Det som ändras är att moppen drar mer bensin (eller mindre om du byter ner), och att den då också går lite bättre. Börja med ett för stort munstycke, och gå neråt till moppen går som bäst. Kolla tändstiftet, det ska vara oboy färgat, då har du rätt munstycke! Är det vitt så är det för litet, och svart för stort
Virgoo hur bytte du munstycke?
på min är det någon engångsklämma typ som gör att förgasaren inte går att vrida så jag har inte lyckats byta munstycke. gör det inte det på din med eller har du bytt nåt ?
Senast redigerad av werwer den 2 augusti 2009, 17:24, redigerad totalt 2 gång.
BTW går det bra att ha på 12/53 drevning och typ bara dragen luftplugg eller blir det för tungt om man fortfarande vill att den ska va ganska stark?
har Derbi Senda xtreme 08 precis som virgoo för er som inte har hängt med i tråden:)
Min övervarvar hur lätt som helst och jag får växla hela tiden
och går i ca 45-50
940103 skrev:Byter du munstycke så ändras ljudet ingenting.
Det som ändras är att moppen drar mer bensin (eller mindre om du byter ner), och att den då också går lite bättre. Börja med ett för stort munstycke, och gå neråt till moppen går som bäst. Kolla tändstiftet, det ska vara oboy färgat, då har du rätt munstycke! Är det vitt så är det för litet, och svart för stort
ljudet förändras faktiskt lite. men inget du kommer märka.
mer bensin = större smäll = mer avgaser = högre ljudnivå
men somsagt inget du kommer märka av
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
för det första så ska han trimma utan att hans far märker det. sen så är 2fast cylindern till scooter och att modda på den på en cross/sm motor är inte det lättaste du kan göra. dessutom att köra med ett så fattigt fucko sportrör till en 2fast är att kasta pengar i sjön. och ännu mer pengar ryker i sjön om du har en 2fst till vardagskörning
du märker någ inte så mycket skillnad på cdin om du har orrginal röret på för orkar
inte varva mer än 10 000 iallafall gjorde inte min
tycker inte du ska köpa ostrypt cdi om du inte tex ska ha effektrör på
kallepalle skrev:för det första så ska han trimma utan att hans far märker det. sen så är 2fast cylindern till scooter och att modda på den på en cross/sm motor är inte det lättaste du kan göra. dessutom att köra med ett så fattigt fucko sportrör till en 2fast är att kasta pengar i sjön. och ännu mer pengar ryker i sjön om du har en 2fst till vardagskörning
jaha, men man behöver ju inte gasa så mycket när hans pappa hör?
som det låter på dig verkar den cylindern dålig ju, fan hatar startuning som skriver att den är bra. jävla fuckosida....
var gärna seriös.
derbiliam skrev:du märker någ inte så mycket skillnad på cdin om du har orrginal röret på för orkar
Jag förstår att för dem kanske det är onödigt att köpa en ostrypt cdi för att deras stryper vid 9 500 men för för mig som har en cdi som tryper vid 8 000 varv kanske det nödvändigt, eller?
Kanske redan postat den här frågan tidigare.........kommer inte ihåg.....
du kan ju byta till en Hebo patanegra cylinder och ett metrakit prorace rör utan ljuddämpare,sportluftfilter,ny vev,matchporta motorblocket 34mm förgasare och dreva 19/43 så gör den väl ca 160-170 km/h och låter som en audi A6 2,4
btw om du har tillgång till svets kan du alltid kapa blindtarmen och täppa igen den och svetsa tillbaka den sen blir lite annorlunda ljud men inte så stor skillnad, låter orginal ändå
Offtopic men min polare fick inte trimma för sin farsa så drog han pluggen på sin RRX så va ute och körde i ca 70 så kom hans farsa i en bil bredvid cykelbanan och såg hur fort han körde
derbiliam skrev:du märker någ inte så mycket skillnad på cdin om du har orrginal röret på för orkar
Jag förstår att för dem kanske det är onödigt att köpa en ostrypt cdi för att deras stryper vid 9 500 men för för mig som har en cdi som tryper vid 8 000 varv kanske det nödvändigt, eller?
Kanske redan postat den här frågan tidigare.........kommer inte ihåg.....
Aerox93 skrev:Offtopic men min polare fick inte trimma för sin farsa så drog han pluggen på sin RRX så va ute och körde i ca 70 så kom hans farsa i en bil bredvid cykelbanan och såg hur fort han körde
Haha busted, vad sa hans farsa sen då?
Åker han i samma hastighet fortfarande?
har en xtreme 08 jag med ifall du drar bort luftburkspluggen så måste du bytta munstycke! min kom bara till 3an när jag gjorde det och hade samma munstycke.. jag hade 16/65 drev och den orkade varva ut alla växlar och gjorde 65 ärliga.. men den orkade ju inte gå upp på bakhjulet men gick rätt bra bara det inte va för branta backar som kanske 75% lutning eller nåt
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Axemark skrev:köp mitt tk du får de pluggat och så visar du de för farsan och sen tar du väck pluggen och säger att de låter mycke me dom ljudämparna (Y)
Axemark skrev:köp mitt tk du får de pluggat och så visar du de för farsan och sen tar du väck pluggen och säger att de låter mycke me dom ljudämparna (Y)