Vilket är det bästa effektröret för en 50cc Derbi drd racing? bara större munstycke, drevning och kanske ostrypt cdi, vilket är det bästa effektröret för det?
hiem skrev:Vilket är det bästa effektröret för en 50cc Derbi drd racing? bara större munstycke, drevning och kanske ostrypt cdi, vilket är det bästa effektröret för det?
Har hört att Gianelli 2t går bra på Derbi/Gilera med 50cc
hiem skrev:skall man köpa ett metrakit thrower eller Hebo avgassystem för en Derbi drd racing med drevning, större munstycke?
har själv ett metrakit thrower och det är jävlit schön effekt i den
intresserad av att köpa?
Passar Derbis Gianelli 2t till Rieju Rrx?
näpp det passar inte! Rieju har AM6 motor, alltså inte samma som Derbi..
Tänkte med adapter ?
Fixar/gör du en adapter så funkar det såklart, frågan är ju om ramfästet passar vilket det till störst chans inte gör vad jag tror. Men allt går att fixa bara man kan och vill.
Nu till min fråga. Har turbo kit ljuddämparna samma fäste som gianelli 2t? Tänker då på dom dära 3 hålen som man fäster ihop ljuddämparen och mellanröret med varann.
Är det samma?
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!
*******SVARA*********
Har någon satt fast Yasuni R2 på en CPI SM?!
Vill veta hur det sitter och hur ni fick fast det med fäste om adaptrar till 50cc och hur effekten blev.
TACK
Jag o min polare har en Derbi Senda extreme var , han en 08a jag en 06a och vi tänkte köpa ett varsitt http://twostroke.se/product.asp?product=9249 och vi undrar mest om det blir bra effekt och om det passar ? och behöver man göra något mer , typ ta bort strypningar eller något för att den ska gå bättre? Tacksam för svar! =D
Någon som vet hur det blir med ett VOCA Carbono rör till 70cc midrace setup?
Vilka varvtal har röret sin effekt osv.
Om inte, vilket rör ska jag köra på, dock inget supervarvigt som prorace3 röret.
Nämn gärna vid vilket vartal det rör ni rekommenderar har sin effekt.
Tror ni det är en bra idé att plugga igen originalröret för försäljning?
Ska köra urpluggat och vill inte ha nått trimrör, det bara kostar och sticker ut
Jag kan svetsa så det är inga problem, men tror ni det blir skit att sätta tillbaka pluggarna?
agertoft skrev:Vilket rör är att föredra, t turbokit HQ eller yasuni r1?
Tack på förhand, mvh agertoft!
R1 lätt
Korken skrev:Någon som vet hur det blir med ett VOCA Carbono rör till 70cc midrace setup?
Vilka varvtal har röret sin effekt osv.
Om inte, vilket rör ska jag köra på, dock inget supervarvigt som prorace3 röret.
Nämn gärna vid vilket vartal det rör ni rekommenderar har sin effekt.
Tack på förhand
Voca carbono piskar ju prorace3, yasuni r3 och barikit brk, vet inte på vilka varvtal som dessa ligger på men det har iaf mest kräm i sig
Och så till min fråga, hur stor effektskillnad är det på gianelli 2 och scr corse chrome på en 70cc setup?
ja det är troligtvis mer kräm i det. Yasunis rör brukar va väldigt bra och hög kvalite medans TK är lite Biltema style typ Men Tk funkar också men tror du får mer utav ett Yasuni r1.
ja det är troligtvis mer kräm i det. Yasunis rör brukar va väldigt bra och hög kvalite medans TK är lite Biltema style typ Men Tk funkar också men tror du får mer utav ett Yasuni r1.
viiktor15 skrev:skulle det funka med ett metrakit sp till vanlig cylinder och inget annat trim :O?
Kanske funkar men det står
"Metrakit Sp: 8-12.5 rpm. Lämplig cylinder: 70 cc-> Midrace." så jag skulle inte satsa på det om du inte har 70cc eller högre.
D3nnis skrev:varför får jagont i magen och blir bajsnödig när jag dricker monster?
viiktor15 skrev:skulle det funka med ett metrakit sp till vanlig cylinder och inget annat trim :O?
"Metrakit Sp: 8-12.5 rpm. Lämplig cylinder: 70 cc-> Midrace." så jag skulle inte satsa på det om du inte har 70cc eller högre.
okeej, då kör jag på leovince v6
Jädrigt lågvarvigt, bah så du vet
Japp, det är axxet jag vill åt, toppen är inte så viktig
dock så ville jag ha sp för dom är så jäkla snygga men annars satsar jag egentligen på axx