TSR nu sveriges största moppeforum på RIKTIGT(inom kort)

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.
Användarens profilbild
guth
Varnad

Inlägg av guth »

Tuta skrev:Ser inte ut som om det kommer läggas ner:

http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=164097

Skänt, slipper vi alla mnf-fuckos på tsr ;) <3

haha tvärt om ;) MNF slipper alla tsr-fuckos :)

ingen som saknar guth, brinke, brinke2, ludachris, hatick eller någon på MNF? :(

Ont: tycker de är fördjälvigt, mnf är och kommer alltid vara bästa och mest aktiva forumet. men vad händer med alla trådar och information osv?
skapar ni ett nytt mnf eller vad säger ni?
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"

=)
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

^Nilsson^ skrev:men detta skulle väl bara vara tillfällig hemsida tills de fixat en server?
Japp, dom skulle fixa vBulletin
Rexxy skrev:
Rabxorzz skrev:
stunt_pojken^^ skrev:och den tillfälliga sidan är nice som fan creds till modsen som snickrat ihop det så snabbt<3
Inte för att vara elak mot dom, men liksom

www.forum24.se

Regga, välj design. Fixa kategorier så är de klart :D
Javisst, du har en grund till forumet. Men medlemmar då? :wink: Vi har lyckats få 170 medlemmar på 24 timmar!

Det är som sagt en nödlösning tills vidare. Vi ska fixa server och använda vbulletin igen!
Exakt! Det är inte dåligt gjort ;)
Men just att göra ett forum tar inte lång tid :P
Bild
Användarens profilbild
abk
Elmoped

Inlägg av abk »

Rabxorzz skrev: Exakt! Det är inte dåligt gjort ;)
Tar inte lång tid att göra själva forumet, men kan ibland ta lång tid för folk att fatta att ett tillfälligt forum behövs, det gjorde det inte i det här fallet och vi MNFare har en tillfällig plats att vara på tills VBulletin styrs upp. :)
No need to trycka ner på processen med forumskapandet.
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

abk skrev:
Rabxorzz skrev: Exakt! Det är inte dåligt gjort ;)
Tar inte lång tid att göra själva forumet, men kan ibland ta lång tid för folk att fatta att ett tillfälligt forum behövs, det gjorde det inte i det här fallet och vi MNFare har en tillfällig plats att vara på tills VBulletin styrs upp. :)
No need to trycka ner på processen med forumskapandet.
Absolut inte, men riktade mig mer mot detta inlägget

"fan creds till modsen som snickrat ihop det så snabbt<3"
Bild
Användarens profilbild
abk
Elmoped

Inlägg av abk »

Rabxorzz skrev: Absolut inte, men riktade mig mer mot detta inlägget
"fan creds till modsen som snickrat ihop det så snabbt<3"
Ach so...
Sedan kan det diskuteras huruvida användaren menade forumet i stort eller att moderatorerna varit snabba på att handla över huvud taget. :)
Deluxe
Elmoped

Inlägg av Deluxe »

guth skrev:

ingen som saknar guth, brinke, brinke2, ludachris, hatick eller någon på MNF? :(

Ont: tycker de är fördjälvigt, mnf är och kommer alltid vara bästa och mest aktiva forumet. men vad händer med alla trådar och information osv?
Word.
Ni kanske blir störst, men störst är inte bäst.. Det gäller och ha den där speciella känslan som ni inte har. Man ska va som en stor familj.
Här bara kryllar det av massa randoms som frågar samma frågor som andra randoms.

Kunskapen på MoppeNet Forum är grymt mycket högre än här på Twostrokrider.
Det räcker med att man tittar på alla olika svaren i hjälpforumen.
Stackarn som lyssnar på dessa okunniga personer och får en stor risk till t.ex. rasad motor.
Dock så finns det ju undantag med, finns även säkert en hel del duktigt folk här.
Det är ju även kul att ni har ett frågereportage med Crisse som är vår moderator;)

Och nej MoppeNet forum kommer inte gå under på grund utav Gabriel Pap.
Jag hoppas på att moderatorerna snickrar ihop ett Vbulletinforum rätt så snart så fort GarageGo har tagit över.

Blev lite lång text haha
Så att vi blir av med Gabriel.
Och Badass, håll kvar dig här.
Bild
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

även om jag väljer tsr i alla väder så håller jag med rab. det aldrig riktigt bra att vara ensam i banschen. då vet man inte riktigt vad man måste förbättra och vad man måste sträva efter för att bli just ännu bättre. hoppas att det kommer funka med det som dom håller på att snickra ihop nu.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Har ju varit inne på mnf en del, men jag fattar inget. Mycket mer design här och lättare att hitta framför allt!

Kunskapen på mnf vet jag inte så mycket om. Det finns helt klart en hel del utstickare här!! :)
TSR!!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Deluxe skrev:
guth skrev:

Word.
Ni kanske blir störst, men störst är inte bäst.. Det gäller och ha den där speciella känslan som ni inte har. Man ska va som en stor familj.
Här bara kryllar det av massa randoms som frågar samma frågor som andra randoms.

Stackarn som lyssnar på dessa okunniga personer och får en stor risk till t.ex. rasad motor.
Dock så finns det ju undantag med, finns även säkert en hel del duktigt folk här.
Det är ju även kul att ni har ett frågereportage med Crisse som är vår moderator;)

Jag hoppas på att moderatorerna snickrar ihop ett Vbulletinforum rätt så snart så fort GarageGo har tagit över.

Blev lite lång text haha
Deluxe, snacka din skit, jag går vart jag v8ill.

Men just nu dålig som fan plus att jag har ett veritabelt helvete med flytten.
Nån son vet vart fan allt gömde sig under tiden man bott i lägenheten?
För det kom fram mängdermed grejer man trodde att man slängt åt helvete för länge sedan.
Nu är stora kasta-åt-helvete kampanjen igång på allvar.
gamla möbler och fan vet vad typ-
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
guth
Varnad

Inlägg av guth »

Skåningens-handelsbod skrev:
Deluxe skrev:
guth skrev:

Word.

Blev lite lång text haha

För det kom fram mängdermed grejer man trodde att man slängt åt helvete för länge sedan.
ok !
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"

=)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

guth skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:
Deluxe skrev: Word.

Blev lite lång text haha

ok !
Du Guth?
är det egentligen ens Mich som vet vad Sloppytail egentligen fikar efter? Nu blir ju tydligen kreti som pleti mods på MNF.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Permbannarna haglar på MNF nu, haha, moddar, admins, mm är på den listan med nu.
http://whois.loopia.se/?domain_name=garagego.com lite info.
Daanne
Avstängd

Inlägg av Daanne »

Även om det gamla MNF går ner så kommer man ändå hänga på det nya forumet än den här skiten.

Ingen som har direkta kunskaper här på TSR iallafall :lol: Störst och sämst passar bra in på beskrivningen. 8)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Daanne skrev:Även om det gamla MNF går ner så kommer man ändå hänga på det nya forumet än den här skiten.

Ingen som har direkta kunskaper här på TSR iallafall :lol: Störst och sämst passar bra in på beskrivningen. 8)
vem har sagt att det här är skit? så ingen här har några bra kunskaper menar du? kanske dags att sitta lite här så lär du märka att du har fel.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Daanne skrev:Även om det gamla MNF går ner så kommer man ändå hänga på det nya forumet än den här skiten.

Nja, du har nog missuppfattat saker o ting.
Det finns massor av kunskap här.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Moppenet nere nu, nån som vet varför?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Tuta skrev:Moppenet nere nu, nån som vet varför?
Jo då, sloppytail har börjat sin våldtäkt.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

hahaha skön beskrivning xD

Men fan va tråkigt ändå :(

Bild
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Tuta skrev:hahaha skön beskrivning xD

Men fan va tråkigt ändå :(
På ett sätt ja, en att slapptasken skulle göra det var väntat.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

nere nu
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Rexxy skrev:www.moppenet.nu är nya moppenet nu! :)
är de bara för mig de laggar eller är sidan enbart byggd på html ? :lol:
Tillhör mille!
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

meanzick skrev:
jag har laggat fast :? :(
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

KarlssoN^ skrev:
meanzick skrev:
jag har laggat fast :? :(
Serverbyte.
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

jo märkte de :P
Michél
Elmoped

Inlägg av Michél »

Skåningen:

Varför pratar du egentligen en massa trams om saker du faktiskt varken har insikt eller koll över?

Det finns bara fem personer TOTALT som var medvetna om affären samt har alla detaljer över dem.

Tomisak med partner, Gabriel med partner samt jag.

Så snälla, sluta för allas skull säga att du vet si och så när du faktiskt inte har någon som helst form utav fakta. Det enda du framstår som är mytoman i andras ögon.

MNF har som reklambas värderats till en halv miljon kronor, såldes dock iväg snabbt då Tomisak skulle flytta utomlands med sitt arbete. Han och jag gick tillsammans igenom vad en ny ägare skulle få för krav på sig. Som exempel nekade Tomisak ett högt bud då deras avsikt skulle förstöra forumet - han vill inte att det vi kämpat med under flera års tid skulle fallera.

Gabriel med sin medarbetare Simon köpte forumet för 55 000 kr plus moms (drygt 70 lax) våren -09 och fick då en del krav på sig hur de skulle upprätthålla forumet. Då forumet hade massor med direkttrafik (ytterst ovanligt för forum) och låg Googletrafik ville de vända det hela för att få ökade reklamintäkter.

Och hur driver man upp värdet på ett forum? Jo, in med mer medlemmar. Från 2005 till våren -09 tog vi in drygt 9000 medlemmar. Det följande året ramlade 13 000 personer in. Ser ni skillnaden?

Trots 20 000 medlemmar+ var aktiviteten lägre än då vi hade 5000 medlemmar sommaren 2008, och det postades över 1100 inlägg per dag sommaren igenom. Ett klart bevis på att mycket medlemmar inte på något sätt ger ett större forum mer än på pappret.

Badass, jag om någon vet vad Gabriel planerade och ville då jag var anställd hos honom tills mars -010 innan jag sa upp mig. Jag var den enda på forumet med insyn i hans verksamhet och planer. Gissa varför jag valde att stoppa dem i tid?

Jag var administratör för MNF. Mitt ansvar var att hålla forumet vid liv. Att låta ägaren ta livet av sidan, då är det mitt ansvar att kämpa för dess överlevnad.

Och det har jag tillsammans med mina moderatorkollegor gjort, vi lyckades med det som få trodde... Nämligen att rädda MNF.

Det unika med MNF är dess själ och familiära känsla. Jag vet inte hur mycket vänner jag fått via forumet men mina bästa och närmsta vänner har jag lärt känna därifrån. Träffarna vi anordnar sommartid är mer som en släktträff där man verkligen umgås och har trevligt. Den gemenskapen ger jag mitt liv för att andra ska få uppleva någongång i sitt liv.

Som exempel förra vintern så var jag sugen på att åka till Göteborg efter jobbet. Messade lite vänner och på seneftermiddagen körde vi en impulsträff, där vänner från Malmö och Kristianstad och vänner från Göteborg kom och deltog. Ut och åt mat med dem, pratade bort tid och hade kul.

Det är den gemenskapen jag pratar om.

Jag blev moderator på MNF julen -06, då hade jag redan haft mitt B-kort i snart ett år samt hade redan då ett starkt bilintresse. Mitt intresse av MNF och att driva forumet har dock aldrig försvagats, oavsett hur mycket jag älskar bilarna. Båda sakerna har sin egna charm.

En komisk sak med det hela är att du talar illa om MNF Badass, men själv vill vara reggad där. Att tala illa om någon på ett forum, och vara dess vän på en annan är ögontjäneri. Att du berättar saker om mig, som nu inte stämmer, det är förtal.

Det bästa med forumflytten till www.moppenet.nu är att vi kunde bevisa att det är medlemmarna som gör forumet. Jag som moderator känner av samma "känsla" där som på det gamla forumet. Lika mycket OT, samma bråk om AM6 eller EBO50 är bäst, samma kärleksfulla stämning... Så som ett forum ska vara och kännas.

Nya MNF började vi bygga i söndags kväll. Tisdag eftermiddag hade vi invigning utav allt och idag fredag så börjar det mer och mer likna ett forum. Det har jag mina kära kollegor att tacka för, men framförallt medlemmarna.

Daniel på Startuning ska dock ha den största elogen då han räddade oss samt verkligen lägger ner tid på att få ett bra forum.

Istället för hatet mellan TS och MNF, byt ut det hela mot något bättre. Ingen tjänar på att ha en dålig stämning.

Badass, detta är sista gången jag snällt ber dig att komma med saklig info med säker källa istället för att slänga ur dig saker du inte kan stå för. Vill du veta någonting, fråga istället för att fantisera upp en egen händelse.
Administratör MNF Forum
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Michél skrev:*wall of text*
sant det du skriver men hur blir det med dom gamla projekten och allt sånt ?
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

KarlssoN^ skrev:
Dem ska finnas kvar på garagego, så det blir för medlemmarna att gå in och kopiera det själva sen. :)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Rexxy skrev:
KarlssoN^ skrev:
Dem ska finnas kvar på garagego, så det blir för medlemmarna att gå in och kopiera det själva sen. :)
har du någon aning om när garagego kommer upp så vi får se om den är "b-ra"
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Tyvärr inte.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Mich:
Jag har bara uttryckt mina erfarenheter.

Råttor är sig lika överallt oavsett om så steker dem i smör, och slapptasken är ett praktexempel på en riktig skitstövel. och skitstövlar skall bara ha på käften.
Användarens profilbild
Pontus669
Varnad

Inlägg av Pontus669 »

blää
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

garagego är uppe nu :P Och ja, det blev fan hemskt...

Bild
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Tuta skrev:garagego är uppe nu :P Och ja, det blev fan hemskt...
måste få hålla med. ingen riktig struktur, allt ligger som i en klump. tex så verkar projekten och frågetrådar vara på samma ställe.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

lite kul att den senast uppdaterade är från 11 maj, alltså ingen som har skrivit något sen den kom upp igen? :lol:

edit: märkte att det inte verkar so mdet går att skriva nått :oops:

Bild
Användarens profilbild
mh(jesper)ride
Svårstartad skrothög

Inlägg av mh(jesper)ride »

ja tycker inte mopenet e en bra sida
Lägger upp filmerna från körningarna på
http://www.youtube.com/user/ghostridervs?feature=mhee
Skriv svar