Postat: 24 april 2011, 18:43
En sak är säker.. Köper du en CPI SM gör du ett klokt val.. Beroende på hur du tänker använda den.
Ska du trimma och köpa TNT prylar så är de nog inte de smartaste valet skulle jag tro.. För att hitta delar som passar är inte de lättaste.
Jag är nåstans mellan 175 och 180 lång och min CPI räcker bra långt på höjden och tror de är den högsta original moppen som finns och köpa.. Jämfört med Derbi och Rieju är den svin hög men jag når absolut ner.
Har i början av ägandet av min CPI kört med den rätt tungt och är imponerat att jag inte haft några problem med den över huvud taget!
Bytte cylinder till Airsal 50cc sport en gång då original cylindern skar.. Inget produktionsfel. Glömde kolla olje nivån på den och oljan tog slut.. Lämnade aldrig in den på servicen utan meckade alltid själv..
Kör nu Airsal 50cc sport, original rör med utbytt slutdämpare (original slutdämparen har inbyggd katalysator. Slet ut den och den gick sämre).
Veven glappar inte och den är som ny i motorn.. Fattar inte hurf**n den kan vara i så bra skick efter allt.. Men de tyder bara på att CPI faktiskt håller bra kvalité!
Växellådan är inte lika mjuk som i Derbi. Derbi växellådan smeker man in växlarna hur mjukt som helst, i AM6 kopian på CPI så slänger man in växlarna.
Ärlig talat gillar jag AM6 kopian mer än Derbi motorn. Jag känner hur jag lägger i växlarna och den är så mycket skönare än Derbi.
CPI SM + ett underliggande Hebo Tobarro-rör och du har en underbar moped som är en DRÖM!
Ska du trimma och köpa TNT prylar så är de nog inte de smartaste valet skulle jag tro.. För att hitta delar som passar är inte de lättaste.
Jag är nåstans mellan 175 och 180 lång och min CPI räcker bra långt på höjden och tror de är den högsta original moppen som finns och köpa.. Jämfört med Derbi och Rieju är den svin hög men jag når absolut ner.
Har i början av ägandet av min CPI kört med den rätt tungt och är imponerat att jag inte haft några problem med den över huvud taget!
Bytte cylinder till Airsal 50cc sport en gång då original cylindern skar.. Inget produktionsfel. Glömde kolla olje nivån på den och oljan tog slut.. Lämnade aldrig in den på servicen utan meckade alltid själv..
Kör nu Airsal 50cc sport, original rör med utbytt slutdämpare (original slutdämparen har inbyggd katalysator. Slet ut den och den gick sämre).
Veven glappar inte och den är som ny i motorn.. Fattar inte hurf**n den kan vara i så bra skick efter allt.. Men de tyder bara på att CPI faktiskt håller bra kvalité!
Växellådan är inte lika mjuk som i Derbi. Derbi växellådan smeker man in växlarna hur mjukt som helst, i AM6 kopian på CPI så slänger man in växlarna.
Ärlig talat gillar jag AM6 kopian mer än Derbi motorn. Jag känner hur jag lägger i växlarna och den är så mycket skönare än Derbi.
CPI SM + ett underliggande Hebo Tobarro-rör och du har en underbar moped som är en DRÖM!