Jag har en beta rr med AM6 motorn låg väldigt jämnt med en aerox med stage6 streetrace,yasuni rör, 19mm förgasare och polini speedcontrol så Rieju,yamaha,beta går väldigt fint urpluggade:)
jag tkr yamaha är jävligt mkt stabilare och får en Rieju att likna en leksak.känns så med när man kör yamaha sen kör en rrx,sen hur snygga de är (orginal alltså) så är rrx sm jävligt mkt finare än dt sm,men cross modellen smiskar dt rrx,sen äre lättare o trimma en rrx då, men skulle känna mej säkrare på en trimmad yamaha än en trimmad Rieju, så nu vet du vad jag tycker
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
yamaha2pwn skrev:jag tkr yamaha är jävligt mkt stabilare och får en Rieju att likna en leksak.känns så med när man kör yamaha sen kör en rrx,sen hur snygga de är (orginal alltså) så är rrx sm jävligt mkt finare än dt sm,men cross modellen smiskar dt rrx,sen äre lättare o trimma en rrx då, men skulle känna mej säkrare på en trimmad yamaha än en trimmad Rieju, så nu vet du vad jag tycker
Är det något som INTE är "vingligt" är det Rieju, testa o sitt på en RRX o kör typ 10minuter, sen sätter du dig på en Derbi Senda i 10 minuter, känns som en vinglande pinne i den situationen IMO
Mura skrev:kör på dt50x/r har själv en och det är bästa moppen extremt bra väghållning går bra och lätta att trimma om man har stake nog att borra cdin (07+)
´
om det blir yama blir det nog 04,05 eller en 06:a skulle aldrig våga borra xD
Niky skrev:Kan ju bara tala för mig själv och säga att jag har en Derbi Senda och den går sjukt bra, har dock inte så mycket erfarenheter med andra mopeder.
Det du sa om att din pappa inte litar på spanskt skit, Derbin har en AM6 motor som är skapad av Yamaha (?), även Riejuns motor är inte spansk.
(För övrigt tycker jag att Derbi Senda är en av de snyggaste crossmopeder)
funderade på Senda innan men sen så ska ja ju dra pluggen och då har ja hört att AM6 motorn ska vara riktigt vass
Mura skrev:kör på dt50x/r har själv en och det är bästa moppen extremt bra väghållning går bra och lätta att trimma om man har stake nog att borra cdin (07+)
´
du kan köpa min moppe har 2st cdis en borrad och en inte
´
du kan köpa min moppe har 2st cdis en borrad och en inte
Niky skrev:Kan ju bara tala för mig själv och säga att jag har en Derbi Senda och den går sjukt bra, har dock inte så mycket erfarenheter med andra mopeder.
Det du sa om att din pappa inte litar på spanskt skit, Derbin har en AM6 motor som är skapad av Yamaha (?), även Riejuns motor är inte spansk.
(För övrigt tycker jag att Derbi Senda är en av de snyggaste crossmopeder)
funderade på Senda innan men sen så ska ja ju dra pluggen och då har ja hört att AM6 motorn ska vara riktigt vass
Aight ;D, I vilket fall, väljer du att inte trimma så är Derbi nog den mopeden som går bäst original har jag hört från många håll !
nightprowler skrev:Hej nu är det moppe dags.Tänkte skaffa nu ett halvår innan.Men vad ska ja ha???.Det ska vara en crossmoppe och ja funderar mellan yamaha och beta.Farsan gillar mest yama för han har kört riktig hoj länge men ja vill kunna skjuta och dra pluggen och sätta dit blackbox
I would say, Rieju RRX! Min personliga favorit, tar ca 5minuter att dra pluggen i röret (otroligt enkelt också!) sjukligt snygga och den du skjutsar sitter riktigt skönt.
Tro mig har blivit skjutsad ex antal timmar på en rrx
Annars finns ju t.ex
Derbi Senda
Beta RR
Derbi DRD ( ganska dyr dock )
Och som din farsa snackade om Yamaha DT 04+ är helt okej
Men som sagt, Rieju RRX/MRX/Spike/Drac, är ett riktigt "Rieju fan"
Edit : RRX går snuskigt bra med dragen plugg ( för o bara vara dragen plugg ) drar nog en o annan effektrörs moppe ( iaf scootrar / tjock förare @ crossmoppe )
jo Rieju är grymt snygga ju men problemet är att han tror inte på spanska grejer
ktm_danielsson skrev:
I would say, Rieju RRX! Min personliga favorit, tar ca 5minuter att dra pluggen i röret (otroligt enkelt också!) sjukligt snygga och den du skjutsar sitter riktigt skönt.
Tro mig har blivit skjutsad ex antal timmar på en rrx
Annars finns ju t.ex
Derbi Senda
Beta RR
Derbi DRD ( ganska dyr dock )
Och som din farsa snackade om Yamaha DT 04+ är helt okej
Men som sagt, Rieju RRX/MRX/Spike/Drac, är ett riktigt "Rieju fan"
Edit : RRX går snuskigt bra med dragen plugg ( för o bara vara dragen plugg ) drar nog en o annan effektrörs moppe ( iaf scootrar / tjock förare @ crossmoppe )
jo Rieju är grymt snygga ju men problemet är att han tror inte på spanska grejer