Sida 2 av 2

Postat: 27 oktober 2009, 11:41
av KarlssoN^
m-1992 skrev:Hehe annars så får du väl modda till han så han funkar :lol:
haha, aa men det gör ju inte så mkt om det visar 1000 rpm för mkt lr lite det är ju typ bara utseende =) men men om man skall ha en varv räknare så är ju det roligare om den stämmer :wink:

Postat: 27 oktober 2009, 11:48
av KarlssoN^
Hashkakan skrev:
m-1992 skrev:Hehe annars så får du väl modda till han så han funkar :lol:
haha, aa men det gör ju inte så mkt om det visar 1000 rpm för mkt lr lite det är ju typ bara utseende =) men men om man skall ha en varv räknare så är ju det roligare om den stämmer :wink:
sen när mätaren är klar så skall jag bygga lite egen styling så jag kan byta ut den med tnt skräpet ;) göra den lite mer unik ^^ och skall börja bygga på en caio också 125cc =)

Postat: 27 oktober 2009, 11:53
av m-1992
låter bra , alltid kul med projekt :lol:

Postat: 27 oktober 2009, 11:54
av KarlssoN^
m-1992 skrev:låter bra , alltid kul med projekt :lol:
aa som jag har inte nog med det ;)

Postat: 27 oktober 2009, 14:56
av henric92
du bara lindar pickupen från varv mätaren runt tändkabeln sen plockar den upp inpulserna fast har du inte batteri kommer nålen hoppa som fan tills du kommer uppp i ca 7t varv

Postat: 27 oktober 2009, 16:46
av m-1992
Kan man inte plocka från tändspolen då så att signalen blir fin och jämn?

Postat: 30 oktober 2009, 16:11
av henric92
m-1992 skrev:Kan man inte plocka från tändspolen då så att signalen blir fin och jämn?
hur hade du tänkt dig där? kanske går men grejen är att man behöver ju batteri kraft för att hålla kvar nålen när den inte får impulser från tändkabeln, där är ingen konstant strömtillföring annaras tills kanske 7t varv då den inte hinner sjunka så lågt innan den får nya impulser

Postat: 30 oktober 2009, 17:17
av TK_DRAC
du kopplar varvräknaren till tändkablen som mäter hur många ggr de går el där igen hur många gg den tänder då... 1 tändning 1 varv.. men du måste nog ha en mätare till en moppe elr motorcykel tror jag...

Postat: 30 oktober 2009, 18:59
av bluerider94
lånar tråden..


När en så kallad "glädjemätare" visar för mycket, borde ju mopeden gå mer på milmätaren än vad den ska.. är det inte då?

Postat: 31 oktober 2009, 00:11
av KarlssoN^
bluerider94 skrev:lånar tråden..


När en så kallad "glädjemätare" visar för mycket, borde ju mopeden gå mer på milmätaren än vad den ska.. är det inte då?
jo det borde ju vara så

Postat: 31 oktober 2009, 01:55
av bluerider94
ja, jag tycker också det.. eftersom den mäter väl milen med hjälp av farten och visar farten för mycket borde ju milmätaren också vila LITE visserligen men ändå för mycket

Postat: 1 november 2009, 16:20
av KarlssoN^
bluerider94 skrev:ja, jag tycker också det.. eftersom den mäter väl milen med hjälp av farten och visar farten för mycket borde ju milmätaren också vila LITE visserligen men ändå för mycket
men det beror ju på om det är själva mätaren som visar fel lr om det är vajern som snurrar fel.