anderrsss skrev:Haha kim bara du blåser david ÖÖÖÖÖÖÖÖ så kan du ha vilken jävla moppe du vill :p
Anders jag kommer ändå dra skiten ur dig med min jet force som går i 60 (inte inkörd) och din aerox som går i 50 (inkörd)
yamati är bara skit
då mste det vara nåt fel på den speed fighten xD hänger du med i axxet? och vad har den speedfighten för setup?Andreas34 skrev:men shit, jag kör en baotian ghost... bara lite lättare vikter och jag drar dom flesta som är på skolan, hänger på en speedfight 2 X-race med 6 grams-vikter och min gör ca:65-70 på raka och då är det bara lättare vikter..
tycker inte det är nåt o diskutera utan att bara vara glad för den moppe man har
då levererar de ca samma effekt, men efter som 4-taktaren har mycket bättre vrid åker de ifrån, klart att 2-takt levererar mer effekt när de tänder varje gång och 4-takt bara varannan....Beta_rr04 skrev:i cross tävlar 250 2-takt mot 450 4-takt. Vrf? jo, 2-takt leverarar med effekt med mindre cc!
Kina skitar har inget varvstopp de e df de går 70 typ på raka å nedför men uppför kan man lika gärna stänga av å leda denhyosungsf50 skrev:hur kan man överhuvudtaget jämföra jetforce mot kina moppe?
1 kina moppe har kanske då 5hk men dom 5hk halveras ju nästan eftersom det är en jäkla gräsklippar motor på dom alltså en 4-takts motor
2 jetforce har variator ring som lätt kan göra över 70km/h när man tagit bort den plus att jet force är 2-taktare det finns till och med direkt insprut på jetforce vilket gör det ännu bättre i bensin för brukningen och accet men fördrar ändå förgasare och att en kina moppe gör 70km/h orginal måste jag bara säga att antingen så ljuger han väldigt mycke eller så har den en väldigt stor glädje mätare
tror jag inte ett dug på att dom gör orginaljasko skrev:Kina skitar har inget varvstopp de e df de går 70 typ på raka å nedför men uppför kan man lika gärna stänga av å leda denhyosungsf50 skrev:hur kan man överhuvudtaget jämföra jetforce mot kina moppe?
1 kina moppe har kanske då 5hk men dom 5hk halveras ju nästan eftersom det är en jäkla gräsklippar motor på dom alltså en 4-takts motor
2 jetforce har variator ring som lätt kan göra över 70km/h när man tagit bort den plus att jet force är 2-taktare det finns till och med direkt insprut på jetforce vilket gör det ännu bättre i bensin för brukningen och accet men fördrar ändå förgasare och att en kina moppe gör 70km/h orginal måste jag bara säga att antingen så ljuger han väldigt mycke eller så har den en väldigt stor glädje mätare
chifen skrev:läs på dig pöjk, 4-takt med samma effekt drar en 2-taktare som blixten, varför? jo pga det mycket högre vridmomentet och breda registret. kolla bara på crossarna, 4-taktarna har lägre effekt men ligger i toppen likt förbannat, de kan ju dreva högre och behålla samma axx ungefär ändå pga de inte förlorar allt på låga varvhyosungsf50 skrev:hur kan man överhuvudtaget jämföra jetforce mot kina moppe?
vill du snacka om insprutning på 2-takt och soppaförbrukning så ligger du ju helt fel till om du jämnför med något som drar näst intill hälften så mycket soppa (4-taktaren).
men du har rätt i att några 70 org går de inte idå skulle han inte få sälja dem reggade och om de gör 70 är nog strypningen borta.