Sida 2 av 2
Postat: 27 april 2009, 19:25
av Strömvall
bensinskalle skrev:Strömvall skrev:bensinskalle skrev:ganska ordentlig felpost???
Men iaf, blev den så varm så motorn la av så har säkert kolven blivit skadad! Hur vet du att den inte har skurit, har du lyft av cylindern och kollat eller?
Hur vet du att den blir "varm", så länge som vattnet inte kokar så är den inte för varm rent generellt... Den kan bli överhettad internt om du har för litet munstycke och förgasare förstås men blir den varm på grund av de så har du problem... Då har somsagt kolven och kanske cylindern blivit skadade..
14 mm går om man kör lugnt som f*n, men de ä inte så värst bra... helst 21 mm eller större skulle ja säga....
Nu har du fått lite svar, nån moderator kan få vara vänlig och låsa då de somsagt är felpost...
såklartjagharlyftokolaltde,men när jag tog bort röret var de massa kylarvätska i de

Är de fullt me vatten i avgasröret så har du en rejäl läcka i topplockspackningen eller i cylinderfotspackningen...
Läcker de in i cylindern så tenderar motorn att bli varm

men dom är sprillans nya .. men varför startar den inte nu ?
Postat: 27 april 2009, 20:34
av Riejumrx
Strömvall skrev:ReijuMrx skrev:både du och din polare bör raskit byta upp er till större förgasare.
du 21 mm eller 24 mm och han 19mm eller 21 mm , annars får ni snart köpa nya cylindrar!

Men de är ju en fördel om skiten funkar ,den startar itne nui O.o
det är klart.
men när skiten funkar byter du direkt

Postat: 27 april 2009, 20:41
av bensinskalle
Strömvall skrev:bensinskalle skrev:Strömvall skrev:
såklartjagharlyftokolaltde,men när jag tog bort röret var de massa kylarvätska i de

Är de fullt me vatten i avgasröret så har du en rejäl läcka i topplockspackningen eller i cylinderfotspackningen...
Läcker de in i cylindern så tenderar motorn att bli varm

men dom är sprillans nya .. men varför startar den inte nu ?
för att din cylinder ä full med vatten och vatten brinner inte
I alla fall om de nu stämmer att de var en massa vatten i avgasröret?
Postat: 27 april 2009, 20:59
av Strömvall
bensinskalle skrev:Strömvall skrev:bensinskalle skrev:
Är de fullt me vatten i avgasröret så har du en rejäl läcka i topplockspackningen eller i cylinderfotspackningen...
Läcker de in i cylindern så tenderar motorn att bli varm

men dom är sprillans nya .. men varför startar den inte nu ?
för att din cylinder ä full med vatten och vatten brinner inte
I alla fall om de nu stämmer att de var en massa vatten i avgasröret?
okej, men jag har tagit bort cylinder o tömt allt kyla vätska, nu när jag startade så gick den igång men dog direkt,

Postat: 27 april 2009, 21:02
av bensinskalle
Strömvall skrev:bensinskalle skrev:Strömvall skrev:
men dom är sprillans nya .. men varför startar den inte nu ?
för att din cylinder ä full med vatten och vatten brinner inte
I alla fall om de nu stämmer att de var en massa vatten i avgasröret?
okej, men jag har tagit bort cylinder o tömt allt kyla vätska, nu när jag startade så gick den igång men dog direkt,

plocka ur tändstiftet och kicka så du tömmer cylindern o vevhus på eventuell vätska...
Du kanske får göra de i omgångar, alltså ta ur tändstiftet, kicka, skruva i stiftet, kicka, skruva ur, kicka så du pumpar ur vatten
om de ä vatten i vevhuset.....
Postat: 27 april 2009, 21:08
av Strömvall
bensinskalle skrev:Strömvall skrev:bensinskalle skrev:
för att din cylinder ä full med vatten och vatten brinner inte
I alla fall om de nu stämmer att de var en massa vatten i avgasröret?
okej, men jag har tagit bort cylinder o tömt allt kyla vätska, nu när jag startade så gick den igång men dog direkt,

plocka ur tändstiftet och kicka så du tömmer cylindern o vevhus på eventuell vätska...
Du kanske får göra de i omgångar, alltså ta ur tändstiftet, kicka, skruva i stiftet, kicka, skruva ur, kicka så du pumpar ur vatten
om de ä vatten i vevhuset.....
okej

får hoppas de går , har köpt ny fögg med 22 mm, jag har addat din msn :wub:
Postat: 28 april 2009, 07:04
av bensinskalle
ok

Postat: 28 april 2009, 15:28
av Strömvall
bensinskalle skrev:ok

men du har inte accepterat mig än

Postat: 28 april 2009, 18:55
av bensinskalle
Strömvall skrev:bensinskalle skrev:ok

men du har inte accepterat mig än

var inne igår kväll en snabbis.... Acceptera en hel hög me folk då...
Är inte inne så ofta sörru

Postat: 28 april 2009, 21:28
av bombmannen
Wow 14 förgasare till Barkit 80 :O ?! xD
Du får köra med typ 21 förgasare minst ^^
Postat: 29 april 2009, 08:43
av mtpower
bombmannen skrev:Wow 14 förgasare till Barkit 80 :O ?! xD
Du får köra med typ 21 förgasare minst ^^
Redan?

Postat: 29 april 2009, 09:04
av bombmannen
Sorry för sent inlägg då

Postat: 29 april 2009, 10:21
av moppe galen
kanske att kylaren är för liten? Att kylar vatten inte hänger med att kyla cylindern?
Postat: 29 april 2009, 16:46
av Strömvall
bensinskalle skrev:Strömvall skrev:bensinskalle skrev:ok

men du har inte accepterat mig än

var inne igår kväll en snabbis.... Acceptera en hel hög me folk då...
Är inte inne så ofta sörru

okej,

min kyler inte som den ska blir varm som fan kan beror på att jag ahr för liten förgasare men den blir varm väldigt fort.. kan de bero på att jag har förliten kylare ??
Postat: 29 april 2009, 16:55
av bensinskalle
Strömvall skrev:bensinskalle skrev:Strömvall skrev:
men du har inte accepterat mig än

var inne igår kväll en snabbis.... Acceptera en hel hög me folk då...
Är inte inne så ofta sörru

okej,

min kyler inte som den ska blir varm som fan kan beror på att jag ahr för liten förgasare men den blir varm väldigt fort.. kan de bero på att jag har förliten kylare ??
nej kylaren räcker till, de brukar gå att köra värstingsetup på org. kylaren...
Men hur vet du att den blir varm? Kokar den eller?
Postat: 29 april 2009, 16:57
av victoor
Strömvall skrev:bensinskalle skrev:Strömvall skrev:
men du har inte accepterat mig än

var inne igår kväll en snabbis.... Acceptera en hel hög me folk då...
Är inte inne så ofta sörru

okej,

min kyler inte som den ska blir varm som fan kan beror på att jag ahr för liten förgasare men den blir varm väldigt fort.. kan de bero på att jag har förliten kylare ??
nej byt fög så blir alt bra och se till att det inte är vatten i cylindern och vev huset
Postat: 29 april 2009, 20:26
av Kasto
Ohh herregud ..Byt Snabbt kör fan inte mer med orginal ..E)
Postat: 29 april 2009, 21:48
av 3nNiL^
Siikarn skrev:men omg, fixa 21mm förgasare innan du pajjar hela skiten
Jag skrattar till hur ovetande du är.
Större förgasare är inte livsviktigt, han kan använda sin 14mm bara han bestyckar rätt.
Edit: alla verkar lika ovetande här, haha.
Postat: 29 april 2009, 22:29
av kallepalle
med för liten förgasare så får man dålig intern kylning vilket kan leda till att den skär. kanske är det du som är ovetande?
Postat: 30 april 2009, 07:49
av mtpower
3nNiL^ skrev:Siikarn skrev:men omg, fixa 21mm förgasare innan du pajjar hela skiten
Jag skrattar till hur ovetande du är.
Större förgasare är inte livsviktigt, han kan använda sin 14mm bara han bestyckar rätt.
Edit: alla verkar lika ovetande här, haha.
Självfallet går det att köra med en liten förgasare, men det är som kallepalle säger att vid en för liten förgasare blir det dålig kylning.
Postat: 30 april 2009, 11:47
av beckvall
varför inte köra med en 32mm mikuni?
Postat: 30 april 2009, 11:48
av kallepalle
för att det är onödigt stort. det resulterar bara i att den blir svår att ställa inn och att den drar sås så inni helvete
Postat: 30 april 2009, 12:00
av Gl3nn
varför skär den om han har för liten förgasare i?

Postat: 30 april 2009, 12:01
av kallepalle
den får för dålig intern kylning.
Postat: 6 maj 2009, 21:22
av Strömvall
kallepalle skrev:den får för dålig intern kylning.
okej .. så ddu tror att de blir en jävla skilnad på 21 mm förgasare ?

Postat: 6 maj 2009, 22:13
av henric92
hahaha så synd, den e skuren, idiot som kör 14mm på 80cc -.-
kånstigt den koka sönder, och nu e den skuren om du inte ens har kört in den och den redan e död?
Postat: 7 maj 2009, 07:57
av Strömvall
henric92 skrev:hahaha så synd, den e skuren, idiot som kör 14mm på 80cc -.-
kånstigt den koka sönder, och nu e den skuren om du inte ens har kört in den och den redan e död?
dum i huvvet elr tror du inte jag vet nätr en moppe är skuren !!
Postat: 7 maj 2009, 09:25
av bombmannen
har du tagit av allt och kollat då ?
Låter väldigt troligt om du kör en barkit 80cc på 14mm förgasare

Postat: 7 maj 2009, 12:06
av Cpi Driver
Alla säger att förgasaren är felet men det går med en sån liten om man kör lugnt och när man kör in en cylinder kör man lugnt.
Att du har fått kylar vatten i röret betyder nog att det har läckt mycket o för lite vatten i kylarsystemet gör att det inte kyler så speciellt bra

Men det är konstigt för motor borde ha stannat innan det hunnit läcka ut så mycket men det fortsatte väll att läcka efter att den dog

ifall du får igång den så sätt i en större förgasare
Postat: 7 maj 2009, 12:18
av henric92
Cpi Driver skrev:Alla säger att förgasaren är felet men det går med en sån liten om man kör lugnt och när man kör in en cylinder kör man lugnt.
Att du har fått kylar vatten i röret betyder nog att det har läckt mycket o för lite vatten i kylarsystemet gör att det inte kyler så speciellt bra

Men det är konstigt för motor borde ha stannat innan det hunnit läcka ut så mycket men det fortsatte väll att läcka efter att den dog

ifall du får igång den så sätt i en större förgasare
man köper inte en 80cc för att köra lugnt...du kan man ju hålla sig ti effektrör
Postat: 7 maj 2009, 12:40
av bombmannen
hur långt har du kört med 12 förgasare ? Vilket munstycke har du ?
om de har runnit vatten ut till röret då kanske en packningar har smällt brunnit upp

?
Postat: 7 maj 2009, 16:42
av HjälmeN
Asså nu har jag läst igenom hela tråden och alla som postar ett nytt inlägg kan väll för fan vara snälla att läsa igenom HELA tråden innan , det blir mycket lättare för alla att hjälpa till och man slipper massa onödiga diskutioner om onödiga saker som kan skapa konflikter mm.
Skärp er och läs igenom hela trådarna
