Annars skär den ju sig som du säkert vet, min polare hade satt ny kubik, samt rör och fögg, han kör lite och hade glömt munstycket, in på motorservice i 1månad =/ Aja lycka till iallafall
men han hade väl bara fel munstycke? elr körde han utan ? -_-
PoWeRKinG skrev:själv kör jag en boatian 4-takt med
original 50cc
53mm förgasar lite slipad för mer luft
utan avgasrör för att det blir bättre avgasflöde då
limmat ihop variatorn för bättre acc
blandat i 75% vatten i bensinen för då drar den inte lika mkt bensin.
den gör ca 850km/h mätt upp själv med gps på motorväg.....
det borde väll stämma? större desto bättre antar jag?
Skit kul, detta ska jag tänka på när du försöker rätta nybörjare, håll er till topic förfan.
ONT: 17,5mm till 21mm passar din setup, skulle dock rekommendera en 19mm.
original 50cc
Skit kul, detta ska jag tänka på när du försöker rätta nybörjare, håll er till topic förfan.
ONT: 17,5mm till 21mm passar din setup, skulle dock rekommendera en 19mm.
okej, TACK!. Men behöver jag byta insug också om förgasaren inte passar på mitt insug och mitt insug kanske är för litet, kanske strypt också? Det är en Speedfight 2 AC 2003.
original 50cc
Skit kul.
Jag tvingade ingen att tro på mig?
Jag sa bara sanningen, tror ni att jag myttar? visst, tro det då.
Ni ville ha så mycket bevis? Visst, jag filmar nästa vecka.
Drar bara onödigt mycket bensin? mina kostnader inte era.
tror att du mytar när du säger större desto bättre
kör då med dellorto black racing 21mm på min trekker med portat motorblock, portad 50cc stage 6 alu och zx och varre kitt kitt tycker inte du ska köpa en mindre en så garanterat. Skulle köpa en på 26mm ifall du skulle vilja bygga midrace / hyper du känar bara på det bättre kylning och förmodligen lätare att ställa in. Enda negativa är att du får lite lite sämre båtten drag i och med att den är större yta bensinen sa igenom. Men du förlorar inget på att köpa en större. Sjukt fin förgasare för liten slant http://www.twostroke.se/product.asp?product=16809
tmallpro skrev:kör då med dellorto black racing 21mm på min trekker med portat motorblock, portad 50cc stage 6 alu och zx och varre kitt kitt tycker inte du ska köpa en mindre en så garanterat. Skulle köpa en på 26mm ifall du skulle vilja bygga midrace / hyper du känar bara på det bättre kylning och förmodligen lätare att ställa in. Enda negativa är att du får lite lite sämre båtten drag i och med att den är större yta bensinen sa igenom. Men du förlorar inget på att köpa en större. Sjukt fin förgasare för liten slant http://www.twostroke.se/product.asp?product=16809
tmallpro skrev:kör då med dellorto black racing 21mm på min trekker med portat motorblock, portad 50cc stage 6 alu och zx och varre kitt kitt tycker inte du ska köpa en mindre en så garanterat. Skulle köpa en på 26mm ifall du skulle vilja bygga midrace / hyper du känar bara på det bättre kylning och förmodligen lätare att ställa in. Enda negativa är att du får lite lite sämre båtten drag i och med att den är större yta bensinen sa igenom. Men du förlorar inget på att köpa en större. Sjukt fin förgasare för liten slant http://www.twostroke.se/product.asp?product=16809
Snarare svårare och ställa in
Bra att du rätta mig! var 100 på att det inte skulle påverka något negativt hur som helst en sjukt bra förgasare annars var nöjd med den på både min mhr replica som är sport/midrace och min portade mhr step 2
en fråga, jag har en 19mm förgasare och ska ha 70cc & shit, räcker det att jag byter upp från 65 till 95 i huvudmunstycke? eller måste det vara ännu större & är det nått mer munstycke jag måste byta?
original 50cc
Liggande minerelli
28mm Förgasare (145 huvudmunstycke)
8Läppars membran Vforce3
70cc streetrace (gjutjärn)
Org vev och vevlager
br9es racing tändstift
Zx rör
Malossi remskiva
Stage6 koppling och kopplingsklocka
Gula kopplingsfjädrar
Röd remskivsfjäder
3,5g vikter (org variator)
Hebo kevlar förstärkt drivrem
Malossi sportluftfilter
Stage6 28mm insug
Original drevning
Original ducati tändning
Går skit bra kan göra en film ngn vacker dag
den skulle gå lika bra med 19-21mm
Inte lika för då blir det sämre luftflöde
Funderar faktiskt tillochmed byta till 34mm
Nästan bättre med 19-21mm
för att vid dem låga varjen med 28mm på en lågvarvig streetrace så blir det bara mindre effekt eftersom lufthastigheten är såpass liten med 28 än 19-21mm.
tjena!, funderar på att köpa en ny förgasare till min spf 2, det sitter en polini sport 70cc på och behöver en lite större förgasare men jag har kollat på dellortos PHGB förgasare och Barikits PWK förgasare. Jag ska köpa 19/21mm och vilken av de här förgasarna passar bäst till min moppe och vilken storlek?.