70cc sport, vad ska man tänka på?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp

Inlägg av kevinspeedfight »

ni som skriver i tråden tänk på att han kanske har en annan moppe än vad ni har tex. för 4g vikter brukar man ha i aerox ja men i min tex (speedfight 2) ska man ha runt 7,5g. så det bästa är att söka runt på vad dom brukar ha i stalker så det inte blir fel. och vev behöver man inte byta till en sport 70cc som sagt.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

GHFear skrev:Polini sport med 19mm och Pro Replica går i ungefär 90 Km/h. :)
GHFear skrev:Till Polini Sport så behöver du INTE nytt vevparti :) Men en Ny förgasare, Hälst 17,5 eller 19mm och Ett ZX eller Stage6 Pro Replica rör.
GHFear skrev:Tänk på att du måste ha 4g vikter också =]
C-C-C-C-C-COMBOBREAKER!
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

PoWeRKinG skrev:
GHFear skrev:Polini sport med 19mm och Pro Replica går i ungefär 90 Km/h. :)
GHFear skrev:Till Polini Sport så behöver du INTE nytt vevparti :) Men en Ny förgasare, Hälst 17,5 eller 19mm och Ett ZX eller Stage6 Pro Replica rör.
GHFear skrev:Tänk på att du måste ha 4g vikter också =]
C-C-C-C-C-COMBOBREAKER!
rolig pöjk! not :roll: :lol:
Mura Got Blunt?
Stuntflower
Elmoped

Inlägg av Stuntflower »

[quote="GHFear"]Ja asså men menar bara att det e dumt o lägga såpass mycket mer pengar på någon som inte gör så mycket mer effekt.. :/ Jag hade juh aldrig gjort det.[/quote]

Jag hade gjort det, för Pro röret är så sjukt mycket bättre.. Du kan ändå få den att varva mer än Max prestandan för cylindern för att få ut mer effekt ur röret!
Hejsan.. ta mig om du vill!
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

tycker nästan att GHfear borde få en varning för sina trippelposter :roll:
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Pro röret är så sjukt mycket bättre.. Du kan ändå få den att varva mer än Max prestandan för cylindern för att få ut mer effekt ur röret![/quote]

jag hade röret tll min 70cc mhr replica. alltså lite kraftigare cylinder.

det är rätt bra ljudskillnad på rören och pro replica funkar utmärkt då säkert 50%kör med det när dom har sport 70cc :)
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

PoWeRKinG skrev:Pro röret är så sjukt mycket bättre.. Du kan ändå få den att varva mer än Max prestandan för cylindern för att få ut mer effekt ur röret!

det är rätt bra ljudskillnad på rören och pro replica funkar utmärkt då säkert 50%kör med det när dom har sport 70cc :)[/quote]

Pro Replica sög hästdase, prövade 2 olika förgasare, 1 filter, avstrypt luftburk, 2 variatorer och grejs, men det lirade aldrig bra med 70cc Sport, så snacka inte skit
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp

Inlägg av kevinspeedfight »

2stroke skrev:
PoWeRKinG skrev:Pro röret är så sjukt mycket bättre.. Du kan ändå få den att varva mer än Max prestandan för cylindern för att få ut mer effekt ur röret!

det är rätt bra ljudskillnad på rören och pro replica funkar utmärkt då säkert 50%kör med det när dom har sport 70cc :)
Pro Replica sög hästdase, prövade 2 olika förgasare, 1 filter, avstrypt luftburk, 2 variatorer och grejs, men det lirade aldrig bra med 70cc Sport, så snacka inte skit[/quote]

sen kanske det beror på hur kräsen man är oxå ;) klart det går att köra med pro replican och det rullar på bra men kanske inte alls lika bra som med pro röret ;) sen kan det säkert vara olika till olika moped modeller.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

min kusin kör iaf 70cc, multivar, 21mm och pro replica. går fullt tillräckligt :)
Användarens profilbild
bönan
Svårstartad skrothög

Inlägg av bönan »

som någon annan skrev så lirar polini sport o yazuni zröret fint.leovince zx är överskattat min åsikt
natural born writers Göteborg
aeroxen2009
Elmoped

Inlägg av aeroxen2009 »

hej, tack alla för eran support! :-)

Munstyckesset ska inhandlas, men hur ställer jag in den så att den får mer / mindre soppa?

Är det så logiskt så att smalare munstycke = mindre soppa ? och vice versa...
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

BACK ON TOPIC /BOT

STÖRRE FÖGG!
bättre rör
annan vev!

annan variator ?

sry men detta är inte min deal
..dem 3 översta är ett måste ..
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Skriv svar