ciao 125cc turbo projekt :D vilken turbo ?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

kallepalle skrev:menade 10 000kr :) fast glömmde av hur mycket 1 dollar e värd, så det blir ca 7300kr :)

6671,0672285kr + frakt , faktiskt :D nämen serri du får hitta nåt beggat
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

fax110 skrev:
kallepalle skrev:menade 10 000kr :) fast glömmde av hur mycket 1 dollar e värd, så det blir ca 7300kr :)

6671,0672285kr + frakt , faktiskt :D nämen serri du får hitta nåt beggat
aa va fan jag läste fel :S får försöka hitta en crashad motorcykel lr något på blocket kanske ? hahah, va du va bra på dollar då ;) men kan inte ni hjälpa mig och söka på internet och sedan skicka länken till mig så vore det snällt ?=)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Hashkakan skrev:genererar max 0,2 kilo tror jag att det var
Kilo vad för nått? (Jag utgår från att du menade kilogram per kvadratcentimeter, men kilo är inte ett mått på tryck!)

Det står att de som försökt använda den på små motorer fått "5 to 8 PSI boost", och den som är någorlunda allmänbildad vet att psi betyder pound per square inch, alltså pund per kvadrattum. 1kg/cm2 är ungefär 14,5psi, alltså är 5-8psi ungefär 0,35-55kg/cm2.

IHI RHB3 är för övrigt en bilturbo, den satt på vissa Daihatsu Charade.
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Erik_ skrev:
Hashkakan skrev:genererar max 0,2 kilo tror jag att det var
Kilo vad för nått? (Jag utgår från att du menade kilogram per kvadratcentimeter, men kilo är inte ett mått på tryck!)

Det står att de som försökt använda den på små motorer fått "5 to 8 PSI boost", och den som är någorlunda allmänbildad vet att psi betyder pound per square inch, alltså pund per kvadrattum. 1kg/cm2 är ungefär 14,5psi, alltså är 5-8psi ungefär 0,35-55kg/cm2.

IHI RHB3 är för övrigt en bilturbo, den satt på vissa Daihatsu Charade.
jag tror nån har vaknat på fel sida sängen idag... ursäkta mig då ? jag skrev väll fel... har jag sagt att den kommer från motorcykel ? jag sa att jag kanske skulle ta en ANNAN turbo från en motorcykel.... och jo jag vet att den satt på Daihatsu Charade.

och 0,3 KG/CM2 räcker..
Skriv svar