köpa cross .vilket märke?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
m-wall
Varnad

Inlägg av m-wall »

2stroke4ever skrev:
backmannn skrev:ja ska ha cross men ja hittade en honda cr 125 01 o den ser förjävla fin ut men så hittade ja en sida där dom skrivit om den en massa som ägt en sån o dom sa att dom va klen som fan på botten o bra på mellan o bara lät på högvarven men ja ve inte om ja kan lita på det för en polare har en 03 cr125 o den går riktigt gött den.
om du är nybörjare så spelar det ingenroll vilket märke iaf inte om draget från botten elr inte för det kommer du inte märka om du inte kör tillräckligt fort :) och om du skulle kåpa den och bli bättre vilket man bilr så finns v-force 3 som ger bättre drag från botten men inget man behöver om man inte vrider ur hojen riktigt ordentligt. Jag har kört cross i 11 år nu och jag kör på yamaha yzf 250 vilket är lite dyrare och så men när jag körde 85cc så hade jag en yamaha och dom har inte heller speciellt bra drag från botten men efter jag blivit bättre och så skaffade vi trim avgassytem och v-force 3 membram och sen gick den kanon :) somsagt tror jag inte du kommer märka skillnaden på en honda och en kawasaki på dragen från botten ;)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Re: köpa cross .vilket märke?

Inlägg av ktm_danielsson »

backmannn skrev:hej! har bestämt att ja ska köpa en 125 o ja har läst runt en hel del men ja kan inte bestäma vilket märke . ja kollade på en honda 01 men dom skulle va väldigt klen i motorn . någon som har ägt en sån? ge gärna tips på vad om är värt att köpa:)
ktm125sx, du har inget val ;)
btw grabbarna som snackar om förgasare, man ska ju ha keihin :D
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

2stroke4ever skrev:varför skulle ktm ha ca 6 hästar mer än dom andra?
För dom vågar göra lite redigare saker än några japaner ;) ?!

Edit: Har för mig att KTM 125SX 2011 har 41hk :)
Kört den o det är med all säkerhet den vassaste original 125an jag någonsin suttit på! :shock:
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp

Inlägg av erik_94 »

skulle sattsa på en rm 125. inte för gammal. kannon bra motor, vass som tusan. samt skit bra dämpare! smidig och lätt.
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
Skriv svar