Simon Olsson skrev:Derbi har ett övertag nu.. men har hela sommaren att fundera på d... enda problemet är priset och reservdelarnas tid att komma... kan någon skicka en film på deras original Derbi??? kvittar vilken...
Vad är det för film du vill se? En orginal Derbi testrun typ på youtube eller ?
Köp en Derbi drd pro om du har lust o lägga 6 tusen mer än vad Derbi extreme kostar då den är av mycket högre kvalite. Derbi motorn är perfekt o köra orginal som alla andra säger då den har 5hk orginal tillskilnad från AM6 som har ca 2,6hk.
Jag e ute efter en med BRA drag original (otrimmad). Så AM6 är ju inte så lockande för man måste trimma om man vill komma någonstans... Många blå muppar i Hörby...
Joz skrev:Köp en Derbi drd pro om du har lust o lägga 6 tusen mer än vad Derbi extreme kostar då den är av mycket högre kvalite. Derbi motorn är perfekt o köra orginal som alla andra säger då den har 5hk orginal tillskilnad från AM6 som har ca 2,6hk.
Derbi har 5 katalog hästar ja däremot kanske dom inte har mer äen tre på bakhjulet men dom går ändå grymt mycket bättre än AM6 original
CH Racing Har sjukt axx både original och med bara dragen plugg och resten original Skulle vart mitt förstaval om jag fick välja mellan de flesta nya mopeder.
Haha va fan väntar du på mannen köp en Derbi.. å vetifan vart han har fått de ifrån att de tar lång tid att få hem Derbi delar:S, X-treme är de som gäller för dej.. har en kompis som har DRD PRO å dom gå slött som fan orginal
Edit: han som sa att drd hade bättre kvalle en Senda.. kolla denna filmen;)
Tern skrev:Haha va fan väntar du på mannen köp en Derbi.. å vetifan vart han har fått de ifrån att de tar lång tid att få hem Derbi delar:S, X-treme är de som gäller för dej.. har en kompis som har DRD PRO å dom gå slött som fan orginal
Edit: han som sa att drd hade bättre kvalle en Senda.. kolla denna filmen;)
Köp en Derbi om du inte ska trimma! dom har sjukt stort drev i bak 65 och 12 fram (rätta mig om jag har fel) och då räker det med att dreva lite för att få en bra toppfart men om du nu ska ha reservdelar lätt så skulle jag nog köpt en Rieju:P
(en motor cykel firma här i lidköping säger att derbis motorer kronglar massa) dom hade fått in flera stycken mopeder och insuget tror jag det var gick sönder hela tiden på dom och 2 mopeder gick åt fel hål
denna firma är MC konsult
Xerove skrev:Köp en Derbi om du inte ska trimma! dom har sjukt stort drev i bak 65 och 12 fram (rätta mig om jag har fel) och då räker det med att dreva lite för att få en bra toppfart men om du nu ska ha reservdelar lätt så skulle jag nog köpt en Rieju:P
(en motor cykel firma här i lidköping säger att derbis motorer kronglar massa) dom hade fått in flera stycken mopeder och insuget tror jag det var gick sönder hela tiden på dom och 2 mopeder gick åt fel hål
haha japp så var det men jag tror inte så mycket på det att två gick baklänges däremot insuget kan nog gå sönder ganska lätt det gjorde det iallafall på en kompis moppe. det var en Gilera SMT.
Man kan få en Derbi att gå baklänges genom att lägga i en växel, hålla i kopplingen och rulla backlänges och så släpper man kopplingen Men rekomenderar och inte testa detta eftersom tändningen inte mår så bra av detta eftersom den feltänder
Banken92 skrev:Man kan få en Derbi att gå baklänges genom att lägga i en växel, hålla i kopplingen och rulla backlänges och så släpper man kopplingen Men rekomenderar och inte testa detta eftersom tändningen inte mår så bra av detta eftersom den feltänder
ja det går med viken moppe som hellst med växlar men dom gick så när man startade med kicken sa dom
Xerove skrev:Köp en Derbi om du inte ska trimma! dom har sjukt stort drev i bak 65 och 12 fram (rätta mig om jag har fel) och då räker det med att dreva lite för att få en bra toppfart men om du nu ska ha reservdelar lätt så skulle jag nog köpt en Rieju:P
haha japp så var det men jag tror inte så mycket på det att två gick baklänges däremot insuget kan nog gå sönder ganska lätt det gjorde det iallafall på en kompis moppe. det var en Gilera SMT.
Banken92 skrev:Man kan få en Derbi att gå baklänges genom att lägga i en växel, hålla i kopplingen och rulla backlänges och så släpper man kopplingen Men rekomenderar och inte testa detta eftersom tändningen inte mår så bra av detta eftersom den feltänder
ja det går med viken moppe som hellst med växlar men dom gick så när man startade med kicken sa dom
haha, okej ^^ skulle ju vatt nått me moped med back xD
jao, Olivers
japp hans insug är ju i metall och den lilla gummiringen runt själva insuget och förgasaren sprack.
Banken92 skrev:
maximannen skrev:
haha, okej ^^ skulle ju vatt nått me moped med back xD
japp hans insug är ju i metall och den lilla gummiringen runt själva insuget och förgasaren sprack.
Det gjorde mitt med så jag fick köpa ett nytt Märkte det när mopeden plötsligt började varva som satan utan att man gjorde nåt, tänkte att det måste vara att den drar tjuvluft så var det de ^^
Det gjorde mitt med så jag fick köpa ett nytt Märkte det när mopeden plötsligt började varva som satan utan att man gjorde nåt, tänkte att det måste vara att den drar tjuvluft så var det de ^^
precis vad som hände med hans också
lät ju kul när han växla xD typ lågt när han körde men sen när han skulle koppla och växla så blev det skit högt ljud xD
moppen kan skära när man gör så , en är i mora skulle prva han fick lov att lämna in mopeden på renovering xD as mkt drev i motorn paja xD
moppen kan skära när man gör så , en är i mora skulle prva han fick lov att lämna in mopeden på renovering xD as mkt drev i motorn paja xD