KTM Duke 125

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Junhager94 skrev:
ktm_danielsson skrev:
Junhager94 skrev:Nu är det klart! Jag köper en hoj! :D Hoppas att lelles har någon kvar..!
Om du har "beställt" en ska du självklart ha en också.
Nej det har jag inte hunnit. Fick reda på det idag att jag kan köpa en. Btw, kan du fråga på din praoplats om de kommer utan elektronikstrypningen? Det vore jätteschysst!
Har för mig att det ska finnas ett alternativ med strypning och ett utan.
Men kan fråga morsans kille ifall jag träffar han imorn (han jobbar på ktm). :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

ktm_danielsson skrev:
Junhager94 skrev:
ktm_danielsson skrev: Om du har "beställt" en ska du självklart ha en också.
Nej det har jag inte hunnit. Fick reda på det idag att jag kan köpa en. Btw, kan du fråga på din praoplats om de kommer utan elektronikstrypningen? Det vore jätteschysst!
Har för mig att det ska finnas ett alternativ med strypning och ett utan.
Men kan fråga morsans kille ifall jag träffar han imorn (han jobbar på ktm). :)
Vad jag har hört kommer dom utan strypning för sverige inte har någon lag på hastighet för lätt mc. Och om du tänker på Lelles MC i Uppsala är det kört. Jag beställde den sista där :roll:
Användarens profilbild
Junhager94
Svårstartad skrothög

Inlägg av Junhager94 »

Skit också!! Jag som skulle beställa en imorrn.. Vart kan jag hitta en nu då? :O
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Junhager94 skrev:Skit också!! Jag som skulle beställa en imorrn.. Vart kan jag hitta en nu då? :O
Har du frågat ifall Marin och Fritid har?
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Junhager94
Svårstartad skrothög

Inlägg av Junhager94 »

ktm_danielsson skrev:
Junhager94 skrev:Skit också!! Jag som skulle beställa en imorrn.. Vart kan jag hitta en nu då? :O
Nej jag har inte det.. Jag skulle helst vilja hitta en i närheten då Örebro är en bra bit ifrån mig :/ Men om jag inte gör det så måste jag ju fråga Marin och Fritid.
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Junhager94 skrev:
ktm_danielsson skrev:
Nej jag har inte det.. Jag skulle helst vilja hitta en i närheten då Örebro är en bra bit ifrån mig :/ Men om jag inte gör det så måste jag ju fråga Marin och Fritid.
Ring till Lelles och dubbelkolla. Men dom sa till mig att det var den sista dom hade och jag hade tur för dom får inte in många. Kolla upp dom företagen som lagt ut annonser på blocket och ring dom är ett förslag. Eller så får du pallra dig till Örebro. Alternativt ta ner den via någon firma. Men det kostar ju lite extra det också.
Användarens profilbild
Junhager94
Svårstartad skrothög

Inlägg av Junhager94 »

Jolly skrev:
Junhager94 skrev:
ktm_danielsson skrev: Har du frågat ifall Marin och Fritid har?
Ring till Lelles och dubbelkolla. Men dom sa till mig att det var den sista dom hade och jag hade tur för dom får inte in många. Kolla upp dom företagen som lagt ut annonser på blocket och ring dom är ett förslag. Eller så får du pallra dig till Örebro. Alternativt ta ner den via någon firma. Men det kostar ju lite extra det också.
Jag ringde till Lelles och dom sa att jag skulle skicka att mejl till en kille som har hand om KTM-avdelningen. Sen är det bara att hoppas på det bästa!
I värsta fall så får jag ta släpet ner till gnällbältet och hämta den :P det blir lite av en "mini-semester" ;)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Junhager94 skrev:
Jolly skrev:
Junhager94 skrev: Nej jag har inte det.. Jag skulle helst vilja hitta en i närheten då Örebro är en bra bit ifrån mig :/ Men om jag inte gör det så måste jag ju fråga Marin och Fritid.
Gör du det inom dom kommande veckorna ska jag personligen rulla fram den åt dig :roll:

Jag ringde till Lelles och dom sa att jag skulle skicka att mejl till en kille som har hand om KTM-avdelningen. Sen är det bara att hoppas på det bästa!
I värsta fall så får jag ta släpet ner till gnällbältet och hämta den :P det blir lite av en "mini-semester" ;)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Fan vad dagarna går långsamt just nu.... Men snart kommer älsklingen hem :twisted:
Användarens profilbild
Junhager94
Svårstartad skrothög

Inlägg av Junhager94 »

ktm_danielsson skrev:
Junhager94 skrev:
Jolly skrev: Ring till Lelles och dubbelkolla. Men dom sa till mig att det var den sista dom hade och jag hade tur för dom får inte in många. Kolla upp dom företagen som lagt ut annonser på blocket och ring dom är ett förslag. Eller så får du pallra dig till Örebro. Alternativt ta ner den via någon firma. Men det kostar ju lite extra det också.
Gör du det inom dom kommande veckorna ska jag personligen rulla fram den åt dig :roll:

Jag får pengar nu i maj, så det kan mycket väl vara så att jag hämtar den när du är där ;)
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Junhager94 skrev:
ktm_danielsson skrev:
Junhager94 skrev: Gör du det inom dom kommande veckorna ska jag personligen rulla fram den åt dig :roll:

Jag får pengar nu i maj, så det kan mycket väl vara så att jag hämtar den när du är där ;)
Jag hänger inte med nu :oops:
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Jag har prao på Marin o Fritid, Örebros KTM återförsäljare om nån vecka. Antagligen då alla Dukes börjar komma. Så räknar med att få rulla en hel del såna på jobbet :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

ktm_danielsson skrev:Jag har prao på Marin o Fritid, Örebros KTM återförsäljare om nån vecka. Antagligen då alla Dukes börjar komma. Så räknar med att få rulla en hel del såna på jobbet :)
Lelles sa förut till oss att dom skulle börja komma in idag ( den 5e). Vi får hoppas :)

Edit: Och nu hänger jag med på vad du menar :p
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

får hoppas att du får tag i en duke för den är riktigt grym, provsatte den på "påtvåhjul" mässan och sen var jag kär :D
kul att någon går emot strömmen med och köper en 4t som låter som en riktig hoj ist för en 2t som låter som en övertrimmad moppe (no offense)
Eklund^

Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

derbiofc skrev:får hoppas att du får tag i en duke för den är riktigt grym, provsatte den på "påtvåhjul" mässan och sen var jag kär :D
kul att någon går emot strömmen med och köper en 4t som låter som en riktig hoj ist för en 2t som låter som en övertrimmad moppe (no offense)

Dom är inget annat än grymma ;)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

derbiofc skrev:får hoppas att du får tag i en duke för den är riktigt grym, provsatte den på "påtvåhjul" mässan och sen var jag kär :D
Vanlig bieffekt när det handlar om KTM :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

ktm_danielsson skrev:
Hahahahahaha så klockren
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

Finns det nån möjlighet att få tag på en sån tidigare?
Användarens profilbild
Maltyboy
DunderDubbelPostarN

Inlägg av Maltyboy »

ktm_danielsson skrev:
jag brukar få kräk effekter :(
199 Lives

THE POWER OF DREAMS
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Zer0x skrev:Finns det nån möjlighet att få tag på en sån tidigare?
Dom har ju precis släppts. Min skickas ifrån Österrike idag och jag får hämta den på fredag. Så nej dom går nog inte att få tag på tidigare.
Användarens profilbild
Junhager94
Svårstartad skrothög

Inlägg av Junhager94 »

jag börjar få lite ångestkänslor :/ pendlar mellan en GasGas 125 sm och en duke.. svårt val alltså :/
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

DUKE!!! :D
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Ska inte förstöra överraskningen för er som väntar på era Dukes, men satan vad dom är härliga IRL... "Råkade" stöta på en ute på KTM idag, ni kommer garanterat bli nöjda :roll:
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Junhager94 skrev:jag börjar få lite ångestkänslor :/ pendlar mellan en GasGas 125 sm och en duke.. svårt val alltså :/
Duken lätt förfan, man vill inte lukta 2 takt och ha en soppaförbrukning som är skyhög :D
ktm_danielsson skrev:Ska inte förstöra överraskningen för er som väntar på era Dukes, men satan vad dom är härliga IRL... "Råkade" stöta på en ute på KTM idag, ni kommer garanterat bli nöjda :roll:

Neeej fyfan sluta nu. Jag orkar inte vänta! 6 dagar kvar nu! Snart börjar jag räkna timmarna, hoppas på att kunna hämta den efter skolan på Fredag! :twisted:
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

Neeej fyfan sluta nu. Jag orkar inte vänta! 6 dagar kvar nu! Snart börjar jag räkna timmarna, hoppas på att kunna hämta den efter skolan på Fredag! :twisted:[/quote]

lider med dig :cry:
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

ktm_danielsson skrev:Ska inte förstöra överraskningen för er som väntar på era Dukes, men satan vad dom är härliga IRL... "Råkade" stöta på en ute på KTM idag, ni kommer garanterat bli nöjda :roll:

Neeej fyfan sluta nu. Jag orkar inte vänta! 6 dagar kvar nu! Snart börjar jag räkna timmarna, hoppas på att kunna hämta den efter skolan på Fredag! :twisted:[/quote]

jag hade inte hämtat den med bil utan jag hade sprungt i 700kh med en dunk och kört hem den :roll:

om ni förstår vad jag menar :roll:
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

DiNozzan skrev:

Neeej fyfan sluta nu. Jag orkar inte vänta! 6 dagar kvar nu! Snart börjar jag räkna timmarna, hoppas på att kunna hämta den efter skolan på Fredag! :twisted:
jag hade inte hämtat den med bil utan jag hade sprungt i 700kh med en dunk och kört hem den :roll:

om ni förstår vad jag menar :roll:[/quote]

Vi ska inte hämta med bil, jag och pappa åker till Lelles på pappas motorcykel, sen kör jag hem den ;)
Användarens profilbild
Junhager94
Svårstartad skrothög

Inlägg av Junhager94 »

Jolly skrev:
DiNozzan skrev:

om ni förstår vad jag menar :roll:
Vi ska inte hämta med bil, jag och pappa åker till Lelles på pappas motorcykel, sen kör jag hem den ;)[/quote]

när du fått din, kan du inte lägga upp en liten recension om den här? :)
så att framtida köpare får veta lite mer om den än ÅF säger.
Ta upp körkänsla, topphastighet, bensinförbrukning osv :)
Fjönixägg
Elmoped

Inlägg av Fjönixägg »

Jolly skrev:
Duken lätt förfan, man vill inte lukta 2 takt och ha en soppaförbrukning som är skyhög :D
2 takt luktar gott :roll:
Min DT 125a drar 0.4 liter, vetefan ifall jag skulle kalla det skyhög med tanke på att min moppe drar 0.3 liter.
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

Jolly skrev:
Zer0x skrev:Finns det nån möjlighet att få tag på en sån tidigare?
Dom har ju precis släppts. Min skickas ifrån Österrike idag och jag får hämta den på fredag. Så nej dom går nog inte att få tag på tidigare.
Konstigt, är en kille som har kört runt på en sån här i 2 veckor.
Användarens profilbild
Junhager94
Svårstartad skrothög

Inlägg av Junhager94 »

Jag tror att jag har ringt runt halva Sverige nu men alla har ju slutsålt..
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Dom är slutsålda

Bara vänta på begagnade
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Dom är slutsålda, ändå har jag tillgång till flera stycken :roll:
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Junhager94
Svårstartad skrothög

Inlägg av Junhager94 »

Enligt ÅF så kommer de att ta in nya relativt snart. Dock fanns ingen angiven tidspunkt
Användarens profilbild
Maltyboy
DunderDubbelPostarN

Inlägg av Maltyboy »

såg en ny på blocket!
om ni ändå ska köpa en 125 ktm köp en exc 125,
kolla och se..
duke
http://www.youtube.com/watch?v=8_Qj-mve ... re=related
Exc
http://www.youtube.com/watch?v=aZZvYB90 ... re=related
199 Lives