olja så tändstiftet sotar igen. Koppla ur din oljetank ifall du nu inte redan har gjort det och blanda direkt i tanken, 2-2.5% olja, sen testa med ett nytt tändstift.

Postat: 25 februari 2012, 11:31
av DerbiDrdLimitedEdition
Om allting som nämnts tidigare står rätt till, kan det då inte vara något så simpelt som att bromsbeläggen har kört fast :P

Postat: 25 februari 2012, 12:55
av BWsWille
En kompis hade samma fel på sin Viva, och det var kopplingen som hade gett upp! värt att kolla!

Postat: 25 februari 2012, 13:16
av Vivaadam
skulle gissa på förgasaren, testa med någon kompis eller nått :)

Postat: 25 februari 2012, 14:34
av D3nnis
Kopplingen är ny!!!'
Har gjort rent förgasaren nu och den startade bara på startgas sen slutade den starta huvudtaget på något alls. Någon som vet varför?.
Svårt att tro att den får för mycket olja.

Postat: 25 februari 2012, 14:37
av Kirurgen
Hade exakt samma fel på min aerox innan jag sålde den. Jag skruvade upp variatorkåpan och tog bort koppling + variator och satt dit det igen, sen gick den frammåt. Kan länka en video på hur det var för mig;

http://www.youtube.com/watch?v=xu5r4FBi ... ture=inbox

Postat: 25 februari 2012, 15:20
av Felux
D3nnis skrev:Kopplingen är ny!!!'
Har gjort rent förgasaren nu och den startade bara på startgas sen slutade den starta huvudtaget på något alls. Någon som vet varför?.
Svårt att tro att den får för mycket olja.
För att tändstiftet har sotat igen av oljan.

Postat: 25 februari 2012, 21:31
av D3nnis
Felux skrev:
D3nnis skrev:Kopplingen är ny!!!'
Har gjort rent förgasaren nu och den startade bara på startgas sen slutade den starta huvudtaget på något alls. Någon som vet varför?.
Svårt att tro att den får för mycket olja.
För att tändstiftet har sotat igen av oljan.
Nej tändstiftet ser inte så farligt ut. Lite mörkt är de men inte igensotat iaf.

Postat: 29 februari 2012, 12:20
av peet
Är det inte för lätta tyngder i den då?

Postat: 1 mars 2012, 15:36
av D3nnis
peet skrev:Är det inte för lätta tyngder i den då?
nEpp.