Som sagt, sorry för OT. Men kul att höra, det uppskattasvicke xX SMT skrev:sorry för OT men måsta bara säga att jag älskar din signatur!Jetforce_Dahlin skrev:Dem är oftast fula, de är oftast 4-taktare samt att det är dålig kvalité.
Ja om man tar hand om det så håller allt, men olyckor sker. Och man vill att det kanske ska överleva det med.
Minns att det fanns en tråd tidigare med en kille som hade kört sin baotian, sen gick ramen av på mitten och moppen föll i två delar. Med bildbevis!
Edit: Här är tråden iaf, dock går det inte att visa bilden av någon anledning, men man ser att det ska vara en bild därhttp://www.twostrokerider.se/forum/view ... 271#358271
HAHAHAAHA!
Exakt!DEA!! skrev:Ni som säger att det är skit, har ni någonsin ägt någon? Har ni ens testat någon?
Troligtvis är det ni som inte kan hantera en moped isåfall!
Aprilia-Mx skrev:En bra sak med Baotian är att du oftast inte behöver trimma den själv!![]()
Hade en polare som körde en sprillans ny Baotian Classic. Han körde på ett fartgupp och vipps gjorde den 70-75 på mätaren!
Skyliner34 skrev:För han är bögjoar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
problemet med kinamopeder beror ofta inte på hur man sköter dom, även om det har stor betydelse. Det är att vissa går sönder bara man sätter sig på de, klart som fan de får dåligt rykte då. Visst är vissa hållbara men man vet ju aldrig om den går i 2 delar om man åker på ett farthinder eller att den bara lägger av.D3nnis skrev:Jag tycker inte de är nå fel på kina. Jag hade en kina cross 250 och lekte på barnan med ibland gick hur bra som helst. Sen är de ju hur man sköter om mopeden oxå. Om man byter olija osv och tar hand om den så är den en grym moppe.
du kan ändå inte påstå att alla baotians håller samma kvalité som yamaha eller Rieju.D3nnis skrev:jomen på vilket sätt menar du då? Tex de fins ingen direkt bild eller video när en kina puff går av eler pajjar. Men då kan man ju lika gärna börja klaga på Derbi med för de fins en kille på¨youtube som körde bakan sen när han satte ner hojen så knäcktes ramen eller gaffeln eller hur de var.
jo jag har sett den bilden. den gick verkligen av på mitten.bilden kan ha tagits bort av användaren eller när picbox cpa.D3nnis skrev:jomen på vilket sätt menar du då? Tex de fins ingen direkt bild eller video när en kina puff går av eler pajjar. Men då kan man ju lika gärna börja klaga på Derbi med för de fins en kille på¨youtube som körde bakan sen när han satte ner hojen så knäcktes ramen eller gaffeln eller hur de var.
jaaayamaha2pwn skrev:jo jag har sett den bilden. den gick verkligen av på mitten.bilden kan ha tagits bort av användaren eller när picbox cpa.D3nnis skrev:jomen på vilket sätt menar du då? Tex de fins ingen direkt bild eller video när en kina puff går av eler pajjar. Men då kan man ju lika gärna börja klaga på Derbi med för de fins en kille på¨youtube som körde bakan sen när han satte ner hojen så knäcktes ramen eller gaffeln eller hur de var.
Danne: din roxx, var de den hu hade ute ståendes i snön?
visst han kanske hade tur o fick ett praktexemplar men de varierar för mkt i kvalisorten på dem för att jag skulle våga köpa
Jo de kan jag. Om man kör moppen som en moppe ska köras och sköter den som man ska så är det ju ingen skilnad. Sen att Rieju och yamaha är märkes hojjar därför tycker alla om dom. Jag tror nog boatian har sålt mer mopeder år 2011 än vad Rieju gjorde.Zer0x skrev:du kan ändå inte påstå att alla baotians håller samma kvalité som yamaha eller Rieju.D3nnis skrev:jomen på vilket sätt menar du då? Tex de fins ingen direkt bild eller video när en kina puff går av eler pajjar. Men då kan man ju lika gärna börja klaga på Derbi med för de fins en kille på¨youtube som körde bakan sen när han satte ner hojen så knäcktes ramen eller gaffeln eller hur de var.
precis och om man ska ut och köra i skogen så är de klart grejjerna inte håller. De enda jg fick byta på min gamla fiddy som jag körde på landet med var gasvaijjer och då körde jag jävligt hårt med den. Så sakerna håller men om man börjar sparka och skit så är de klart de går sönder. Om man skulle köra ett hopp med en aerox och en boaatian så är de ju klart båda skulle pajja men om man håller sig till dom ställerna som mopeden är gjord för att gå på så är de ingen större skilnad på hållbarheten. Knäckte min dämpare själv på min aerox när jag rullade i 10 kmh över ett mini dike som var mer en liten skål än ett dike.yamaha2pwn skrev:meeeeeeeeeeeeen du som ungdom spekar aldrig med mopeden då eller?
visst sålde de fler, men de är för att du kan köpa 3 st baotian på 1 yamaha
sen att man tkr om märkes hojjar mer är för att DE HÅLLER BÄTTRE!(under samma förutsättningar)
moped är ett transport fordon för ungdomar, om min jag ska transportera mig från punkt a till punkt b och den vägen råkar vara en grusväg som är precis full av hål, då ska ju den klara de.
+1Senda_Stoffe skrev:precis som din keeway...Victorh skrev:dom är fula mycket mek och sen 4t och skrammlar...
TuZx skrev:aa tills man kör med detdavid96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
dock håller kia till skillnad mot baotian.PoWeRKinG skrev:min kusin fick boatian 4-t när han fyllde 15. helt ny från butik.
efter ca 2 veckors normalt körande så låste sig gasvajjern helt random. åkte upp på en kulle typ och koppade ca 1 meter. båda dämparna gick sönder fram+bak samt att det blev punktering.
hoppat på samma ställen med derbin fast kanske 3 meter. inga problem..
som sagt. kvalite är inte det boatian står för
samma sak som en kia och en lamborghini,
gamla kärringar som ej kan köra kör i en sketen nyare kia,
folk som faktiskt åker för att det är kul och vil ha något som är roligt och fungerar köper en lamborghini
Men en scooter mope är inte gjort för att åka på kullar och hoppa med. Dom är gjorda för asfaltPoWeRKinG skrev:min kusin fick boatian 4-t när han fyllde 15. helt ny från butik.
efter ca 2 veckors normalt körande så låste sig gasvajjern helt random. åkte upp på en kulle typ och koppade ca 1 meter. båda dämparna gick sönder fram+bak samt att det blev punktering.
hoppat på samma ställen med derbin fast kanske 3 meter. inga problem..
som sagt. kvalite är inte det boatian står för
samma sak som en kia och en lamborghini,
gamla kärringar som ej kan köra kör i en sketen nyare kia,
folk som faktiskt åker för att det är kul och vil ha något som är roligt och fungerar köper en lamborghini
Den killen som körde pron är en idiot. Kan avslöja för dig, och för alla andra, att om man dumpar ner en hoj utan känsla så håller inte ens en ktm motard. Packboxarna flyger, kronorna eller gaffeln viker sig eller styrhuvudet knäcks.D3nnis skrev:jomen på vilket sätt menar du då? Tex de fins ingen direkt bild eller video när en kina puff går av eler pajjar. Men då kan man ju lika gärna börja klaga på Derbi med för de fins en kille på¨youtube som körde bakan sen när han satte ner hojen så knäcktes ramen eller gaffeln eller hur de var.