Den står nog på din pappa så han måste ju ändå vara med och skriva på papprerna... så ett byte kan du glömma
Du kan öppna upp den och ta ut kolvringen och sen säger du att den har skärt för den lär gå rätt så skitigt utan kolvring (om inte din pappa är väldigt mekkunnig och ser att kolvringen är borta)
ZX skrev:Den står nog på din pappa så han måste ju ändå vara med och skriva på papprerna... så ett byte kan du glömma
Du kan öppna upp den och ta ut kolvringen och sen säger du att den har skärt för den lär gå rätt så skitigt utan kolvring (om inte din pappa är väldigt mekkunnig och ser att kolvringen är borta)
Man måste inte vara mekkunnig för att se att en kolvring är borta Man borde dock veta vad en kolvring är och vad den har för syfte
samme1 skrev:Vill trimma men jag får inte för mamma och pappa :( , Det är en aerox rossi edition 2010 på 105 mil.
Ska beställa en trimcylinder , Stage 6 r/t 70cc och dra v-ringen men då undrar jag hur jag gör så att den skär så jag kan i smyg beställa en ny cylinder fast trimcylindern?
Kan man hälla ner något i cylindern? har hört att man kan hälla ner metallspån i tändstiftshålet så att den skär?
Tack på förhand / Samir :D
Om du inte får trimma hur ska du då kunna klicka hem en 70cc? Jävligt dumt att förstöra en org cylinder bara för att få köpa en ny, dra bort nån bränslekran under tiden och säg att den har skurit, och därför startar den itne. Sen behåll cylindern.
bensinskalle skrev:Tycker ärligt du ska ta och lyda dina föräldrar. De vet bäst.
När man tänker på det såhär i efterhand, hur många gånger man BORDE ha lyssnat på dem, så undrar man varför man inte gjorde det helt enkelt...
Men ska du nu nödvändigtvis köra sönder motorn är det nog enklast att helt enkelt köra slut på oljan och låta motorn skära ihop.
Då ryker garanterat kolv, och troligen cylinder om du kör ganska hårt. Har du ännu mer "tur" ryker lagrena i veven också.
+2xhur mycket som helst ! helt sant i efterhand borde man lyssnat på många grejor för dom är rätt smarta fast man tycker dom e dumma i huvudet bland ! ens föräldrar har oftast varit med om samma
Du får väl ta av cylindern, dra en ordentlig repa i kolven/cylindern. Krossa sedan kolvringarna och säg att kolvringarna gick sönder och sabbade kolven/cylindern.
Om nu dina föräldrar är okunniga så kan de nog inte se att reporna var gjorde av dig
omfg... hur korkad är man inte om man drar ur olje slangen? haha nä orkar inte ens... öppna kickkåpan och trixa lite med kickdrevet så den blir stum när man kickar.
vad du än gör, dra INTE i grus, pajja kolven, ring etc för då kan de bli så att du får plocka flisor och sten i vevhuset, inte värt det.
Testa annars att kanske sätta kolven bak och fram så ringarna fastnar i avgasporten eller nåt liknande. onödigt att pajja hela grejjer.
Dra annars i lera/häftmassa (förutsatt att du gör rent innan) av nått slag så den fastnar men går att dra ut utan större skador, Du sa att din pappa kollade i loppet, men att han isf inte märker kletet mellan kolven och cylinderväggen.
varför har man en känsla av att nån bara vill sabotera? kanske har fel?
Bensinskalle, jag älskar dig! no homo ^^
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"
hur man får en moppe att skära? kör utan olja i bensinen.
hur man får sina föräldrar att märka att man har trimmat? köp en av de kraftigate hypersetuperna och tro att du är cool för att din moppe drar 40liter/milen.
Jag får igentligen inte trimma, eller jag fick dreva lite, men kör nu med thrower, ostrypt cdi 14/53 drev, andra membran, o fint inställd, senare kommer 50 sport,
Dock har pappa märkt, gjorde han redan när bara röret satt på, blev inte sur flina bara o sa "ta de lungt" ^^
Mertz skrev:omfg... hur korkad är man inte om man drar ur olje slangen? haha nä orkar inte ens... öppna kickkåpan och trixa lite med kickdrevet så den blir stum när man kickar.
vad du än gör, dra INTE i grus, pajja kolven, ring etc för då kan de bli så att du får plocka flisor och sten i vevhuset, inte värt det.
Testa annars att kanske sätta kolven bak och fram så ringarna fastnar i avgasporten eller nåt liknande. onödigt att pajja hela grejjer.
Dra annars i lera/häftmassa (förutsatt att du gör rent innan) av nått slag så den fastnar men går att dra ut utan större skador, Du sa att din pappa kollade i loppet, men att han isf inte märker kletet mellan kolven och cylinderväggen.
varför har man en känsla av att nån bara vill sabotera? kanske har fel?
Bensinskalle, jag älskar dig! no homo ^^
Kanske dags att ändra din sign snart?
Ont: Ifall TS inte är fullständigt blåst så är detta en troll garanterat!
MrAndersson skrev:Jag får igentligen inte trimma, eller jag fick dreva lite, men kör nu med thrower, ostrypt cdi 14/53 drev, andra membran, o fint inställd, senare kommer 50 sport,
Dock har pappa märkt, gjorde han redan när bara röret satt på, blev inte sur flina bara o sa "ta de lungt" ^^
Jag fick köra utan v-ring blev köpt ett rör och på senare tid variator och koppling!
Ta av avgasröret och tryck in en kortare metallstav i avgasporten så den blockerar kolven. Sen är det bara att skruva dit röret igen och visa hur lite motorn startar.
Kostar en hundring men vafan! Då lär ju kolven inte gå runt direkt och du kan garanterat inte använda cylindern igen
EDIT: Dock är denna till för sten -- Metall men ändå! Ett mindre betongblock är det vi vill eftersträva! Härdar på ca en minut! Vet det för har själv jobbat med det Dock inte i någon cylinder utan då skulle jag fästa hammarband för takstolar på ett hus i stenväggar
Senast redigerad av Aprilia-Mx den 30 januari 2012, 20:21, redigerad totalt 2 gång.