Sida 2 av 4
Postat: 31 juli 2012, 14:10
av Maxeri
Hej - tänkte kapa blindröret på min gamla speedfighter. fattar att man då måste gå upp i storlek på huvudmunstycket. Frågan är vad som är originalstorlek? Framgår det kanske av själva munstycket? Kan det vara 54 (mm?)
Max
Postat: 31 juli 2012, 19:34
av HasSse666
Det är lite olika mellan årsmodellerna och AC och LC men vanligast är 0,54 mm
Postat: 20 november 2012, 20:25
av Kaboom
HasSse666 skrev:VoxuzZ skrev:Måste man byta vev till den cylindern?

Nej det behöver man inte
Kan inte vevpartiet gå sönder om man inte byter?
Postat: 20 november 2012, 21:57
av HasSse666
Kaboom skrev:HasSse666 skrev:VoxuzZ skrev:Måste man byta vev till den cylindern?

Nej det behöver man inte
Kan inte vevpartiet gå sönder om man inte byter?
Knappast det är ingen "värsting cylinder".
Men allting mekaniskt går sönder förr eller senare det finns inga grejer som är outslitliga

Postat: 20 november 2012, 22:53
av Felix mårtensson
Tjenare hasse!
Riktigt bra guide som jag använt mig av tidigare. Jag har ett problem och de är att min viva city endast går i 60.
Såhär är min "setup"
Dragen v ring
Technigast next r rör, givetvis urpluggat
Dragen skorsten
Ostrypt cdi
Munstycke 80
Gula kopplingsfjädrar
Stage 6 sportluftfilter
Vet du vad som kan ha att göra med att den endast går i 60? Tack på förhand:)
Postat: 20 november 2012, 23:11
av MopedOlle
Vad hade du för munstycke original? Kan vara för litet munstycke så att den inte kan varva ur ordentligt.

Postat: 20 november 2012, 23:14
av Felix mårtensson
Tror de e 55 original, glömde oxå att skriva 4g variatorvikter.
Postat: 21 november 2012, 15:22
av MopedOlle
Tror att du har för lätta vikter. Är det inte 8.5 g på speedfight och viva? Med för låga vikter så orkar den inte varva ut så det kan vara det

Postat: 21 november 2012, 17:46
av Felix mårtensson
Jo det stämmer nog, men tror du de kan göra så mycket på top hastigheten?
Postat: 21 november 2012, 17:54
av HasSse666
Felix mårtensson skrev:Jo det stämmer nog, men tror du de kan göra så mycket på top hastigheten?
absolut
Postat: 21 november 2012, 17:57
av Felix mårtensson
HasSse666 skrev:Felix mårtensson skrev:Jo det stämmer nog, men tror du de kan göra så mycket på top hastigheten?
absolut
Vilken vikt tror du ungefär skulle fungera? Skulle det hjälpa om man bytte tryckfjädern?
Postat: 21 november 2012, 19:20
av MopedOlle
Rätta mig om jag har fel men den byter man väll bara om kopplingen slirar. Vikter kanske 6 - 7,5 g svårt att veta, köp ett set och pröva dig fram.
Postat: 21 november 2012, 20:36
av HasSse666
inte under 7,5gr
Postat: 1 december 2012, 23:50
av BoMaNsf2
HasSse666, kan du göra en guide när man byter från "vajerbroms" till skivbroms på Speedfight 2?

Postat: 2 december 2012, 00:10
av HasSse666
BoMaNsf2 skrev:HasSse666, kan du göra en guide när man byter från "vajerbroms" till skivbroms på Speedfight 2?

Nej tyvärr inte min Spedfight har redan skivbroms.
Postat: 11 december 2012, 22:29
av BoMaNsf2
HasSse666
Behöver man byta insug om jag köper en 17,5 mm förgasare om jag har original insuget?

Postat: 12 december 2012, 02:40
av HasSse666
BoMaNsf2 skrev:HasSse666
Behöver man byta insug om jag köper en 17,5 mm förgasare om jag har original insuget?

Ja
Postat: 25 januari 2013, 13:28
av Felix mårtensson
tjenare!
hade av variatorn igår men lyckades tappa bort en guidebricka, hittar inte heller var man kan köpa till orginal varitorn, har du du något tips på vad man kan göra?
tack!
Postat: 25 januari 2013, 22:37
av HasSse666
Felix mårtensson skrev:tjenare!
hade av variatorn igår men lyckades tappa bort en guidebricka, hittar inte heller var man kan köpa till orginal varitorn, har du du något tips på vad man kan göra?
tack!
Axwin - Guidebrickor
Pris SEK 39,00
Tips - Klicka på bilden
Postat: 26 januari 2013, 10:38
av Felix mårtensson
HasSse666 skrev:Felix mårtensson skrev:tjenare!
hade av variatorn igår men lyckades tappa bort en guidebricka, hittar inte heller var man kan köpa till orginal varitorn, har du du något tips på vad man kan göra?
tack!
Axwin - Guidebrickor
Pris SEK 39,00
Tips - Klicka på bilden
Tackar, får hoppas att de passar!
Postat: 26 januari 2013, 14:37
av StigrareN^
Har en SF med Giannelli silencer rör och sport luftburk vilka v-vikter ska jag isåfall ha? 8g?
Postat: 28 januari 2013, 21:05
av M4mmsen
Tja alla Speedfight kunniga, någon som kan rekomendera ungefär vilka vikter och koppling fjädrar jag ska ha till den settup?
Polini Sport 50cc
Leovince ZX-R (urpluggat)
Ur pluggad luftburk
dragen V-ring
17.5mm Dellorto PHVA
Malossi Multivar
Tacksam för svar!

Postat: 29 januari 2013, 17:59
av StigrareN^
M4mmsen skrev:Tja alla Speedfight kunniga, någon som kan rekomendera ungefär vilka vikter och koppling fjädrar jag ska ha till den settup?
Polini Sport 50cc
Leovince ZX-R (urpluggat)
Ur pluggad luftburk
dragen V-ring
17.5mm Dellorto PHVA
Malossi Multivar
Tacksam för svar!

7gram !

Byta vikter
Postat: 3 februari 2013, 12:03
av Oliver96
Tjena
Har en speedfight 3 och tänkte dra v-brickan och byta vikter. Vilka vikter skulle du rekommendera.
ps. Ända trimmet jag kommer göra.
Re: Byta vikter
Postat: 3 februari 2013, 12:59
av winblasers
Oliver96 skrev:Tjena
Har en speedfight 3 och tänkte dra v-brickan och byta vikter. Vilka vikter skulle du rekommendera.
ps. Ända trimmet jag kommer göra.
Hassse hade/har nyligen en sp3 själv, men i alla fall.
Jag antar att du har original vikter i?
Hur mycket väger de du har nu?
Re: Byta vikter
Postat: 3 februari 2013, 16:33
av Oliver96
winblasers skrev:Oliver96 skrev:Tjena
Har en speedfight 3 och tänkte dra v-brickan och byta vikter. Vilka vikter skulle du rekommendera.
ps. Ända trimmet jag kommer göra.
Hassse hade/har nyligen en sp3 själv, men i alla fall.
Jag antar att du har original vikter i?
Hur mycket väger de du har nu?
Hela moppen är 100% original och jag tror original vikterna är 8.5 gram
16*13.
Postat: 3 februari 2013, 16:38
av TrueBorn
Kan man fixa det här på Ludix också ?

Re: Byta vikter
Postat: 3 februari 2013, 16:47
av winblasers
Oliver96 skrev:winblasers skrev:Oliver96 skrev:Tjena
Har en speedfight 3 och tänkte dra v-brickan och byta vikter. Vilka vikter skulle du rekommendera.
ps. Ända trimmet jag kommer göra.
Hassse hade/har nyligen en sp3 själv, men i alla fall.
Jag antar att du har original vikter i?
Hur mycket väger de du har nu?
Hela moppen är 100% original och jag tror original vikterna är 8.5 gram
16*13.
Vet inte hur stor skillnad det blir men, om du köper 7.5 dr pulley får du mer axx (antagligen)
Postat: 3 februari 2013, 22:35
av Denkanja
Min Speedfight 2 går lagligt men vill att den ska få snabbare axx, om jag byter variatorbriker axxar den snabbare då ? och går den fortfarande lika snabbt efteråt isånnafall?
Postat: 3 februari 2013, 23:01
av Denkanja
Jag har en speedfight 2 laglig.
Jag vill ha snabbare axx och undrar
om axxen blir snabbare om jag
köper nya variatorvikter,
är det sant eller måste jag trimma
moppen sen fixa vikter?
tacksam för svar!
Postat: 4 februari 2013, 10:41
av HasSse666
Denkanja skrev:Jag har en speedfight 2 laglig.
Jag vill ha snabbare axx och undrar
om axxen blir snabbare om jag
köper nya variatorvikter,
är det sant eller måste jag trimma
moppen sen fixa vikter?
tacksam för svar!
Ja lite bättre om du går ner ca 0,5 gr/variatorvikt.
Men det blir ínga "powerwheelies" för det..

Postat: 4 februari 2013, 12:15
av Denkanja
okej går den fortfarande lika snabbt och bra ?:)
Postat: 4 februari 2013, 17:59
av Oliver96
Cylinder
Postat: 8 februari 2013, 15:49
av BoMaNsf2
Om jag byter cylinder till den du visat i tråden, måste man byta munstycke då??

Postat: 8 februari 2013, 17:56
av MopedOlle
Ja, det måste du.