Sida 2 av 2

Postat: 25 december 2010, 17:52
av Danne
speedcontrol så klart ;)

Postat: 25 december 2010, 17:55
av HasSse666
Born2Ride skrev:speedcontrol så klart ;)
Det lutar åt det den har 6mm större diam och bara 9gram tyngre

Postat: 25 december 2010, 17:57
av HasSse666
Bild

Malossin har dessutom 0,7mm längre variatorhylsa MEN de går att flytta mellan de olika variatorerna...

Postat: 2 januari 2011, 00:17
av HasSse666
Bild
En dekal åkte på :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8yv_g52Yz5I[/youtube]
Stage6 MKII

Jag går igenom de olika justeringsmöjligheterna på kopplingen.
Samt varför man bör göra justeringarna

Mycket nöje :D

Postat: 2 januari 2011, 03:32
av Danne
Var fick du tag i dekalen :)

Postat: 2 januari 2011, 10:49
av HasSse666
Born2Ride skrev:Var fick du tag i dekalen :)
Bild

Fler finns på
http://stores.ebay.co.uk/YourStickyStic ... 1907840016

Postat: 2 januari 2011, 17:35
av ajonson
det stog att du bytte tändspole för att få * mer effekt och * mer lättstartad. Att den blir mer lätt startad kan ja gå med på men frågan är väl ändå hur mycket effektökning en tändspole ger..

Postat: 2 januari 2011, 19:05
av HasSse666
ajonson skrev:det stog att du bytte tändspole för att få * mer effekt och * mer lättstartad. Att den blir mer lätt startad kan ja gå med på men frågan är väl ändå hur mycket effektökning en tändspole ger..
Nej jag skrev
EFFEKT
Mer lättstartad


Med andra ord effekten av bytet gör att den blir mer lättstartad :wink:

Postat: 2 januari 2011, 22:16
av ajonson
HasSse666 skrev:
ajonson skrev:det stog att du bytte tändspole för att få * mer effekt och * mer lättstartad. Att den blir mer lätt startad kan ja gå med på men frågan är väl ändå hur mycket effektökning en tändspole ger..
Nej jag skrev
EFFEKT
Mer lättstartad


Med andra ord effekten av bytet gör att den blir mer lättstartad :wink:
jaha, då fattar ja lite mer ! :roll:

Postat: 7 januari 2011, 19:57
av HasSse666
Bild
Ny 24mm förgasare monterad :D

Ännu gladare blev jag när jag ser att mina munstycken till originalförgasaren passar så det blir till att justera förgasare i morgon!

Ni som prenumerar på mina Youtubeklipp kan kolla när jag visar hur en automatchoke fungerar :idea:

Postat: 7 januari 2011, 21:03
av sportline95
Fina grajer det der dhu :D

Postat: 12 januari 2011, 15:59
av LiuZen
He fint Hasse;) Ska du köpa ny cylinder och kam senare?

Postat: 12 januari 2011, 19:50
av Danne
LiuZen skrev:He fint Hasse;) Ska du köpa ny cylinder och kam senare?
den nya cylindern och kamen sitter väl redan på plats :)?

Postat: 13 januari 2011, 10:04
av HasSse666
LiuZen skrev:He fint Hasse;) Ska du köpa ny cylinder och kam senare?
Ja det kommer ny kam och cylinder senare :D
Eftersom jag använder moppen nästan varje dag kommer jag att vänta med bytet fram till våren.

Postat: 16 januari 2011, 10:28
av wcat
när kommer en upp datering ?? :D

Postat: 26 januari 2011, 19:25
av HasSse666
Bild
Nya röret har kommit :D

Bild
Elaka pluggen i röret ska bort :wink:

Bild
Mycket snyggt enligt min menig!

Ljudklipp imorgon!

Postat: 26 januari 2011, 19:28
av to0b
nais!

Postat: 26 januari 2011, 21:43
av Vivven
är det inte bättre att snickra ett jämntjockt rör (för fyrtaktare) än att ha ett litet 2t rör? det finns väl ett 4t rör från leovince?

Postat: 26 januari 2011, 22:04
av HasSse666
Vivven skrev:är det inte bättre att snickra ett jämntjockt rör (för fyrtaktare) än att ha ett litet 2t rör? det finns väl ett 4t rör från leovince?
Det är ett rör för 4-taktare :D
Men du har rätt det ser ut som ett 2-takts rör

Bild

http://www.twostroke.se/product.asp?product=19818

Avgassystem från Naraku - Svartlackat med Karbondämpare.
Beskrivning:
Naraku - Avgassystem (Crossover) Black
Snyggt svartlackerat sportavgassystem från Naraku.
Levereras med ljuddämpare i karbonlook.
Passar GY6-motorn.
Detta rör har en strypning som sitter vid mynningen

Postat: 27 januari 2011, 19:18
av HasSse666
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=N93atsKRwAc[/youtube]
Urpluggning samt soundcheck :D

Postat: 4 februari 2011, 19:41
av TheMidnightRider
Skysst ljud för att vara 4 - taktare

Postat: 19 februari 2011, 19:11
av HasSse666
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CrusZYbwtEo[/youtube]
Istället för att montera blinkers på moppen kopplade jag om positionsljusen och satte gula LED-lampor istället.
Tyvärr blinka LED-lamporna lite för fort så jag parallell kopplade motstånd över lamporna för att fixa frekvensen.

Postat: 24 februari 2011, 10:51
av amoreex
Skulle man inte kunna få se en provkörning men moppen snart? :D
Har kollat din speedfight projekt och där är flera testkörningar, skulle du inte kunna slänga upp en med denna med? :D
Så man kan få se vad den går för :D

Postat: 24 februari 2011, 12:00
av 2stroke
amoreex skrev:Skulle man inte kunna få se en provkörning men moppen snart? :D
Har kollat din speedfight projekt och där är flera testkörningar, skulle du inte kunna slänga upp en med denna med? :D
Så man kan få se vad den går för :D
Har du missat vad det är för väder?

Postat: 24 februari 2011, 14:00
av amoreex
2stroke skrev:
amoreex skrev:Skulle man inte kunna få se en provkörning men moppen snart? :D
Har kollat din speedfight projekt och där är flera testkörningar, skulle du inte kunna slänga upp en med denna med? :D
Så man kan få se vad den går för :D
Har du missat vad det är för väder?
Har du missat det han skrev i början att han pendlar med den? ;)
och hur ska jag veta vad det är för väder där du bor, där jag bor är det barmark iaf:)

Postat: 24 februari 2011, 15:53
av HasSse666
amoreex skrev:
2stroke skrev:
amoreex skrev:Skulle man inte kunna få se en provkörning men moppen snart? :D
Har kollat din speedfight projekt och där är flera testkörningar, skulle du inte kunna slänga upp en med denna med? :D
Så man kan få se vad den går för :D
Har du missat vad det är för väder?
Har du missat det han skrev i början att han pendlar med den? ;)
och hur ska jag veta vad det är för väder där du bor, där jag bor är det barmark iaf:)
Luleå minus 30 grader och ca 2 meter snö :wink:

Postat: 24 februari 2011, 17:21
av kjelle
HasSse666 skrev:
amoreex skrev:
2stroke skrev: Har du missat vad det är för väder?
Har du missat det han skrev i början att han pendlar med den? ;)
och hur ska jag veta vad det är för väder där du bor, där jag bor är det barmark iaf:)
Luleå minus 30 grader och ca 2 meter snö :wink:
Kör runnt i garaget!? :roll:

Postat: 24 februari 2011, 21:05
av amoreex
kjelle skrev:
HasSse666 skrev:
amoreex skrev: Har du missat det han skrev i början att han pendlar med den? ;)
och hur ska jag veta vad det är för väder där du bor, där jag bor är det barmark iaf:)
Luleå minus 30 grader och ca 2 meter snö :wink:
Kör runnt i garaget!? :roll:
Men hur skulle jag veta hurdana vägarna är där uppe?: o

Postat: 24 februari 2011, 21:08
av to0b
Soligt och ingen snö i Ängelholm :D Kör moped dagligen nu!

Postat: 26 februari 2011, 16:49
av HasSse666
Frågor om hur man ska gör ifall man vill köra med originaltoppen tillsammans med en större cylinder har kommit till mig.
Så jag gjorde att litet klipp :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hcuaz-_7nus[/youtube]

Typiska tecken på att du har för hög kompression är att du hör spikningar från motorn samt att den blir mycket varm och tappar i kraft efter en stunds körning.

Orsaken är oftast att du bytt till en större cylinder men inte bytt till en ny större topp.
Bästa sättet är naturligtvis att köpa en ny topp anpassad för den större cylinder.

Men om dina ekonomiska resurser är begränsade kan du istället slipa ur originaltoppen samt montera dubbla cylinderfotspackningar.
Denna metod är naturligtvis lite riskabel och du bör funder både en och två gånger innan du ger dig på den.

Lycka till