Bra ljud till Datan

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
nightprowler
Svårstartad skrothög

Inlägg av nightprowler »

var på mediamarkt och kollade på z623 den lät riktigt Gött faktiskt även på nästan maxxad.

den kostar 1000kr på mediamark just nu skall man köpa eller vänta till mellan dags rean?
Borås sveriges regnigaste stad
Användarens profilbild
draclover
Svårstartad skrothög

Inlägg av draclover »

difaren skrev:Finns det inget vassare?

Vill ha ordentligt med bas och ljud.?
man kan göra som mig ! men det kostar betydligt mer men bas o ljud lär du får !! du införskaffar ett par 21" basar på 4000wrms och sen 2 toppar med diskant o mellan register och 12" på 600w stycket bas samt en låda med 2 12" på 1400wrms totalt och en diskant och ett slutsteg som delar ut 4000wrms för o driva allt med equalizer !! :) kan säga att min granne ca 200m bort känner i marken när jag spelar dubstep o höjer volymen :D
Användarens profilbild
ThePowerDerbi
Derbi Crew

Inlägg av ThePowerDerbi »

Funderar också på nya högtalare, vad tror ni om dom HÄR dom borde dunka på rätt bra eller? :wink:
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

PoWeRKinG skrev:bumpar och lånar instället för att göra en ny :)

letar högtalare till datorn. kör på logitech z530 eller vad dom heter.

bor i lägenhet så ej FÖR bra. vill ha klart ljud och vill även kunna skruva upp när päronen ej är hemma :)

lyssnar mest på dubstep med bas och sånt så vill ha lite förslag :)

EJ över 2500 men helst billigare :) kollat på logitech z906 som ska vara bra. kostar 2200 på komplett nu :)

är det några andra ni tycker skulle vara bättre?
Köp något Edifier system över 2k!
Användarens profilbild
HUBBA
Svårstartad skrothög

Inlägg av HUBBA »

Jag har dessa http://www.expert.se/webapp/wcs/stores/ ... _10559_102 och de funkar perfekt! :D
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

lånar tråden lite..

Ska köpa lite bättre ljudsystem, och jag e ute efter rätt go bass och jag har kollat på z623 men sen har vi 2st pioneer med 12tums bas och 2 andra högtalare, så vad ska jag satsa på, ska jag köpa z623 elr ska jag köpa en förstärkare till dom 2 högtalarna ? alla högtalare är hela :)

Bild

Och kan ni hjälpa mig hitta en förstärkare för ett rimligt pris, kvittar om den e ny elr beg :)

står såhär på baksidan..

Music Power (DIN) 220w
Puissance musicale (DIN) 220w
Impedance 8 ohm
Senast redigerad av xytoo den 19 december 2011, 16:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

förstärkare for sure.
bibapeolola
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

AxxxeL skrev:förstärkare for sure.
okej, vet du någon förstärkare för rimligt pris ?

står såhär på baksidan..

Music Power (DIN) 220w
Puissance musicale (DIN) 220w
Impedance 8 ohm
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Erik96 skrev:Om du skulle kunna tänka dig att lägga till några hundralappar så ska du definitivt köpa Logitech z-623! Jag har dessa och kan garantera dig att du inte får ett mer prisvärt system! Det är ett 2:1 system på 200 w. Det är också THX- certifierat. Jag brukar ha basen en på en kvarts effekt, och bordet skakar ändå. Låt inte storleken på basen lura dig! Det går att spela riktigt högt på dessa.

Högtalarna: http://www.dustinhome.se/logitech-z-623 ... rds__RTA__

En video som visar hur bra basen är: http://www.youtube.com/watch?v=p_RD5q80 ... re=related :P
Fick just hem domdära! bättre än vad jag förväntade mig :)

rekommenderas verkligen! speciellt för detdär priset!
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Inlägg av -ReM- »

Jag har ett exakt sånt system som i länken. Farsan köpte det på en loppis för en hundring.
Har aldrig hört ett ljudsystem till dator som spelar så bra. Basen är en 8" tror jag, riktigt fet. Sen är det 4st 2"-3" fronthögtalare och 2st mini diskanter. Sjukt bra ljud, kan spela högt som faen utan att ta skada då Altec Lansing är ett riktigt märke. kolla min bild och lägg märke till storleken på magneten. Det står bara "4ohm" på baksidan men jag skulle gissa att varje fronthögtalare ligget på 50W+. Sjuka talare.
Du kan dessutom ställa de 2 övre fronthögtalarna på nån hylla som skapar fett serroundljud.
Du kan dra bort det fula tyget som täcker högtalarna så har du kvar plastskydd men det ser 45 gånger snyggare ut. Det har jag gjort. Säg till om du vill se bild.
Och som grädde på moset, läs recensionerna och kolla betyget. 4,2 av 5.
Du skulle aldrig ångra dig, och du kan bjuda polarna på pizza för pengarna du sparar.

http://www.blocket.se/lund/Altec_Lansin ... ?ca=11&w=3
Bild
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Skriv svar