lindbl0m skrev:fan asså, nu börjar den gå dåligt igen, börjar tröttna
för nu när jag skulle starta den imorse så typ, 4takta den och had eingen tomgång. men jag körde till skolan ändå och när jag la i en ny växel så typ känndes det som den höll på att dö i en halvsekund och sedan lades växeln i vet inte vad det kan vara, har någon någon ide?
lindbl0m skrev:fan asså, nu börjar den gå dåligt igen, börjar tröttna
för nu när jag skulle starta den imorse så typ, 4takta den och had eingen tomgång. men jag körde till skolan ändå och när jag la i en ny växel så typ känndes det som den höll på att dö i en halvsekund och sedan lades växeln i vet inte vad det kan vara, har någon någon ide?
kolla så inte choken ligger i
har kollat de :/ fan asså, börjar bli riktigt sur asså, har inte en jävla aning om vad det kan va
lindbl0m skrev:fan asså, nu börjar den gå dåligt igen, börjar tröttna
för nu när jag skulle starta den imorse så typ, 4takta den och had eingen tomgång. men jag körde till skolan ändå och när jag la i en ny växel så typ känndes det som den höll på att dö i en halvsekund och sedan lades växeln i vet inte vad det kan vara, har någon någon ide?
kolla så inte choken ligger i
har kollat de :/ fan asså, börjar bli riktigt sur asså, har inte en jävla aning om vad det kan va
har kollat de :/ fan asså, börjar bli riktigt sur asså, har inte en jävla aning om vad det kan va
bara att göra rent förgasaren och kolla sen.
haha, va löjligt, va säker på att choken var i vanligt läge, men blev osäker efter ett tag och gick ut o kolla, o vad ser jag? tack så mycket för påminelsen du, kännde mig riktigt dum efter de dock
så nu är de bara oljan kvar, ska ha kvar pumpen så tar slangen som går till förgasaren och sätter ihop den med oljan i tanken istället, så de går runt där
Osten R skrev:min ryker med som satan fattar inte varför kör på denicol olja 2,5% men ryker och svavlar som satan endå men när blir det efektrör då?
okej, ryker det blått där ochså elr? jag vill att den ska gå som den ska original innan jag trimmar, så när jag har fixat problemet med oljan så hade jag tänkt att fixa rör
Osten R skrev:Aaa de ryker blått men den går ju som den ska så orjar inte bry mig xD men vad för rör hade du tänkt dig nu då?
hehe okej ^^ hade inte heller brytt mig då just nu har jag fortfarande tankarna på gianelli, men var hittar man scr corse, och de är väl lite mer 70 rör va?
Osten R skrev:Aaa de ryker blått men den går ju som den ska så orjar inte bry mig xD men vad för rör hade du tänkt dig nu då?
hehe okej ^^ hade inte heller brytt mig då just nu har jag fortfarande tankarna på gianelli, men var hittar man scr corse, och de är väl lite mer 70 rör va?
nja de är liknande effekt som gianelli men lite vassare killen som köpte mitt scr säljer sin moppe orginal nu i veckan så han säljer nog det ifall du är interiserad ^^ fins bara att köpa på gearparts24 som ligger i tyskland som jag vet då
Osten R skrev:Aaa de ryker blått men den går ju som den ska så orjar inte bry mig xD men vad för rör hade du tänkt dig nu då?
hehe okej ^^ hade inte heller brytt mig då just nu har jag fortfarande tankarna på gianelli, men var hittar man scr corse, och de är väl lite mer 70 rör va?
nja de är liknande effekt som gianelli men lite vassare killen som köpte mitt scr säljer sin moppe orginal nu i veckan så han säljer nog det ifall du är interiserad ^^ fins bara att köpa på gearparts24 som ligger i tyskland som jag vet då
nja, tror jag kör på ett nytt gianelli vad köpte du ditt scr för då?
min personliga åsikt är att ha överliggande i nästan alla fall om man nu inte bygger avstämd, då överliggande är snyggare i de flesta fall, ser mer kleen ut med mindre saker osv
men d är min personliga åsikt! och den lilla effektökning ett corse gör så tkr jag gianelli är bättre
2stroke4ever skrev:min personliga åsikt är att ha överliggande i nästan alla fall om man nu inte bygger avstämd, då överliggande är snyggare i de flesta fall, ser mer kleen ut med mindre saker osv
men d är min personliga åsikt! och den lilla effektökning ett corse gör så tkr jag gianelli är bättre
ja, jag tycker ochså gianelli är snyggare, så tror jag kör på de
Osten R skrev:roligt med fler limited projkekt ^^ jag har med en limited edition ^^ och jag tycker me att du ska köpa dig nått annat rör typ metrakit sp eller scr corse handmade. hadde själv scr corse sm chrome när jag körde bara effektrör och den gick då riktigt bra pga 17,5 mm förgasaren antar jag pressade den i 97 på en lång raka kolla gärna mitt projekt med och lycka till
ofta du pressade den till 97 med bara röret?
min kompis drar typ 105 med bara rör och en 17,5 org förgasare
lindbl0m skrev:
hehe okej ^^ hade inte heller brytt mig då just nu har jag fortfarande tankarna på gianelli, men var hittar man scr corse, och de är väl lite mer 70 rör va?
nja de är liknande effekt som gianelli men lite vassare killen som köpte mitt scr säljer sin moppe orginal nu i veckan så han säljer nog det ifall du är interiserad ^^ fins bara att köpa på gearparts24 som ligger i tyskland som jag vet då
nja, tror jag kör på ett nytt gianelli vad köpte du ditt scr för då?
jag köpte det för 1400 kr men gianelli passar inte bra till limited enligt mig
Osten R skrev:
nja de är liknande effekt som gianelli men lite vassare killen som köpte mitt scr säljer sin moppe orginal nu i veckan så han säljer nog det ifall du är interiserad ^^ fins bara att köpa på gearparts24 som ligger i tyskland som jag vet då
nja, tror jag kör på ett nytt gianelli vad köpte du ditt scr för då?
jag köpte det för 1400 kr men gianelli passar inte bra till limited enligt mig
ok de va ju inte mycke ^^ okej, jag har hört att röret passar riktigt bra till motorn på dem, motormässigt ingen skillnad på limited väl? :S är väl som en vanlig drd racing? har ochs hört man kan få upp dem i bra hastigheter med bara röret och bra föggjustering!
Aaa stämmer att limited kan komma upp i hög fart med bara rör och de beror på 17,5 mm förgasaren. anledningen till att folk tycker att gianelli är ett bra rör till Derbi är nog att de har effekt från låga varv så att den inte blir klen tillsammans men med 17,5 så funkar även andra lite mera högvarviga rör
Osten R skrev:Aaa stämmer att limited kan komma upp i hög fart med bara rör och de beror på 17,5 mm förgasaren. anledningen till att folk tycker att gianelli är ett bra rör till Derbi är nog att de har effekt från låga varv så att den inte blir klen tillsammans men med 17,5 så funkar även andra lite mera högvarviga rör
¨
jaha okej, men vet du något annat högvarvigt som går bra ihop då? och hur stryper man av förgasaren sen?
typ metrakit sp eller yasiuni r2 men dom kansken är lite väl högvarviga men de änd i så fall är att den blir en aning klenare på lågvarv. du kan ju även byta insug och luftfilter så blir den starkare
edit: eller Hebo underliggande bra till orginal cylinder och enligt mig riktigt snyggt ^^
Osten R skrev:typ metrakit sp eller yasiuni r2 men dom kansken är lite väl högvarviga men de änd i så fall är att den blir en aning klenare på lågvarv. du kan ju även byta insug och luftfilter så blir den starkare
edit: eller Hebo underliggande bra till orginal cylinder och enligt mig riktigt snyggt ^^
ok, tack så mycket, ska kolla och tänka efter, men får bestämma mig snart ^^ fast du svarade inte hur man stryper av förgasaren ^^ för vet inte var den sitter ens
Osten R skrev:typ metrakit sp eller yasiuni r2 men dom kansken är lite väl högvarviga men de änd i så fall är att den blir en aning klenare på lågvarv. du kan ju även byta insug och luftfilter så blir den starkare
edit: eller Hebo underliggande bra till orginal cylinder och enligt mig riktigt snyggt ^^
ok, tack så mycket, ska kolla och tänka efter, men får bestämma mig snart ^^ fast du svarade inte hur man stryper av förgasaren ^^ för vet inte var den sitter ens
ja just de de ska sitta en lite mässingsbricka vid luft ingången till förgasaren så du får ta av luftburken så ska du se den. vet inte hur den sitter fast men ska nog inte vara några problem att få bort. men du kansken får lossa den från insuget och vinkla förgasarn också ifall du inte kommer åt min hade någon tagit bort innan jag fick den
Osten R skrev:ja just de de ska sitta en lite mässingsbricka vid luft ingången till förgasaren så du får ta av luftburken så ska du se den. vet inte hur den sitter fast men ska nog inte vara några problem att få bort. men du kansken får lossa den från insuget och vinkla förgasarn också ifall du inte kommer åt min hade någon tagit bort innan jag fick den
jaha okej, jo men det kommer inte bli några problem tror jag inte tack så mycke!
Tack tack, ska försöka rappa på här nu och få saker gjorde ska va färdig med min setup tills brodalen meetet hade jag tänkt, så blir en stor update inom kort