FAN! FAN! FAN !! Hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Ja gör det men ta lite större typ 80 - 85. Men skruva isär hemma. Be farsan hjälpa dig om du inte kan. KOlla packningarna om de är hela o kolla kolven o cylindern se om det är repor! Det är inte så svårt, Finns dessutom guider som kan hjälpa dig.
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
Rasmus
Svårstartad skrothög

Inlägg av Rasmus »

Yamaha_rider skrev:Ja gör det men ta lite större typ 80 - 85. Men skruva isär hemma. Be farsan hjälpa dig om du inte kan. KOlla packningarna om de är hela o kolla kolven o cylindern se om det är repor! Det är inte så svårt, Finns dessutom guider som kan hjälpa dig.
okej. Men vad gör jag om allt är bra och ingent repigt ?

Kan de vara så att de bara är kolven ? om man har tur?
Derbi Senda X-Race

"Ju hårdare du kan bromsa, Desto fortare kan du köra"
Användarens profilbild
DerbiDriver
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiDriver »

Rasmus skrev::shock: ? öööööööööööö ok :) varför inte jag kanske bara behöver byta kolv? cylindern kanske klrade sig?
jo men jag tycker att de låter som om den har nypt till o då kanske de e lita komprision kvar o de edärför den funkar la nu, men de e vad jag tror, min gjorde precis så iallafall. o om de nu e så att den har nypt så har cyllinder nog tagit skada rätt så säkert!.. men kolla på de!

Lycka till!:P
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Rasmus skrev:
Yamaha_rider skrev:Ja gör det men ta lite större typ 80 - 85. Men skruva isär hemma. Be farsan hjälpa dig om du inte kan. KOlla packningarna om de är hela o kolla kolven o cylindern se om det är repor! Det är inte så svårt, Finns dessutom guider som kan hjälpa dig.
okej. Men vad gör jag om allt är bra och ingent repigt ?

Kan de vara så att de bara är kolven ? om man har tur?
Ja det kan vara bara kolven om du har riktig tur. Sen kan de ju vara packningen som gått o då kanske kolven är ganska ok ändå.

Är ingenting repigt o så så kolla packningarna som sagt. Är det inte det så är det väl några lager eller nåt som gått:S

Förresten du har väl kört med olja i bensinen va? Eller automatisk blandare? (Vill bara kolla, tror inte du gjort det men ändå...)
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

90% säkert på att kolven nöp till i cylindern o klämde till kolvrigarna så dom sitter fast på kolven på 1 eller flertal ställen.

Skule de vart topplockspackningen så skule inte bak hjulet låst sig, då skule den snarare bara saktat in o gått almänt dåligt ellet tvärdött.

Ja de går starta motor efter den har värmenyppigt om de finns soppas kop kvar så den orkar suga in bensin o komprimera o antända o kicka ner kolven i botten på cylindern så du får varv på sakerna.

Har pajat över 30cyl så jag har vart med om en del med mer en 25st med värmenypningar, även på cross o mc. men skule de vara någorlunda komp men den inte går igång så e de kolvringarna som har nyppt fast så den kan komprimera men inte suga in soppa.

Samma sak med reedsen/ramlager packboxsarna, fins komp när man kickar sakta men kickar snapt o kompet försvinner eller kolven bara far upp o ner hur lätt som hälst så e de antagligen reedsen som e trasiga o står på vid gavel eller packboxsarna som e utblåsta.

Finns ju en del teorier om de ena o andra men orkar inte rada upp.

Kör inte mer med motorn, har du otur kan nått mera gå sönder o repa upp hela cylindern.
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Låst