Kina moped rankning !

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
david918
Elmoped

Inlägg av david918 »

anderrsss skrev:Haha kim bara du blåser david ÖÖÖÖÖÖÖÖ så kan du ha vilken jävla moppe du vill :p

Anders jag kommer ändå dra skiten ur dig med min jet force som går i 60 (inte inkörd) och din aerox som går i 50 (inkörd)

yamati är bara skit
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

Andreas34 skrev:men shit, jag kör en baotian ghost... bara lite lättare vikter och jag drar dom flesta som är på skolan, hänger på en speedfight 2 X-race med 6 grams-vikter och min gör ca:65-70 på raka och då är det bara lättare vikter..
tycker inte det är nåt o diskutera utan att bara vara glad för den moppe man har
då mste det vara nåt fel på den speed fighten xD hänger du med i axxet? och vad har den speedfighten för setup? :P
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Beta_rr04 skrev:i cross tävlar 250 2-takt mot 450 4-takt. Vrf? jo, 2-takt leverarar med effekt med mindre cc!
då levererar de ca samma effekt, men efter som 4-taktaren har mycket bättre vrid åker de ifrån, klart att 2-takt levererar mer effekt när de tänder varje gång och 4-takt bara varannan....

det jag har sagt hela tiden är att med samma effekt åker 4-taktaren ifrån 2-takteren, även om 2-taktaren inte behöver lika mycket cc för att få den effekten. sätt turbo/kompressor på en 250 4-takt så ligger det nog rätt nära samma effekt.

2-taktaren har ju bara 2 takter, och tänder varje gång kolven går upp, 4-taktaren tänder bara varannan och får därmed inte lika hög effekt men mycket bredare register med effekt = jämnare gång och mer ork.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
kinamoppen
Elmoped

Inlägg av kinamoppen »

va e dom bästa trimmen till en hyosung rally ? har redan beställt en ostrypt cdi. funderar på att beställa sportluftfilter men gör det någon större skillnad eller e det bara bortslösade pengar? :?
mt5a_stunt
Kinaraket

Inlägg av mt5a_stunt »

bortslösade pengar kan göra 1 km/h kanse kanse 3 om man har tur å så drar den mer soppa å låter goare
Användarens profilbild
jockmokk
Svårstartad skrothög

Inlägg av jockmokk »

det blir skönare ljud..lite bättre ax kanske men toppfarten blir ingen stor skillnad..
jasko
Elmoped

Inlägg av jasko »

hyosungsf50 skrev:hur kan man överhuvudtaget jämföra jetforce mot kina moppe?
1 kina moppe har kanske då 5hk men dom 5hk halveras ju nästan eftersom det är en jäkla gräsklippar motor på dom alltså en 4-takts motor
2 jetforce har variator ring som lätt kan göra över 70km/h när man tagit bort den plus att jet force är 2-taktare det finns till och med direkt insprut på jetforce vilket gör det ännu bättre i bensin för brukningen och accet men fördrar ändå förgasare och att en kina moppe gör 70km/h orginal måste jag bara säga att antingen så ljuger han väldigt mycke eller så har den en väldigt stor glädje mätare
Kina skitar har inget varvstopp de e df de går 70 typ på raka å nedför men uppför kan man lika gärna stänga av å leda den
dracen__93
Svårstartad skrothög

Inlägg av dracen__93 »

jasko skrev:
1 kina moppe har kanske då 5hk men dom 5hk halveras ju nästan eftersom det är en jäkla gräsklippar motor på dom alltså en 4-takts motor
2 jetforce har variator ring som lätt kan göra över 70km/h när man tagit bort den plus att jet force är 2-taktare det finns till och med direkt insprut på jetforce vilket gör det ännu bättre i bensin för brukningen och accet men fördrar ändå förgasare och att en kina moppe gör 70km/h orginal måste jag bara säga att antingen så ljuger han väldigt mycke eller så har den en väldigt stor glädje mätare
Kina skitar har inget varvstopp de e df de går 70 typ på raka å nedför men uppför kan man lika gärna stänga av å leda den
tror jag inte ett dug på att dom gör orginal :wink:
jasko
Elmoped

Inlägg av jasko »

Men Förfan ligger allting i fart å vridmoment kolla på baotians kvalite åå kolla på en speedfights .. Vafan baotian håller inte en enda månad utan att nån mätare eller elstart går sönder ?? .. Kolla på utseendet för fan???
kinamoppen
Elmoped

Inlägg av kinamoppen »

okej. vad rekomenderas att göra mer med en hyosung rally efter att ha köpt ostrypt cdi? :D
Användarens profilbild
Dz2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dz2 »

kinamoppen skrev:okej. vad rekomenderas att göra mer med en hyosung rally efter att ha köpt ostrypt cdi? :D
Effektrör, 70cc? =D , luftplugg,variatorring finns ju massor :P
~OWR~ One Wheel riders ;)
R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
kinamoppen
Elmoped

Inlägg av kinamoppen »

tack för lite sköna tips :D någon som vet en bra sida på styling kåpor till hyosung rally? :wink:
Användarens profilbild
Dz2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dz2 »

kinamoppen skrev:tack för lite sköna tips :D någon som vet en bra sida på styling kåpor till hyosung rally? :wink:
Finns inga "Styling kåpor" vad jag vet, om du menar sånna som finns till t.ex Aerox så har jag inte sett några.
Dock kan du ju modda? :)
~OWR~ One Wheel riders ;)
R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
gabbelito
Elmoped

Inlägg av gabbelito »

Hur kan man ens vara så dum att jämföra en Baotian med en Peugeot? :?
skosnore
Elmoped

Inlägg av skosnore »

det handla inte om en baotian från början.
och det går få en baotian lite över 80 om man gör rätt

en 50cc 4t och en 50cc 2t är stor skillnad mellan så går det inte jämföra vrf skulle annars det va 144cc på 2t och 250 4t i mx2? :idea: :wink:
MiLawMikka
Elmoped

Inlägg av MiLawMikka »

Asså.. Lite fakta här, jag har ägt 3 st 4takts mopeder och 4 st 2takts..
Skillnaden är att. Från fabrik är 4 taktade mopdeder oftast mer strypta eller har mindre vridmoment än vad den ska ha.. 2 taktare däremot är "bättre" bara för att dom har mer hästkrafter, och för er som inte vet så har hästkrafter inte med hur bra axx en moppe har utan hhur hög hastighet den kan hålla.. axxet är vridmomentet så där vinner 4 taktare lätt.. men dom har antigen varvstopp eller klenare motor (: Hoppas att det svarar på det mesta Mvh // MiLawMikka
Användarens profilbild
Grim_reaper_SwE
Elmoped

Inlägg av Grim_reaper_SwE »

Tja! första inlägget på denhär sidan.. men skit i de nu! jag ska (förhoppningsvis) köpa en beggad skyteam motard.. vet inte om de e en viper eller vad de e.. men de e en 4taktare och jag undrar om jag kan få lite tips om hur jag skulle kunna trimma den utan att plocka isär motorn.. farsan har jobbat på verkstad sen han gick ut 9an.. man e 45 nu och började på kntor för.. 5? år sen.. han vill INTE att jag ska köra trim.. men eftersom moppen ska stå hos min mamma och köras där.. hon kan nästan iget om motorer så de e lungt :D men jag kar kollat runt på massa forum och där står de att de finne en plugg i avgasröret? och jag tror att de finns en i förgasaren som an kan borra upp.. nån som kan lite mer om skyteam mopparna som kan ge mig tips om hur man kan få upp den till... 65+? inte för mycke.. men jag vill bara få upp den lite inte så mycke.. så? nån som kan ge lite tips om hur man kan trimma den? jag tänker kanske köpa en.. glöm namnet nu men den som ändrar tändningen på tändstifet så den går bättre.. ?

// Girm
Användarens profilbild
yamaharidermana
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av yamaharidermana »

chifen skrev:
läs på dig pöjk, 4-takt med samma effekt drar en 2-taktare som blixten, varför? jo pga det mycket högre vridmomentet och breda registret. kolla bara på crossarna, 4-taktarna har lägre effekt men ligger i toppen likt förbannat, de kan ju dreva högre och behålla samma axx ungefär ändå pga de inte förlorar allt på låga varv ;)

vill du snacka om insprutning på 2-takt och soppaförbrukning så ligger du ju helt fel till om du jämnför med något som drar näst intill hälften så mycket soppa (4-taktaren).

men du har rätt i att några 70 org går de inte i ;) då skulle han inte få sälja dem reggade och om de gör 70 är nog strypningen borta.

Klart 4-takt är råstarkt men i moped så är dom inte lika starka de gör att den iriiterande 2takten klipper den samma med cross en 250cc cross 2takt drar 250cc 4takt oftast ju längre kubik man kmr ju bättre blir det med 4takt.
Audi Quattro RS4
Låst