Dyrt?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

HUBBA skrev:
Tuta skrev:
HUBBA skrev: Yep, den funkade jätte bra, men jag har inte komp, så det går inte att kicka :)

Det är Scooterpunkten/Cykelbollen i Helsingborg :twisted:
Men om du inte har komp.. Då borde den väll inte funka jättebra? Borde väll inte starta över huvud taget. :P Men skruva av variatorkåpan och kolla ifall det är nått som ser fel ut med kicken?
Hmm. När jag kom hem efter skolan med moppen skulle jag kolla till mina vikter. Jag hann inte ens kolla vikterna eftersom jag inte hade tid, så jag skruvade på kåpan igen och efter det vill den inte starta.
Det är vevaxeln som är sönder :)
ta på dig 15 min och gör samma sak som jag gjorde... Rengör variatorn och kickens drev och fjäder... Min kick funkade inte men efter detta började den funkka! :D
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Roxxen96 skrev:
potog skrev:Roxxen läser du nånsin diskutionen:P

Jo ;) Han tyckte att det va dyrt med 6k, då menade jag, istället för att dom ska fixa det för 6k eller mindre så är det billigare att köpa en ny ;O
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

haha.. jag bor i helsingborg och scooter punkten är sämsta skiten du kan gå till :)
Bild
Användarens profilbild
HUBBA
Svårstartad skrothög

Inlägg av HUBBA »

Mura skrev:haha.. jag bor i helsingborg och scooter punkten är sämsta skiten du kan gå till :)
Vart ska jag lämna in min Aerox då? :)
Min kompis säger att jag ska lämna in den i Påarp :wink:
Användarens profilbild
LiuZen
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LiuZen »

Har du ingen vän som kan hjälpa dig klyva den?
Användarens profilbild
HUBBA
Svårstartad skrothög

Inlägg av HUBBA »

LiuZen skrev:Har du ingen vän som kan hjälpa dig klyva den?
Nej, men jag ska fråga min granne om han kan fixa det, annars får jag lämna in skiten :P
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

HUBBA skrev:
Nej, men jag ska fråga min granne om han kan fixa det, annars får jag lämna in skiten :P

hur fans svårt är det att ens försöka göra som jag sa? om problemet kom efter att du hade bort v-kåpan så måste du ju testa rengöra kickdrevet!
Användarens profilbild
HUBBA
Svårstartad skrothög

Inlägg av HUBBA »

Victorh skrev:
HUBBA skrev:

hur fans svårt är det att ens försöka göra som jag sa? om problemet kom efter att du hade bort v-kåpan så måste du ju testa rengöra kickdrevet!
Jag ska testa det! :D
Men det är ju vevaxeln som är sönder, så jag tror inte det hjälper :)
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd

Inlägg av Punkarn »

Men låt aldrig en firma göra det åt dig <.<

Köp själv och fixa.
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Roxxen96 skrev:
Roxxen96 skrev:
potog skrev:Roxxen läser du nånsin diskutionen:P

Jo ;) Han tyckte att det va dyrt med 6k, då menade jag, istället för att dom ska fixa det för 6k eller mindre så är det billigare att köpa en ny ;O
Bara det att du kom helt random och rekommenderade en 50 sport cylinder till han om du kollar ditt inlägg....
HUBBA skrev:
Victorh skrev:
HUBBA skrev: Nej, men jag ska fråga min granne om han kan fixa det, annars får jag lämna in skiten :P

Okej nu ljuger du ju, du säger ju att den funkar, bara att den inte går att kicka igång. funkar den så är veven INTE trasig. Hur får du förresten igång den som du sa att du kunde?
Hur vet du förresten att veven är trasig?
Svara på detta så ska det nog klarna lite för ett par personer. :)

Jag kanske låter lite grinig nu men det är jag inte, menar inget illa mot ngn heller, bara så ni vet ;)
Användarens profilbild
HUBBA
Svårstartad skrothög

Inlägg av HUBBA »

CaToXXo skrev:
Roxxen96 skrev:
Roxxen96 skrev:
Bara det att du kom helt random och rekommenderade en 50 sport cylinder till han om du kollar ditt inlägg....
HUBBA skrev:
Victorh skrev:
Okej nu ljuger du ju, du säger ju att den funkar, bara att den inte går att kicka igång. funkar den så är veven INTE trasig. Hur får du förresten igång den som du sa att du kunde?
Hur vet du förresten att veven är trasig?
Svara på detta så ska det nog klarna lite för ett par personer. :)

Jag kanske låter lite grinig nu men det är jag inte, menar inget illa mot ngn heller, bara så ni vet ;)
Jag hade kört till skolan samma dag och det var inget fel på motorn, sen när jag kom hem tog jag av variatorkåpan, men när jag skulle sätta på den igen kunde jag inte kicka. Jag försökte fixa det, men det gick inte, så jag lämnade in det på en verkstad, killen förklarade för mig att vevaxeln inte hade 'splines' kvar, och att den skulle bytas. Så efter jag tog av variatorkåpan efter skolan har jag inte kunnat starta moppen.

Han sa även att reservdelar kostar 7-800 kronor, så hur fan kan det kosta 5-6000 kronor att fixa?
:)
Senast redigerad av HUBBA den 20 december 2011, 13:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

var i helsingborg bor du?
Bild
Användarens profilbild
HUBBA
Svårstartad skrothög

Inlägg av HUBBA »

Mura skrev:var i helsingborg bor du?
Du har PM :D