slider varvar men axxar inte?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

jorreone skrev:
lamer skrev:Du har för tunga vikter, den varvar lite grann men man orkar hålla emot. Ca 5gr gör susen.
Jag har fått känslan av att många inte ens förstår varför man sätter i lättare vikter? För att det är roligt? Eller för att man vill få motorn att varva inom sitt effektområde, där den då kan ge mest kraft?

Skippa allt vad kopplingsfjädrar, tryckfjädrar, boost bottles och öppet luftfilter heter på en i övrigt original moppe. Lägg energin på avgasrör och vikter. Öka lite i munstyck storlek. Hittar du rätt, så gör moppen ca 70 på rakan och i nerförslut ca 80. Gäller de flesta cvt moppar.
har redan beställt så finns inte så mkt att göra :P men hårdare kollingsfjäder kommer väll att ge bättre axx?
jup
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
jorreone
Elmoped

Inlägg av jorreone »

F*******N!!!!! fick hem paketet, skit glad :D sen nu när jag ska montera vikterna så är dom ju för små!! det konstiga var också att vikterna 4-5g var för små medans 5.5 var nästan för stora, WTF?!

nån som vet den riktiga storleken eller?

går det att skicka tillbaks grejjer till TS?
Senast redigerad av jorreone den 25 oktober 2011, 13:58, redigerad totalt 1 gånger.
jorreone
Elmoped

Inlägg av jorreone »

kanske kom på hur det är. det sitter som en plast "ram" eller vad man ska säga runt 5.5g, det e kanske den man kan ta bort och sätta på de andra för de har ingen sån dom e bara i mettal, alltså inge plast ram runt :) fick dock inte bort den men kan kanske ska ha nått verktyg :)
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

jorreone skrev:kanske kom på hur det är. det sitter som en plast "ram" eller vad man ska säga runt 5.5g, det e kanske den man kan ta bort och sätta på de andra för de har ingen sån dom e bara i mettal, alltså inge plast ram runt :) fick dock inte bort den men kan kanske ska ha nått verktyg :)
Aa det brukar bara hänga med ett set med plastskal som ska sitta runt om , så du får flytta över , vilka vikter beställde du? :)
[spoiler]Bild[/spoiler]
jorreone
Elmoped

Inlägg av jorreone »

bra då är det nog det men problem är att jag inte får bort skalet.. :(

här är vikterna http://twostroke.se/product.asp?product ... trib1=1223

EDIT: fixat nu, mina egna fina tänder fick rycka in :P
Skriv svar