Sida 2 av 2
Postat: 22 juli 2011, 03:08
av jarken
SickRazer skrev:viiktor15 skrev:SickRazer skrev:
aa, men då slirade den som fan för jag hade inte bytt koppingsfjädrar, hade original förgasare, blöddrade som fan, kunde inte gasa mer än halvgas för annars dampade kedjan för den var så lös. Nu går den 10000 ggr bättre än då. Vi får väl filma när vi rejsar igen så ska du få se att han inte alls kommer dra mig så hårt som du tror. Du har ju inte ens sett hur min går nu^^
träffade dig senast i förrgår om jag inte missminner mig ?:) visst den går grymt bra men inte lika som pontus ((:
jo, men om jag inte missminner mig så drog jag inte ens på överhuvud taget och det roliga är att du inte ens har sett hur pontus moppe går just nu. Alltså, vi kan slå vad om att jag kommer ligga precis bakom han hela tiden nästa gång vi rejsar, du ska få se

Har större penis än er båda, I win?
OT: Sjukt rolig historia, stod o skratta om den med polarna idag

Postat: 22 juli 2011, 03:22
av SickRazer
jarken skrev:SickRazer skrev:viiktor15 skrev:
träffade dig senast i förrgår om jag inte missminner mig ?:) visst den går grymt bra men inte lika som pontus ((:
jo, men om jag inte missminner mig så drog jag inte ens på överhuvud taget och det roliga är att du inte ens har sett hur pontus moppe går just nu. Alltså, vi kan slå vad om att jag kommer ligga precis bakom han hela tiden nästa gång vi rejsar, du ska få se

Har större penis än er båda, I win?
OT: Sjukt rolig historia, stod o skratta om den med polarna idag

haha, det roliga är att den är helt sann också

Postat: 22 juli 2011, 08:00
av philiplindgren
SickRazer skrev:viiktor15 skrev:Pontusandersson95 skrev:
aa
haha stefan du kommer inte ha ngn chans
Inte när han fixar tändningen nej, men han kommer ändå inte dra mig SÅ hårt, det lovar jag dig. Jag har tryckt ut så mycket ur en Airsal 70cc som det går utan portning så den går bättre än vad man kan tro

hur många hästar får du ut stefan då ?

Postat: 22 juli 2011, 10:28
av SickRazer
philiplindgren skrev:SickRazer skrev:viiktor15 skrev:
haha stefan du kommer inte ha ngn chans
Inte när han fixar tändningen nej, men han kommer ändå inte dra mig SÅ hårt, det lovar jag dig. Jag har tryckt ut så mycket ur en Airsal 70cc som det går utan portning så den går bättre än vad man kan tro

hur många hästar får du ut stefan då ?

Jag har inte bänkat så jag vet inte säkert men det går inte att göra så mycket mer för att göra den vassare utan portning. Men jag är rätt säker på att jag har ungefär 13hk. Inte mindre i alla fall. Men om jag kommer till Vårgårda så ska jag bänka den för att veta säkert.
Postat: 22 juli 2011, 17:48
av siiimooon
SickRazer skrev:philiplindgren skrev:SickRazer skrev:
Inte när han fixar tändningen nej, men han kommer ändå inte dra mig SÅ hårt, det lovar jag dig. Jag har tryckt ut så mycket ur en Airsal 70cc som det går utan portning så den går bättre än vad man kan tro

hur många hästar får du ut stefan då ?

Jag har inte bänkat så jag vet inte säkert men det går inte att göra så mycket mer för att göra den vassare utan portning. Men jag är rätt säker på att jag har ungefär 13hk. Inte mindre i alla fall. Men om jag kommer till Vårgårda så ska jag bänka den för att veta säkert.
Fast en Airsal är inte speciellt vass utan portning.
Postat: 22 juli 2011, 23:11
av SickRazer
siiimooon skrev:SickRazer skrev:philiplindgren skrev:
hur många hästar får du ut stefan då ?

Jag har inte bänkat så jag vet inte säkert men det går inte att göra så mycket mer för att göra den vassare utan portning. Men jag är rätt säker på att jag har ungefär 13hk. Inte mindre i alla fall. Men om jag kommer till Vårgårda så ska jag bänka den för att veta säkert.
Fast en Airsal är inte speciellt vass utan portning.
Det är ju inte direkt den vassaste cylindern men det är ändå en 70cc, och på växlade moppar ger den mer effekt än en Airsal 70cc på en scooter. Men det återstår att se hur det blir när pontus fixar sin tändning. Jag försöker inte skryta överhuvudtaget nu, den går faktiskt mycket bättre än vad man tror med den cylindern på. Airsal 70cc sport är en av de snällare 70cc cyllarna men det är ändå skit stor skillnad med den på. Jag kommer filma sen när jag rejsar mot pontus efter att han har fixat tändningen så ska ni få se att det jag säger är sant.
Postat: 22 juli 2011, 23:25
av siiimooon
SickRazer skrev:siiimooon skrev:SickRazer skrev:
Jag har inte bänkat så jag vet inte säkert men det går inte att göra så mycket mer för att göra den vassare utan portning. Men jag är rätt säker på att jag har ungefär 13hk. Inte mindre i alla fall. Men om jag kommer till Vårgårda så ska jag bänka den för att veta säkert.
Fast en Airsal är inte speciellt vass utan portning.
Det är ju inte direkt den vassaste cylindern men det är ändå en 70cc, och på växlade moppar ger den mer effekt än en Airsal 70cc på en scooter. Men det återstår att se hur det blir när pontus fixar sin tändning. Jag försöker inte skryta överhuvudtaget nu, den går faktiskt mycket bättre än vad man tror med den cylindern på. Airsal 70cc sport är en av de snällare 70cc cyllarna men det är ändå skit stor skillnad med den på. Jag kommer filma sen när jag rejsar mot pontus efter att han har fixat tändningen så ska ni få se att det jag säger är sant.
Kör själv på det, eller ja Barikit 74cc, men det är exakt samma cylinder..
Tycker fortfarande den är ganska slö, fast den är portad, men den jag hade innan gick däremot ganska bra..
Postat: 22 juli 2011, 23:52
av SickRazer
siiimooon skrev:SickRazer skrev:siiimooon skrev:
Fast en Airsal är inte speciellt vass utan portning.
Det är ju inte direkt den vassaste cylindern men det är ändå en 70cc, och på växlade moppar ger den mer effekt än en Airsal 70cc på en scooter. Men det återstår att se hur det blir när pontus fixar sin tändning. Jag försöker inte skryta överhuvudtaget nu, den går faktiskt mycket bättre än vad man tror med den cylindern på. Airsal 70cc sport är en av de snällare 70cc cyllarna men det är ändå skit stor skillnad med den på. Jag kommer filma sen när jag rejsar mot pontus efter att han har fixat tändningen så ska ni få se att det jag säger är sant.
Kör själv på det, eller ja Barikit 74cc, men det är exakt samma cylinder..
Tycker fortfarande den är ganska slö, fast den är portad, men den jag hade innan gick däremot ganska bra..
mm, man kan inte jämföra dem med någon Prorace eller Patanegra men det är bra effekt för pengarna. Sen jag fixade Riejun så att den går som den ska så har jag hittills dragit alla andra moppar med 70cc, både cross och scootrar, det är ändå något att nämna från en sport 70cc.
Postat: 22 juli 2011, 23:56
av Pontusandersson95
SickRazer skrev:siiimooon skrev:SickRazer skrev:
Det är ju inte direkt den vassaste cylindern men det är ändå en 70cc, och på växlade moppar ger den mer effekt än en Airsal 70cc på en scooter. Men det återstår att se hur det blir när pontus fixar sin tändning. Jag försöker inte skryta överhuvudtaget nu, den går faktiskt mycket bättre än vad man tror med den cylindern på. Airsal 70cc sport är en av de snällare 70cc cyllarna men det är ändå skit stor skillnad med den på. Jag kommer filma sen när jag rejsar mot pontus efter att han har fixat tändningen så ska ni få se att det jag säger är sant.
Kör själv på det, eller ja Barikit 74cc, men det är exakt samma cylinder..
Tycker fortfarande den är ganska slö, fast den är portad, men den jag hade innan gick däremot ganska bra..
mm, man kan inte jämföra dem med någon Prorace eller Patanegra men det är bra effekt för pengarna. Sen jag fixade Riejun så att den går som den ska så har jag hittills dragit alla andra moppar med 70cc, både cross och scootrar, det är ändå något att nämna från en sport 70cc.
du drog ju inte mig när vi var i kba
Postat: 23 juli 2011, 00:08
av SickRazer
Pontusandersson95 skrev:SickRazer skrev:siiimooon skrev:
Kör själv på det, eller ja Barikit 74cc, men det är exakt samma cylinder..
Tycker fortfarande den är ganska slö, fast den är portad, men den jag hade innan gick däremot ganska bra..
mm, man kan inte jämföra dem med någon Prorace eller Patanegra men det är bra effekt för pengarna. Sen jag fixade Riejun så att den går som den ska så har jag hittills dragit alla andra moppar med 70cc, både cross och scootrar, det är ändå något att nämna från en sport 70cc.
du drog ju inte mig när vi var i kba
Suck...* NU måste jag skriva det här en gång till dig också. Jag skrev i förra kommentaren "
Sen jag fixade Riejun så att den går som den ska så har jag hittills dragit alla andra moppar med 70cc"
När jag rejsade mot dig i kba så hade jag original förgasare, den blöddrade som fan på både låga och mellan varv, kedjan satt så löst att om jag drog mer än halvgas i början så hackade hela moppen bara, hade inte ens bytt kopplingsfjädrar så jag kunde inte ens komma upp på höga varv, den gick alltså 10000ggr sämre än nu. Rejset i kba var innan jag hade fixat den^^
Postat: 23 juli 2011, 11:35
av ludwigdanielsson
Tror ärligt talat att det inte blir så bra, sattsa på att köpa en ny o fräsch moppe och trimma den!

Postat: 23 juli 2011, 12:10
av SickRazer
ludwigdanielsson skrev:Tror ärligt talat att det inte blir så bra, sattsa på att köpa en ny o fräsch moppe och trimma den!

Det är ett racing projekt, han bryr sig mer om hästkrafter än om utseendet^^
Men han har tänkt fixa utseendet också, lacka ramen orange och lite sånt

Postat: 23 juli 2011, 13:42
av siiimooon
ludwigdanielsson skrev:Tror ärligt talat att det inte blir så bra, sattsa på att köpa en ny o fräsch moppe och trimma den!

Varför?
Tycker du han ska köpa en DRD evo '11 och trimma eller?
Bättre att ha något skabbigt och lägga tid och pengar på effekt..
Postat: 24 juli 2011, 12:02
av Pontusandersson95
varför skulle detta inte bli bra, det är ju inga skit delar precis, och stefan vi får se vem som drar vem för jag har en liten överraskning senare
Postat: 24 juli 2011, 12:11
av SickRazer
Pontusandersson95 skrev:varför skulle detta inte bli bra, det är ju inga skit delar precis, och stefan vi får se vem som drar vem för jag har en liten överraskning senare
haha, kan knappt bärga mig

Idag eller?
Postat: 24 juli 2011, 12:18
av Pontusandersson95
vi får se antagligen
Postat: 24 juli 2011, 12:20
av SickRazer
Pontusandersson95 skrev:vi får se antagligen
ok, ring mig i så fall.
Postat: 24 juli 2011, 12:23
av Pontusandersson95
ofc
Postat: 24 juli 2011, 13:15
av Pontus_PGO
är det bara jag som vill ha en update eller??

Postat: 30 augusti 2011, 13:44
av Bergsten
Bors, det här angår inte tråden.... Men varför säger du att du klämt ut så näst intill mycket det går med en oportad airsal 70cc sport? Går att kräma ur mer om man väljer rätta grejerna
Postat: 30 augusti 2011, 14:40
av SickRazer
Bergsten skrev:Bors, det här angår inte tråden.... Men varför säger du att du klämt ut så näst intill mycket det går med en oportad airsal 70cc sport? Går att kräma ur mer om man väljer rätta grejerna
För att jag har bara valt ut grejer som är länkade med varandra, bra saker som fungerar bra med varandra. Det går säkert att få ut mer ur den oportad men i så fall inte märkbart mycket.
Postat: 30 augusti 2011, 14:43
av wille95
SickRazer skrev:Bergsten skrev:Bors, det här angår inte tråden.... Men varför säger du att du klämt ut så näst intill mycket det går med en oportad airsal 70cc sport? Går att kräma ur mer om man väljer rätta grejerna
För att jag har bara valt ut grejer som är länkade med varandra, bra saker som fungerar bra med varandra. Det går säkert att få ut mer ur den oportad men i så fall inte märkbart mycket.
trimtändning kanske
Postat: 30 augusti 2011, 14:45
av SickRazer
wille95 skrev:SickRazer skrev:Bergsten skrev:Bors, det här angår inte tråden.... Men varför säger du att du klämt ut så näst intill mycket det går med en oportad airsal 70cc sport? Går att kräma ur mer om man väljer rätta grejerna
För att jag har bara valt ut grejer som är länkade med varandra, bra saker som fungerar bra med varandra. Det går säkert att få ut mer ur den oportad men i så fall inte märkbart mycket.
trimtändning kanske
ah, det iofs. Men jag kommer inte fixa någon ny tändning förrän Hebo veven o Patanegran sitter på ändå.
Postat: 30 augusti 2011, 14:51
av Bergsten
SickRazer skrev:Bergsten skrev:Bors, det här angår inte tråden.... Men varför säger du att du klämt ut så näst intill mycket det går med en oportad airsal 70cc sport? Går att kräma ur mer om man väljer rätta grejerna
För att jag har bara valt ut grejer som är länkade med varandra, bra saker som fungerar bra med varandra. Det går säkert att få ut mer ur den oportad men i så fall inte märkbart mycket.
Det går att få ut mer, sedan så hade du skrivit nått med 12 hästar lätt och att din är på nått vid 13, jag går då efter vad du skrev att ts skriver... På ts står det att man kan uppnå 12 hästar, mer tror jag inte den är villig till utan trimtändning osv sådant dära hyper-stuff, min tog vi ut 108km/h och ingen aning i hk, men 102km/h är inte max enligt mig oportad då min kom upp i det. Det går nog att ta ut mer, sedan så vet jag inte heller att dom länkar ihop airsal's 70cc sport cylinder med t.ex scr rör eller liknande, vart är de länkade med varandra?
EDIT: Roligt och bra historia må jag säga, lite otur men.. Hahah

Postat: 30 augusti 2011, 15:01
av SickRazer
Bergsten skrev:SickRazer skrev:Bergsten skrev:Bors, det här angår inte tråden.... Men varför säger du att du klämt ut så näst intill mycket det går med en oportad airsal 70cc sport? Går att kräma ur mer om man väljer rätta grejerna
För att jag har bara valt ut grejer som är länkade med varandra, bra saker som fungerar bra med varandra. Det går säkert att få ut mer ur den oportad men i så fall inte märkbart mycket.
Det går att få ut mer, sedan så hade du skrivit nått med 12 hästar lätt och att din är på nått vid 13, jag går då efter vad du skrev att ts skriver... På ts står det att man kan uppnå 12 hästar, mer tror jag inte den är villig till utan trimtändning osv sådant dära hyper-stuff, min tog vi ut 108km/h och ingen aning i hk, men 102km/h är inte max enligt mig oportad då min kom upp i det. Det går nog att ta ut mer, sedan så vet jag inte heller att dom länkar ihop airsal's 70cc sport cylinder med t.ex scr rör eller liknande, vart är de länkade med varandra?
Förstår vad du menar, glömde bort tändning^^ Då kan man lätt få mer men SCR röret är avstämt för alla 70cc från Sport till Upper Midrace och har samma effektkurva och vridmoment som Metrakit SP som har fått riktigt bra resultat tillsammans med Airsal Racing. Airsal Sport är samma som Airsal Racing förutom att Racing har lite extra slipade bränsleportar så det är ingen speciell skillnad. Jag säger inte med säkerhet att min har 12hk men det är vad jag tror och det är inte omöjligt. Men den kan lika gärna ha mindre, det är och har alltid varit en gissning ända från början.
Vad hade du för drevning förresten där du bänkade den?

Postat: 30 augusti 2011, 15:08
av Bergsten
SickRazer skrev:Bergsten skrev:SickRazer skrev:
För att jag har bara valt ut grejer som är länkade med varandra, bra saker som fungerar bra med varandra. Det går säkert att få ut mer ur den oportad men i så fall inte märkbart mycket.
Det går att få ut mer, sedan så hade du skrivit nått med 12 hästar lätt och att din är på nått vid 13, jag går då efter vad du skrev att ts skriver... På ts står det att man kan uppnå 12 hästar, mer tror jag inte den är villig till utan trimtändning osv sådant dära hyper-stuff, min tog vi ut 108km/h och ingen aning i hk, men 102km/h är inte max enligt mig oportad då min kom upp i det. Det går nog att ta ut mer, sedan så vet jag inte heller att dom länkar ihop airsal's 70cc sport cylinder med t.ex scr rör eller liknande, vart är de länkade med varandra?
Förstår vad du menar, glömde bort tändning^^ Då kan man lätt få mer men SCR röret är avstämt för alla 70cc från Sport till Upper Midrace och har samma effektkurva och vridmoment som Metrakit SP som har fått riktigt bra resultat tillsammans med Airsal Racing. Airsal Sport är samma som Airsal Racing förutom att Racing har lite extra slipade bränsleportar så det är ingen speciell skillnad. Jag säger inte med säkerhet att min har 12hk men det är vad jag tror och det är inte omöjligt. Men den kan lika gärna ha mindre, det är och har alltid varit en gissning ända från början.
Vad hade du för drevning förresten där du bänkade den?

Har det nog, ska inte säga att du har fel men vet inte om det är rätt det du säger, han jag köpte röret av verkade hyffsat kunnig, vet dock inte vad han hette men en av hans mopeder såg ut som nått av ovanliga, han skrev att det ändast var skillnad på kolven, dvs köper du kolv till racing kittet och här det på din sport blir det samma sak som att man köper hela racinkittet. Och nej jag vet att du inte sagt med säkerthet osv osv, men du skriver ju att den (vad du tror) ligger på ca 13hk, 12hk är inte omöjligt men med den setupen ur en oportad, nej säger jag. Har inte bänkat, du kanske menar toppat eller mätt eller vad man nu ska säga... I alla fall, 13/52 körde jag med då
Postat: 30 augusti 2011, 15:43
av SickRazer
Okej, men vad jag vet så är det exakt samma kolv på sport o racing, en förstärkt TECH kolv som är mycket hållbarare än de gamla T6 kolvarna. Men du har nog rätt i det mesta. Det var mätte menade jag, inte bänkade^^ Fast hur lyckades du få upp din i 108 med din setup på 13-52 drevning när jag fick min upp i 102 även om jag bland annat har vassare rör o körde med 15-52?
Lillmadus mätte t.ex. sin dt till 108, dock väger han rätt mycket, men när jag körde den gick den i typ 115 med 14-52 drevning och han har en ganska rejält vassare setup än jag och du^^
Postat: 30 augusti 2011, 17:14
av Bergsten
SickRazer skrev:Okej, men vad jag vet så är det exakt samma kolv på sport o racing, en förstärkt TECH kolv som är mycket hållbarare än de gamla T6 kolvarna. Men du har nog rätt i det mesta. Det var mätte menade jag, inte bänkade^^ Fast hur lyckades du få upp din i 108 med din setup på 13-52 drevning när jag fick min upp i 102 även om jag bland annat har vassare rör o körde med 15-52?
Lillmadus mätte t.ex. sin dt till 108, dock väger han rätt mycket, men när jag körde den gick den i typ 115 med 14-52 drevning och han har en ganska rejält vassare setup än jag och du^^
Fattar inte det heller, men det är ingen mening att gå runt och ljuga om att den går i 108km/h, typ inget liv då. Men vi mätta den till 108, på pappas bil (hyffsat ny folkvagn) så sa han att det gick 115km/h ca, men det är ju glädjemätare där på den bilen. Men 108 på digital och 115 på glädje, det låter vettigt enligt mig.
Sedan en teori man inte kan gå ut med och jämföra med alla är ju att alla motorer inte är PRECIS lika bra, sedan kanske mina grejer är bättre anpassade än dina angående till cylindern. Citerar från en annan, nämner inte nått namn då det är en sånn dum förklarning till att min varför skulle gå fortare än vad din gör
Postat: 30 augusti 2011, 17:25
av SickRazer
Bergsten skrev:SickRazer skrev:Okej, men vad jag vet så är det exakt samma kolv på sport o racing, en förstärkt TECH kolv som är mycket hållbarare än de gamla T6 kolvarna. Men du har nog rätt i det mesta. Det var mätte menade jag, inte bänkade^^ Fast hur lyckades du få upp din i 108 med din setup på 13-52 drevning när jag fick min upp i 102 även om jag bland annat har vassare rör o körde med 15-52?
Lillmadus mätte t.ex. sin dt till 108, dock väger han rätt mycket, men när jag körde den gick den i typ 115 med 14-52 drevning och han har en ganska rejält vassare setup än jag och du^^
Fattar inte det heller, men det är ingen mening att gå runt och ljuga om att den går i 108km/h, typ inget liv då. Men vi mätta den till 108, på pappas bil (hyffsat ny folkvagn) så sa han att det gick 115km/h ca, men det är ju glädjemätare där på den bilen. Men 108 på digital och 115 på glädje, det låter vettigt enligt mig.
Sedan en teori man inte kan gå ut med och jämföra med alla är ju att alla motorer inte är PRECIS lika bra, sedan kanske mina grejer är bättre anpassade än dina angående till cylindern. Citerar från en annan, nämner inte nått namn då det är en sånn dum förklarning till att min varför skulle gå fortare än vad din gör
haha, ok men det är bäst att mäta med en gps om du vill få exakt resultat. Jag tejpade fast en gps på styret och körde på en lång och plan raksträcka.