KTM Freeride E

Publicera dina bilder, filmer eller annan stuntmedia!
Användarens profilbild
anthmyr
Yamaha Racing Team

Inlägg av anthmyr »

Albin414 skrev:
ValoPallo skrev:"Blää el är för kvinnor riktiga män luktar bensin"

Visst, men jag är lite intresserad av vad ni gör när bensinen tar slut, vilket den håller på att göra
300V TRACTION BATTERY
Long-distance runner: The compact and easily replaceable battery provides 2.1 kWh of energy for more than 30 minutes' riding pleasure. So that you can also ride while a second battery is being charged!

Så skriver dom på KTM's hemsida.
bara jag som tycker att KTM ligger snäppet före i allt? smarta som fan är dom, deras tekniker ´lär ju tjäna en del.. :shock:
Yamaha Aerox/Neos/Slider / Beta RR 8)

Nerox- http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33282

Utseende är inte allt , men hur ofta runkar du till någons personlighet?
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

Hahah jag tycker den var cool men jag gillar fan inte el fordon.
Alla som kör moppe bil eller liknande vill väll ha lite ljud och inte nå irriterande eldrivet ljud. De ska var 2 takt.
Lite off topic men hur trimmar man en el moppe?
kan man byta cylinder osv som en vanlig bensinare? :P
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig

PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Tycker det är ballt med el-crossar, däremot om 2-4 takt hade försvunnit helt sen så hade man ju saknat lukten och ljudet :)
Användarens profilbild
Motofinne
Elmoped

Inlägg av Motofinne »

Det kommer alldrig att bli en hit med el crossar. Inte av Zero One:s variant och inte av KTMs heller.
1. Helt för dyra
2. väldigt mycket efter riktiga crossar, både i enduro spåret och på banan. Om ni känner till Juha Salminen(googla upp), så han har prövat en Zero one och efter det vad han sade så kmr det nog alldrig bli till något.
3. Vem vill ha en tyst cross elr enduro hojj? Altså nu frågar jag dom som faktist kör mx elr enduro? Det finn inget bättre ljud än en cross som kommer upp till varvspärren!
Aprilia RS 125 -08
Yamaha Aerox -01
Honda Monkey -92
Kawasaki kxf 250 -10
Användarens profilbild
Motofinne
Elmoped

Inlägg av Motofinne »

D3nnis skrev:Hahah jag tycker den var cool men jag gillar fan inte el fordon.
Alla som kör moppe bil eller liknande vill väll ha lite ljud och inte nå irriterande eldrivet ljud. De ska var 2 takt.
förlåt för dubbelpost men jag måste kommentera dethär!

Tänk efter, vad tror du att en el hojj använder för att få bakhulet att rulla? Ett batteri såklart, sen får du ju själv lista ut om det går att byta en cylinder.
Aprilia RS 125 -08
Yamaha Aerox -01
Honda Monkey -92
Kawasaki kxf 250 -10
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Motofinne skrev:Det kommer alldrig att bli en hit med el crossar. Inte av Zero One:s variant och inte av KTMs heller.
1. Helt för dyra
2. väldigt mycket efter riktiga crossar, både i enduro spåret och på banan. Om ni känner till Juha Salminen(googla upp), så han har prövat en Zero one och efter det vad han sade så kmr det nog alldrig bli till något.
3. Vem vill ha en tyst cross elr enduro hojj? Altså nu frågar jag dom som faktist kör mx elr enduro? Det finn inget bättre ljud än en cross som kommer upp till varvspärren!
Fast om du kollar så använder dom den inte bara som en cross, slår vad om att du ALDRIG skulle kunna göra det med en cross. Jag är ingenstatsfjolla som någon sa, bor så mycket på landet som möjligt. Och om sådär 20 år så kommer denna vara betydligt bättre.

Hur såg datorn ut för 20år sen lixom? Tänk lite, var inte bara dom där 2t kåta 15 åringarna, fundera lite hur det har sett ut en gång i tiden och hur det blev sen...

Sen såg jag att roxxen96 nämnde att man skulle cruisea med en sånna här 0.o Kolla på filmen en ggn till så fattar du nog varför dom har kommit ut med den.

FÖR ATT NI SKA KUNNA LÄSA: GREJEN MED DENNA HOJ ÄR ATT KUNNA ANVÄNDA DEN SOM BÅDE CYKEL OCH EN CROSS. OCH DEN KOMMER ATT BLI MYCKET MER EFFEKTIVARE OCH BILLIGARE OM NÅGRA ÅR.
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

vad skulle du göra med en cylinder på en EL moped? :roll:
Användarens profilbild
Motofinne
Elmoped

Inlägg av Motofinne »

DiNozzan skrev:

FÖR ATT NI SKA KUNNA LÄSA: GREJEN MED DENNA HOJ ÄR ATT KUNNA ANVÄNDA DEN SOM BÅDE CYKEL OCH EN CROSS. OCH DEN KOMMER ATT BLI MYCKET MER EFFEKTIVARE OCH BILLIGARE OM NÅGRA ÅR.
Zero one har haft sin till salu redan i flera år. Jag ska kolla när den första lanserades, ett ögonblick. 2009 var det, och hur många har köpt dom? själv har jag faktist prövat en, helt kul sak men jaa...

själv håller jag mej till det att det alldrig elr inom flera, flera år kommer att bli en hit. Klart dom kommer att finnas mer och mer men..

Edit: Olja kmr att ta slut nångång och då behövs ju el drivna fordon, men somsagt elbilen är inte heller något "jätte stort" ennu men det kmr att bli om flera år.
Aprilia RS 125 -08
Yamaha Aerox -01
Honda Monkey -92
Kawasaki kxf 250 -10
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Motofinne skrev:
DiNozzan skrev:

Zero one har haft sin till salu redan i flera år. Jag ska kolla när den första lanserades, ett ögonblick. 2009 var det, och hur många har köpt dom? själv har jag faktist prövat en, helt kul sak men jaa...

själv håller jag mej till det att det alldrig elr inom flera, flera år kommer att bli en hit. Klart dom kommer att finnas mer och mer men..

Edit: Olja kmr att ta slut nångång och då behövs ju el drivna fordon, men somsagt elbilen är inte heller något "jätte stort" ennu men det kmr att bli om flera år.
Aldrig hört talas om zero one, och när jag googlar kommer inget elfordon upp?
Användarens profilbild
Motofinne
Elmoped

Inlägg av Motofinne »

DiNozzan skrev:
Motofinne skrev:
DiNozzan skrev:

Aldrig hört talas om zero one, och när jag googlar kommer inget elfordon upp?

http://www.youtube.com/results?search_q ... l2.4.1l7l0

Dom var dom första med el crossar!
Aprilia RS 125 -08
Yamaha Aerox -01
Honda Monkey -92
Kawasaki kxf 250 -10
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

vicke xX SMT skrev:

haha tog de som ett exempel bara.
Man kan väll inte byta vikter och så i den eller hur gör man för att trimma en el mope? xD
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig

PK jo alla retar dig för din hajper
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

D3nnis skrev:
vicke xX SMT skrev:

haha tog de som ett exempel bara.
Man kan väll inte byta vikter och så i den eller hur gör man för att trimma en el mope? xD
är inte så bra på el och sånt.. blandar bara ihop alla termer och sånt skit, du får nog fråga HasSse666.. men jag har för mig att man kan ändra strömstyrkan etc.
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

visst är de fränt med el cros, även om jag tycker de ska vara rediga motorer :P

men grejen är att tekninken för att el fordon ska fungera bra finns redan idag, de som fattas är ett vettigt batteri.

själv tror jag att när man hittar ett substitut för platinat i bränsle celler så kommer de bli de bästa att ha ist för en motor ;)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Om jag fick råd eller fick en såndära grej så hade ja absolut inte tackat NEJ utan jag hade lätt tagit den.. fatta vad grymt att glida runt med dendära på stan eller liknande.

EL ÄR FRAMTIDENS FORDON
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

[quote="Motofinne"]Det kommer alldrig att bli en hit med el crossar. Inte av Zero One:s variant och inte av KTMs heller.
1. Helt för dyra

Jag har kört cross nu i 5år och det finns fan inget roligare, när man kör själv skulle man ju alldrig orka med om det inte lät något?
Farsan har köört 2-takt nu i 32år och han är lika nöjd med 2-takt fortfarande.
Även fast Ktm släpper frächa hojjar tror jag inte att det kommer bli någon hitt, och det finns väldigt många annledningar som du skrev ovan t.ex
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Haha skönt ljud :D Som en raidostyrd bil :)

Att el är framtidens drivmedel är nog inte klart än, att framställa batterierna är sjukt miljövidrigt och vi måste komma längre i utvecklingen så dom räcker mer än typ 20 sekunder innan man måste ladda i flera timmar igen :)
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Motofinne
Elmoped

Inlägg av Motofinne »

Japp + att ett nytt batteri till dendär zero crossen kostar över 2000€ altså typ 22 000 svenska kronor :P
Aprilia RS 125 -08
Yamaha Aerox -01
Honda Monkey -92
Kawasaki kxf 250 -10
riejumikäl
Farsans gamla zündapp

Inlägg av riejumikäl »

Motofinne skrev:
DiNozzan skrev:

Men å andra sidan var det inte alla som köpte T-forden när den lanserades, det gick bra med häst och vagn. Så länge fossila bränslen finns tillgängligt till humana priser så kommer den nog inte sälja, men vänta bara till bensinpriserna blir skyhöga :) Men vad vet man, de kanske kommer på något annat sätt att driva hojjar :)

OnT: Tycker den är helball, hade inte haft något emot att ha en. Den går ju som en skollad bäver!
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Motofinne skrev:Japp + att ett nytt batteri till dendär zero crossen kostar över 2000€ altså typ 22 000 svenska kronor :P

FAST jag tror att det är en maffig garanti på en såndära så att betala demdära 22tusen svenska kronorna själv tror jag inte man kommer behöva i dagens samhälle.
Användarens profilbild
Motofinne
Elmoped

Inlägg av Motofinne »

riejumikäl skrev: Men å andra sidan var det inte alla som köpte T-forden när den lanserades, det gick bra med häst och vagn. Så länge fossila bränslen finns tillgängligt till humana priser så kommer den nog inte sälja, men vänta bara till bensinpriserna blir skyhöga :) Men vad vet man, de kanske kommer på något annat sätt att driva hojjar :)
Skillnaden mellan övergång från häst/vagn till bil är en annan sak än övergång från bensin/disel drivna motorer till el :D Men precis som du säger, fossila bränslen kmr att ta slut nångång, men vi pratar om väldigt många år :P
Aprilia RS 125 -08
Yamaha Aerox -01
Honda Monkey -92
Kawasaki kxf 250 -10
Skriv svar