Reggskylt eller inte?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

demmuus95 skrev:har alltid kört med skylt, dock inflyttad men :) å bara man tar det hyffsat lungt på samhället så bryr dom sig inte :) en del poliser brukar till och med hälsa när man möter dom :P så tar man det bara lungt och inte kör som en jäv*la idiot överallt så äre chill 8)
Ska hem o sätta på min efter skolan igen då :roll:
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hebbe »

anton96 skrev:
Hebbe skrev:Skaffa en falsk plåt, Polisen brukar inte stanna eller ens bry sig om mopeder med nummerplåt. Då vet som inte var du bor och dom kommer troligen inte stanna bry sig lika mycket om dig.
bra ide, men tänkt på att försöka ta något som någon annan moppe har i samma område! för dom brukar alltid kolla upp registreringsnumret i bilen, så om dom ser typ att den är numret är registrerat på något annat fordon än moppe så kommer dom troligtvis köra ikapp dig eller ta dig nästa gång dom ser dig!

Om vi säger att du bor i Stad A, åk till stad B ocn "låna" en registreingsskylt från valfri moped, Polisen har inte koll på om du kör en Yamaha eller Baoutian. Se bara till att moppen du tar/lånar/köper plåten ifrån är försäkrad och påstäld.
Skriv svar