om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
BTW: vem fan valde på röstning " vad är en hjälm?"
synd om er:P
*visslar och lämnar sakta tråden...*
orkar inte göra mer rep av gurka så du får lämna tråden
Rubrik: hej
det med att en dyrare hjälm är säkrare osv. stämmer ju inte iaf.. enligt tester är ju biltemas hjälmar nästan bäst i säkerhet.
min hjälm kostar 2000 här i sverige men jag köpte den från england för 1200 med frakt.
Det jag tycker spelar roll är att den är snygg och att den inte väger bly, min är nästan lika lätt som dom nya Airoh hjälmarna - skiljer bara några gram
jag köper hellre en hjälm för 4-5000 som väger lite än en hjälm som kostar 2000 men väger mycket..
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Skulle skriva sen när jag hade köpt hjälmen, den är köpt så jag ska hämta ut den imorgon infogar bild när jag kommer hem, bli 5345kr fattigare men what the fuck:P
MartenRRX skrev:Enligt en del tester så brukar faktisk märkeshjälmar vara ganska osäkra p.g.a att de messt focuserar på utseende.
I ett test som nyligen gjordes så var biltemas egna hjälmar bland de säkraste:P
tackar för den infon efterhand men står på sidan att dem är godkända, sen är säkert biltemas bättre men får gärna se snygg ut också
zvynx skrev:Alla mina kompisar kör typ med gamla skithjälmar minst 20 år gamla jag själv bryr mig inte vad jag har för hjälm bara den skyddar
synd om dem, om dem trillar alltså, då en mopedhjälm oskadad har en livslängd på typ 4 år.
men har man en grymt stylad moped ska fan hjälmen se snygg ut också.
Såg ett program för länge sen där dom testa säkerheten på hjälmar, bland annat biltemas, och vissa av dom klara sig minst lika bra och till och med bättre än vissa märkes hjälmar om var svindyra.
hjälm som hjälm. första hand är att den ska vara säker och skön, andra hand att den är snygg. Men klart det är ett plus att köpa en snygg, skön, säker och laglig hjälm
Min kompis hade en sådan dyr One Monster crosshjälm. Riktigt snygg. Men vad fel man hade när man trodde att den hade bra kvalite... Efter 4 dagar gick andningsskyddet/andningskåpan (eller vad de nu heter) sönder, den bara knäcktes... Efter 2 veckor satt allt plast på hjälmen löst så att man kunde röra på det, och det hade blivit hål i plasten längst bak så att man såg frigoliten under... Det ända som hände var att han tappade den från typ 1 meters höjd så att han fick sprickan, annars så tog han väl hand om den och ändå gick den sönder... Så bara för att hjälmen är av ett känt märke så behöver inte kvaliten vara det samma...
Btw, är AGV hjälmar bra? Har en helt okej snygg AGV crosshjälm för typ 1600kr... Men har inte hört så mycket om de hjälmarna...
Pontusandersson95 skrev:jag har en fox hjälm som jag är hel nöjd med jag tycker det är lika mycket status som moppen typ
det jag menar, kan man så ska man ju helklart.
Köra runt med en dyr och fett moped sen med en skithjälm känns lite kasst liksom.
SickRazer skrev:Min kompis hade en sådan dyr One Monster crosshjälm. Riktigt snygg. Men vad fel man hade när man trodde att den hade bra kvalite... Efter 4 dagar gick andningsskyddet/andningskåpan (eller vad de nu heter) sönder, den bara knäcktes... Efter 2 veckor satt allt plast på hjälmen löst så att man kunde röra på det, och det hade blivit hål i plasten längst bak så att man såg frigoliten under... Det ända som hände var att han tappade den från typ 1 meters höjd så att han fick sprickan, annars så tog han väl hand om den och ändå gick den sönder... Så bara för att hjälmen är av ett känt märke så behöver inte kvaliten vara det samma...
Btw, är AGV hjälmar bra? Har en helt okej snygg AGV crosshjälm för typ 1600kr... Men har inte hört så mycket om de hjälmarna...
då hade jag lämnat tillbacks den hjälmen :p förväntar mig mycket av denna annars får dem den tbx lika snabbt.4
ska vara anti bakterial skydd inuti, så slipper man få herpes iaf:P