okejj tack för din åsiktyamaha2pwn skrev:röstar nej för att den ser ut som ungf vilken Senda som helst?
onödigt att förlänga svingen om du inte använder den till dragrace endast. de försämrar väghållningen rätt mkt.

Polaren körde dt50mx med Senda sving på, den var så kass att köra att han fick skrota den och köra på motorn på en mt5a istället med originalfälgar!ludwigdanielsson skrev:okejj tack för din åsiktyamaha2pwn skrev:röstar nej för att den ser ut som ungf vilken Senda som helst?
onödigt att förlänga svingen om du inte använder den till dragrace endast. de försämrar väghållningen rätt mkt.men tror att den kommer sticka ut lite mer om jag förlänger svingen :DD
okejj men är lugnt för köper en ny sving och gör om i så fall så man har kvar den gamla om man inte blir nöjdBAAAOOOUUTIAN! skrev:Polaren körde dt50mx med Senda sving på, den var så kass att köra att han fick skrota den och köra på motorn på en mt5a istället med originalfälgar!ludwigdanielsson skrev:okejj tack för din åsiktyamaha2pwn skrev:röstar nej för att den ser ut som ungf vilken Senda som helst?
onödigt att förlänga svingen om du inte använder den till dragrace endast. de försämrar väghållningen rätt mkt.men tror att den kommer sticka ut lite mer om jag förlänger svingen :DD
han har kvar sin om du är sugen, säljer han säkert billigt, kan fråga om han vill skicka?ludwigdanielsson skrev:okejj men är lugnt för köper en ny sving och gör om i så fall så man har kvar den gamla om man inte blir nöjdBAAAOOOUUTIAN! skrev:Polaren körde dt50mx med Senda sving på, den var så kass att köra att han fick skrota den och köra på motorn på en mt5a istället med originalfälgar!ludwigdanielsson skrev: okejj tack för din åsiktmen tror att den kommer sticka ut lite mer om jag förlänger svingen :DD
Bra bra:Dludwigdanielsson skrev:okejj kan fixa en så snart som möjligt :DZtraand skrev:Jag vill se film på den!
Man kan inte säga annat än tack !Aprilia-Mx skrev:Den är helt sinnesjukt snygg men jag måste bara fråga...
Varför får jag en känsla av att den dra rejält med bensin?
Och ska den verkligen varva sådär mkt på tomgång?
tror alla har gnällt på de där, fast han har skirvit på en annan sida att hans kamera fick fnattMrAndersson skrev:den låter ju helt åt helvete dåligt inställd! tomgången måste ju ligga på runt 6k?
Får ursäkta men som sagt mitt kamera ljud är inte som det ksa men kommer en ny film inom kort !Z-K skrev:tror alla har gnällt på de där, fast han har skirvit på en annan sida att hans kamera fick fnattMrAndersson skrev:den låter ju helt åt helvete dåligt inställd! tomgången måste ju ligga på runt 6k?
ludwigdanielsson skrev:
Hej!
Tänkte starta ett projekt på min Derbi Senda!(:
Setupern när jag köpte moppen var:
14/53 drevning
Airsal - Cylinderkit (Sport) 73cc
Doppler - Membran (S3R) Racing
Doppler - Vevparti (Competition) 18000 rpm
Metrakit ostrypt cdibox
Barikit - Racingförgasare (Keihin) PWK (26mm)
Barikit - insug PWK (UPPBORRAT)
Doppler-Membran
Mallossi Racing Kopplingsfjädrar
Nya setupen!
15/53 drevning
Polini - Cylinderkit (Evolution) 80cc
Polini - Avgassystem (ForRace 2)
Barikit - Racingförgasare (Keihin) PWK (26mm)
Barikit - Nållager (Racing)
Stage6 - Luftfilter (star) 48 mm blå
Doppler - Membran (S3R) Racing
Malossi-insug (shortneck)
Doppler - Vevparti (Competition) 18000 rpm
Metrakit ostrypt cdibox
Har inriktat mig mest på moppens motor till att börja med men kommer även mkt på utseendet senare!
Moppeden finns fortfarande till salu!
Update 2011-11-01
Tjena var ett tag sen jag uppdaterade mitt projekt, men jag är nöjd med moppeden så som den är nu och den går perfekt.
Fast vill göra något med den över vintern då jag har ångrat mig och inte vill sälja den. Jag funderar på att förlänga svingen med 13 cm vad tror ni om det?
Kom med förslag vad jag mer kan göra än att förlänga svingen och om jag ska förlänga den?
Update 2011-02-05
Tänkte lägga upp en härlig skoter bild på mig nu när moppen står och fryser i garaget så får man ju gasa ur sig på andra sätt!
Update 2012-03-10
Har hänt lite på moppen nu har satt dit en ny ljuddämpare då den gamla inte va speciellt fräsch så har kastat på en gianelli ljuddämpare som passade riktigt bra faktiskt, sen har jag satt på lite dekaler i brist på annat att göra, låter bilden tala för sig själv kommentera gärna om jag skulle kunna gör nåt mer på moppen!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FlcKXiaN ... plpp_video[/youtube]¨
Update 2012-03-12
Tjena som jag har lovat några i kommentarerna här nedanför så kommer nu en video då jag kör moppen,
gå gärna in och prenumerera och kolla på filmen på youtube, tack på förhand!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tTzRqpgG ... e=youtu.be[/youtube]
Updtade 2012-05-11
Tjena ni har väll inte glömmt bort filmen, tycker ni att jag ska spela in nån ny film med bättre ljud ?
Bjuder på en bild ifrån idag
Tjena kanske är för sent men har han kvar svingen ?k-skåpet skrev:han har kvar sin om du är sugen, säljer han säkert billigt, kan fråga om han vill skicka?ludwigdanielsson skrev:okejj men är lugnt för köper en ny sving och gör om i så fall så man har kvar den gamla om man inte blir nöjdBAAAOOOUUTIAN! skrev:Polaren körde dt50mx med Senda sving på, den var så kass att köra att han fick skrota den och köra på motorn på en mt5a istället med originalfälgar!
tacktack !Gröngöling skrev:Av de Sendor jag har sett är den definitivt i topp 10!
Mycket snyggare än t.ex denna: http://www.maximototuning.es/motostunin ... nda-mantis