PoWeRKinG skrev:just det häldre att köpa en vev för 1000kr än att köra med original i 1 månad och sen ha skador för 10000
Sant, men är det några större problem att byta veven? Byta cylinder är ju inte speciellt svårt. Men att klyva motorn har jag aldrig gjort.
Enligt mig så var det sk*t svårt X)
Ett problem som jag inte förstod för än efter X antal ned och ihop plockningar var att man inte får använda sig av en för tunn packning när man sätter ihop allt igen för då funkar itne växlingen
Se även till att hålla kolla på alla småsaker och om man inte e bra på sådana saker så se till att ha någon motorkunning till hjälp (det hadde jag)
ni snackade om att byta vev.. man behöver inte byta vev bara för man byter till barkit. Byt vevlager och sånt så kan den nog palla det bra. Sen du kan byta till en skit dåligt balanserad vev då förstör du cylindern värre än orginal!
Btw, fet moppe, dock skulle polerade gaffelben och sving sitta som spiken i väggen ! Stuntar du ? tänkte eftersom barkit cylindern är nog motsvarigheten till polini 70 sport pro till scooter
ajonson skrev:ni snackade om att byta vev.. man behöver inte byta vev bara för man byter till barkit. Byt vevlager och sånt så kan den nog palla det bra. Sen du kan byta till en skit dåligt balanserad vev då förstör du cylindern värre än orginal!
Btw, fet moppe, dock skulle polerade gaffelben och sving sitta som spiken i väggen ! Stuntar du ? tänkte eftersom barkit cylindern är nog motsvarigheten till polini 70 sport pro till scooter
Vet att det inte är ett måste men jag ville bara vara på den säkra sidan
Jo det tycker jag med men i och med att jag ska sälja den nu och att jag har köpte mig en Nissan s13 som jag börjat jobba med så har jag ingen ork till att börja ordna till en massa extra:P
Nej jag stuntar inte, ville bara ha en skön setup så att moppe inte bara klassas som en poser
Zega skrev:Vet du om det går att sätta på sådana kåpor på en Rieju Spike?
Jag tror inte du får på dom, då dom har olika ramar (som du säkert lagt märke till) du kanske får i några skruvar så dom sitter, men det lär inte se allt för bra ut
Zega skrev:Vet du om det går att sätta på sådana kåpor på en Rieju Spike?
Jag tror inte du får på dom, då dom har olika ramar (som du säkert lagt märke till) du kanske får i några skruvar så dom sitter, men det lär inte se allt för bra ut
Ni snackade om vevbyte och massa men nu ska ni allt se (kopierar rakt av ifrån mnf)
Hej vi har prövat alla på marknaden förekommande lameller och har konstaterat att original lamellerna är dom absolut bästa med malossi fjädrarna fungerar utan att tveka med 24 hp till och med på min AM6 R/T med ca 26,5-27 hp kör jag med original lameller.
även original veven håller för dessa hp har en gammal AM5 i Hebo motorn o den ger ca 23-24 hp inga problem det heller
samma med original pinbultar dom är bättre än Hebo o malossi dito.